Vraag

Serie-opname annuleren

  • 20 January 2018
  • 22 reacties
  • 2957 Bekeken

Hoe kan ik een serie-opname annuleren. Kleine tip: het juiste antwoord is niet "serieopname annuleren" selecteren in het tv menu

This topic has been closed for comments

22 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Serieopnames annuleren in het opname / geplande opnames menu durft wel al eens mislukken.
Je doet de opdracht serieopname annuleren en bevestigd en je ziet de opname nog steeds in serieopname staan, soms zit er dan niets anders op dan een tijdje de opnames manueel te wissen, en dan plots neemt de decoder de serie niet meer in serie op. Bepaalde zenders zijn hier gevoelig voor. Q2, 5TV...
Men vertelde mij dat bepaalde types decoders hier gevoeliger voor zijn, maar ook dat er momenteel werken zijn aan het systeem. Ik heb een decoder met harde schijf, ik kan die gratis laten omruilen maar de omruiling is omslachtig. Bpost levert jou een nieuwe aan huis. Er zit daar een doos bij met stickers, zo vertelde men mij om de oude in te steken die je dan moet opzenden. Ik ben dit gaan nagaan in het verkooppunt en daar zeggen ze dat alles gaat via Kiala. Wat voor mij véél te ver van mijn deur ligt. Jammer dat een verkooppunt geen omruiling doet.
Als je vraagt om het via Bpost te doen, willen ze het dan niet doen?
Want er zijn al verschillenden die de omruil via Bpost hebben kunnen laten verlopen.
Reputatie 6
Badge +2
Ja, de ene medewerker zegt van wel, de andere van niet. Maar het terugzenden is voor mij een probleem, ik ben invalide, en het Postkantoor is voor mij te voet een hele opgave.
De shop is dichterbij maar deze doen geen omruilingen. Ik vind dit best jammer.
Toch bedankt voor je reactie ☺️ .
Reputatie 6
Badge +4
Beste,

Als dit niet lukt voor je (na het heropstarten van de decoder) geven we dit door aan de betrokken diensten. Ik raad je aan om de decoder maandag in de namiddag ook eens te heropstarten. En daarna je serieopnames nakijken.

Groeten,

Jean-Paul
Ja, de ene medewerker zegt van wel, de andere van niet. Maar het terugzenden is voor mij een probleem, ik ben invalide, en het Postkantoor is voor mij te voet een hele opgave.
De shop is dichterbij maar deze doen geen omruilingen. Ik vind dit best jammer.
Toch bedankt voor je reactie ☺️ .

als ik het goed voor heb, wordt die bij de levering aan huis de oude meegenomen, iemand van Prox zou dit kunnen bevestigen of het klopt.
Reputatie 6
Badge +4
Martin,

V4 decoders zouden niet terug ingewisseld moeten worden. Die mag naar het containerpark. Deze klant heeft een V5 decoder, die moet nog wel ingeleverd worden. Maar de klant zijn storing is eerder een probleem met informatie op de achterliggende server. De betrokken diensten zijn op de hoogte gesteld.

Groeten,

Jean-Paul
inderdaad want volgens ik hier kan afleiden op het forum valt dit zowel bij de v5 en v5 compact voor.
Maar als het een v5 is die omgeruild wordt, neemt Bpost dan de oude decoder mee bij het aan huis brengen van de nieuwe ?
Reputatie 6
Badge +2
Martin,

V4 decoders zouden niet terug ingewisseld moeten worden. Die mag naar het containerpark. Deze klant heeft een V5 decoder, die moet nog wel ingeleverd worden. Maar de klant zijn storing is eerder een probleem met informatie op de achterliggende server. De betrokken diensten zijn op de hoogte gesteld.

Groeten,

Jean-Paul


Er is veel te doen rond de decoders en het is geen geklaag maar sommigen hebben nogal problemen, het is nu zo, daar moet PX wel in te vinden zijn, PX zou zichzelf serieus kunnen ontlasten van allerlei klachten wat dan ten goed zou komen van het meer ernstigere werk. BVB facturatie. Het zou misschien een agendapunt kunnen zijn binnen PX om in een klap al die decoders om te ruilen, en niet enkel via Bpost, die actie zou ook via de verkooppunten kunnen gaan. Bon afdrukken, binnenbrengen, ruilen, klaar is kees.
Eventueel een begeleidende brief met wat aansluitinformatie. Men gaat die dingen uiteindelijk toch moeten omruilen en wellicht is wachten het probleem opschuiven en nog erger maken.

Het is maar een idee, don't shoot me Santa.

https://www.youtube.com/watch?v=cglLJJ0Czo8
het probleem is dat de opname perikelen zich ook voordoen bij de v5's, dus bij het omruilen ben je nog niet zeker om van problemen af te zijn.
Reputatie 6
Badge +2
Ge meent da.... Tja dan ga ik die moeite niet doen.
Ik heb zie beeld:



De harde schijf zit links met een klepje.

Da's een V5 zeker ?
inderdaad dit is de v5 de v5 compact is kleiner en heeft geen harde schijf.
De v6 zal iets groter zijn dan de v5 compact maar ook zonder harde schijf uiteraard.

Reputatie 6
Badge +2
inderdaad dit is de v5 de v5 compact is kleiner en heeft geen harde schijf.
De v6 zal iets groter zijn dan de v5 compact maar ook zonder harde schijf uiteraard.



Woef ! Die moet ik hebben !!!! 😍 😍 😍 😍 😍 😍 😍 😍 😍
waar ik naar benieuwd ben of dan al opname perikelen gaan achter rug zijn ❓
Reputatie 6
Badge +2
waar ik naar benieuwd ben of dan al opname perikelen gaan achter rug zijn ❓

Hoop doet leven Martin !!!! In elk geval een chic apparaat.

Heb je een link er voor ???
Reputatie 7
Badge +6
Peter,
De V6 wordt pas later gelanceerd. Je zal er wel alles over vernemen binnenkort 😉.
Groeten,
Wim
hopelijk enkel goed nieuws 😉
Reputatie 7
Badge +4
Hi stijn

Kan je even je decoder herstarten ?
Op vraag van ons engineering team 🙂
Hi stijn

Kan je even je decoder herstarten ?
Op vraag van ons engineering team :)


decoder heropgestart. geen resultaat
Dag Stijn kan je doorgeven welke serieopname je wil annuleren? Kan je je lijnnr doorgeven via deze link.

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Dag Stijn kan je doorgeven welke serieopname je wil annuleren? Kan je je lijnnr doorgeven via deze link.

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679


Het gaat om Sportshau. lijnnummer doorgegeven

Wat vrijwel altijd werkt is gewoon de serie opname annuleren via het tv menu en dan gewoon even wachten. Ik had dernet ook een serie opname geannuleerd en ik keek direct erna op dit gelukt was, dat was het niet, maar na ettelijke minuten te wachten was het toch gelukt. Dus een goeie tip heb even geduld…..

TUI: Het probleem is veel meer dat die opnames dagen erna niet verdwenen zijn of zelf verwijderde die gewoon terug komen, soms kan een herstart dan helpen

NB: zijn wel topics van een jaar oud die eigenlijk beter afgesloten worden.