Beantwoord

Serie geprogrammeerd als [korte termijn] wordt op harde schijf opgenomen

  • 21 November 2019
  • 37 reacties
  • 477 Bekeken


Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

37 reacties

Eens als test een opname gedaan van Animal Planet, maar als ik ze wil bekijken is die inderdaad aangeduid als beschikbaar op decoder en kan ik ze niet bekijken op laptop.

Op de zenderlijst kan je dus wel zien of de zender kan bekeken worden maar blijkbaar niet als de opnames kunnen bekeken worden op laptop, heeft inderdaad wel iets maken met auteursrechten zoals Frank al aanhaalde, spijtig dat je dit ook niet op de zenderlijst kunt achterhalen

Reputatie 7
Badge +3

Dit is een opname. Kan dat ook niet bekeken worden op de laptop?

welke zenders te bekijken zijn op Proximuspickx app of webversie, vind je gewoon terug op de zenderlijsten > klik hier

! Maar daar staat Animal Planet wel aangegeven als afspeelbaar op tablet  en smartphone!

Edit: Voor alle zekerheid nog eens uitgetest en inderdaad het is geen fout in de zendergids het werkt op de applicatie.

Reputatie 6
Badge +3

Neen

Animal Planet kan je niet bekijken op laptop of smartphone omdat proximus hiertoe de rechten niet heeft. 

Ook als ze in cloud opgenomen zijn kan je deze zender niet bekijken op laptop. 

 

Reputatie 7
Badge +3

Eerlijk gezegd begrijp ik het probleem niet goed. Maar dat is nogal gebeurd hé! Als u een serie opneemt met de optie 60 dagen bewaren, dan wordt dat zo gedaan. Dan wordt elke aflevering  maximum 60 dagen bewaard, behalve als je na de opname daar nog iets aan verandert. De volgende aflevering zal ook 60 dagen worden bewaard, maar ondertussen zijn er al een aantal dagen voorbij en wordt een vroegere opname enkele dagen minder lang bewaard.  Als de naam van de serie wordt veranderd dan moet je natuurlijk opnieuw vragen om op te nemen. 

Dat is nu juist het probleem. Ik programmeer de serie als “60 dagen” en hij staat zo ook in de planning. Kijk maar in mijn planning:

 

Maar eens opgenomen staat er onder de foto “Op Harde schijf”, maar ook “60 dagen beschikbaar” wat ik kan wijzigen naar “lange termijn”. Kijk maar:

 

 

En als ik via Pickx op mijn laptop kijk zie ik in mijn opnames alleen “bekijk op decoder”. Ik kan ze dus niet bekijken op mijn laptop. Het bewijs dat ze op harde schijf werden gestockeerd.

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik gebruik die harde schijf nog graag om films te bewaren.

Reputatie 7
Badge +4

Martin, 

 

De V5 decoders (en sommige klanten die nog met hun gekochte v4 decoder werken) kunnen we niet zomaar de harde schijf verwijderen. Veel klanten zijn nog steeds heel tevreden met de harde schijf ;-), maar inderdaad, in de toekomst zal dit enkel nog Cloud worden.

Het is verwonderlijk dat Proximus nog niet volledig overgeschakeld is naar alleen opnames in de cloud.

Gezien de v5 compact , V6 en ook de toekomstige v7 geen harde schijf meer hebben.

Reputatie 7
Badge +4

Het klopt inderdaad dat je zelf geen keuze hebt in waar een opname gaat geplaatst worden. Dus als er meerdere opnames ingesteld worden in dezelfde tijdspanne, dan kan dit inderdaad gebeuren.

Ik neem ze altijd allemaal op via laptop of smartphone tenzij het juist een programma is dat je niet hebt in de Proximuspickx  applicatie.
 

VLAANDEREN

 

Reputatie 6
Badge +3

Via de decoder kan je niet beslissen welke opnames op harde schijf komen. 

Dat is immers afhankelijk van andere gelijktijdige opnames. 

Als je niet wil dat series op harde schijf worden opgenomen dan mag je deze niet op de decoder programmeren. 

 

Zo doe ik het dergelijke fout weg te werken. 

1. Serieopname annuleren

2. Enkele minuten (30 seconden) wachten

3. Online gaan op laptop ofwel smartphone app.

4.serieopname programmeren online. 

 

Voila alle nieuwe opnames starten in de cloud. 

Reputatie 6
Badge +2

Eerlijk gezegd begrijp ik het probleem niet goed. Maar dat is nogal gebeurd hé! Als u een serie opneemt met de optie 60 dagen bewaren, dan wordt dat zo gedaan. Dan wordt elke aflevering  maximum 60 dagen bewaard, behalve als je na de opname daar nog iets aan verandert. De volgende aflevering zal ook 60 dagen worden bewaard, maar ondertussen zijn er al een aantal dagen voorbij en wordt een vroegere opname enkele dagen minder lang bewaard.  Als de naam van de serie wordt veranderd dan moet je natuurlijk opnieuw vragen om op te nemen.