Beantwoord

Serie geprogrammeerd als [korte termijn] wordt op harde schijf opgenomen

  • 21 November 2019
  • 37 reacties
  • 477 Bekeken


Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

37 reacties

Ik neem ze altijd allemaal op via laptop of smartphone tenzij het juist een programma is dat je niet hebt in de Proximuspickx  applicatie.
 

VLAANDEREN

 

Reputatie 7
Badge +4

Het klopt inderdaad dat je zelf geen keuze hebt in waar een opname gaat geplaatst worden. Dus als er meerdere opnames ingesteld worden in dezelfde tijdspanne, dan kan dit inderdaad gebeuren.

Het is verwonderlijk dat Proximus nog niet volledig overgeschakeld is naar alleen opnames in de cloud.

Gezien de v5 compact , V6 en ook de toekomstige v7 geen harde schijf meer hebben.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb net een decoder gekocht op een 2de handssite. Ik zal vlug weten of het aan mijn huidige decoder lag.

Reputatie 7
Badge +4

Elma,

 

Aangezien decoders niet verkocht worden bij Proximus weet ik niet welke decoder je hebt gekocht.

V5 decoder.

Reputatie 7
Badge +3

Ik merk zelfs dat elke nieuwe geplande serie nu zo reageert. In de panning staan ze 60 dagen en eens opgenomen, staan ze op harde schijf. Dus nu staat er veel op harde schijf. Als ik een andere decoder zou nemen, ben ik al die opnames kwijt. Ik neem namelijk alles op wat ik wil zien, omdat ik vooral heel laat in de avond TV kijk.

Ik zal het eens testen door het op de laptop op te nemen.

Reputatie 7
Badge +3

Ik gebruik die harde schijf nog graag om films te bewaren.

Reputatie 7
Badge +3

Eerlijk gezegd begrijp ik het probleem niet goed. Maar dat is nogal gebeurd hé! Als u een serie opneemt met de optie 60 dagen bewaren, dan wordt dat zo gedaan. Dan wordt elke aflevering  maximum 60 dagen bewaard, behalve als je na de opname daar nog iets aan verandert. De volgende aflevering zal ook 60 dagen worden bewaard, maar ondertussen zijn er al een aantal dagen voorbij en wordt een vroegere opname enkele dagen minder lang bewaard.  Als de naam van de serie wordt veranderd dan moet je natuurlijk opnieuw vragen om op te nemen. 

Dat is nu juist het probleem. Ik programmeer de serie als “60 dagen” en hij staat zo ook in de planning. Kijk maar in mijn planning:

 

Maar eens opgenomen staat er onder de foto “Op Harde schijf”, maar ook “60 dagen beschikbaar” wat ik kan wijzigen naar “lange termijn”. Kijk maar:

 

 

En als ik via Pickx op mijn laptop kijk zie ik in mijn opnames alleen “bekijk op decoder”. Ik kan ze dus niet bekijken op mijn laptop. Het bewijs dat ze op harde schijf werden gestockeerd.

 

Reputatie 7
Badge +4

@Elma , is het mogelijk om alles te beperken tot éénzelfde topic? Zo kunnen mijn collega’s en ikzelf ook beter volgen in de problemen. 

Reputatie 6
Badge +3

Neen

Animal Planet kan je niet bekijken op laptop of smartphone omdat proximus hiertoe de rechten niet heeft. 

Ook als ze in cloud opgenomen zijn kan je deze zender niet bekijken op laptop. 

 

welke zenders te bekijken zijn op Proximuspickx app of webversie, vind je gewoon terug op de zenderlijsten > klik hier

! Maar daar staat Animal Planet wel aangegeven als afspeelbaar op tablet  en smartphone!

Edit: Voor alle zekerheid nog eens uitgetest en inderdaad het is geen fout in de zendergids het werkt op de applicatie.