Best wij zijn van scarlet naar proximus overgestapt nieuwe simkaarten gekregen met de post.ondertussen is scarlet afgesloten ik steek de nieuwe simkaarten in de smartphone maar deze zijn nog niet geregistreerd .Nu kunnen wij niet bellen natuurlijk.Kan deze geactiveerd worden?het is de simkaart van mij en mijn vrouw.
hier > https://www.crdc.be/crdcNLI/BrowserDefault.aspx?tabid=265
bij welke operator deze nog behoort
In ieder geval kunnen de mensen van proximus je hierbij verder helpen en ook de smartphone eens heropstarten kan nodig zijn vooraleer je service krijgt.
Louter ter bijkomende info:
Uw oude operator beschikt over 1 werkdag (zaterdag) inbegrepen om de door Proximus
gevraagde overdracht via crdc te aanvaarden of te weigeren, dan wel gemotiveerd.
Vervolgens beschikt Proximus over 8 werkdagen om de overdracht effectief uit te voeren
Concreet indien de overdracht bv. op een zaterdagvoormiddag gebeurd is, zal de betrokken overdracht
Dus zolang je oud nummer in dienst blijft kunt u dus nog bellen via uw oude operator
tot het moment van overdracht, en normaal +/- 24 uur later (ook tijdens weekends en feestdagen)
kun je in principe dan pas bellen via nieuwe operator
in het beste geval op maandag of eventueel zelfs pas dinsdag uitgevoerd worden.
U kunt uw actieve operator detecteren via www.crdc.be (www.1299.be) en
kunt u via uw oude operator blijven bellen tot het ogenblik van de effectieve reële overdracht.
Ik zie op die site dat beide nummers actief zijn bij proximus mobile
Ik vermoed dat nummers van Scarlet en Proximus op de betrokken website crdc of 1299 terug te vinden zijn onder de benaming van Proximus, het is tenslotte hetzelfde (moeder)bedrijf
Indien u gebruik gemaakt hebt van de procedure nummeroverdracht had u normalerwijze niet zonder bereik kunnen vallen (Scarlet blijft actief tot de concrete uitvoering van de nummeroverdracht via uw oude Scarlet Sim-kaart)
Dus heeft in een dergelijke situatie iemand bij Scarlet (bv. te vroeg gedeactiveerd) of bij Proximus (bv. laattijdige activatie) een fout gemaakt
Problemen bij nummeroverdracht dienen via de receptoroperator (Proximus) te worden opgelost, dus eventueel wachten op de reactie van Proximus medewerkers op dit publieke forum of mocht de reactie even op zich laten wachten toch eens bellen naar 0800 22800
@Martin
Concreet indien de overdracht bv. op een zaterdagvoormiddag gebeurd is, zal de betrokken overdracht
Dus zolang je oud nummer in dienst blijft kunt u dus nog bellen via uw oude operator
tot het moment van overdracht, en normaal +/- 24 uur later (ook tijdens weekends en feestdagen)
kun je in principe dan pas bellen via nieuwe operator
in het beste geval op maandag of eventueel zelfs pas dinsdag uitgevoerd worden.
Bovenstaande tekst lijkt mij niet volledig ok, correct? Er ontbreken enige zinsdelen in nee?
inderdaad, heb blijkbaar een stuk niet gekopieerd, maar soit het is toch aan Proximus om het verder op te volgen / in orde te brengen, dus met verder uitleg kunnen we het toch niet oplossen….
Uw oude operator beschikt over 1 werkdag (zaterdag) inbegrepen om de door Proximus
gevraagde overdracht via crdc te aanvaarden of te weigeren, dan wel gemotiveerd.
Vervolgens beschikt Proximus over 8 werkdagen om de overdracht effectief uit te voeren
Concreet indien de overdracht bv. op een zaterdagvoormiddag gebeurd is, zal de betrokken overdracht
in het beste geval op maandag of eventueel zelfs pas dinsdag uitgevoerd worden.
U kunt uw actieve operator detecteren via www.crdc.be (www.1299.be) en
kunt u via uw oude operator blijven bellen tot het ogenblik van de effectieve reële overdracht.
@M_016 je zegt
Indien u gebruik gemaakt hebt van de procedure nummeroverdracht had u normalerwijze niet zonder bereik kunnen vallen (Scarlet blijft actief tot de concrete uitvoering van de nummeroverdracht via uw oude Scarlet Sim-kaart)
maar ik dacht dat er ergens te lezen stond dat bij de concrete overdracht er toch sprake was van dat er toch rekening moest mee gehouden worden dat het toch tot ± 24 uur kon duren vooraleer je op het nieuw nummer kon bellen,
@luc12
we kijken na waarom de nummers nog niet actief staan. Normaal gaat dit wel veel vlugger.
groeten,
Tina
Ik heb ondertussen naar de winkel geweest in Mechelen het zou binnen de 2 uur moeten inorde zijn ...afwachten maar....
@ Martin
correct enkel Proxximus medewerkers kunnen het probleem verhelpen
ter info number portability process for mobile
https://www.bipt.be/en/operators/telecommunication/Number-portability/practicalities/mobile-numbers-database-and-operational-aspects
&
maar ik dacht dat er ergens te lezen stond dat bij de concrete overdracht er toch sprake was van dat er toch rekening moest mee gehouden worden dat het toch tot ± 24 uur kon duren vooraleer je op het nieuw nummer kon bellen,
ik vermoed dat jij verwijst naar
of de timer T1 van 1 werkdag tussen aanvraag (niet execute!) overdracht door receptor en acceptatie door donor
of het het mogelijke (minimum) tijdsverloop tussen onderschrijving van een abo en de activatie ervan in de backendsystemen (bv. batchproces ‘s nachts)
= de activatie in de backendsystemen dient “iets” te voor de “porting execute” worden uitgevoerd om “no service problemen te voorkomen”
het is ondertussen in orde…..bedankt iedereen voor de antwoorden