Vraag

Seki Easy afstandsbediening

  • 2 January 2019
  • 4 reacties
  • 580 Bekeken

Een Seki Easy afstandsbediening gekocht, en tracht ze te verbinden met de Proximus decoder.
Toetsen van de Seki aanpassen aan aan/uit en harder/stiller gaat direct.
Maar toets programma-op/programmaneer lukt niet. Eigenlijk lukt er geen enkele verbinding met knoppen die de decoder bedienen.
MAW de functies van de TV overnemen lukt, maar die van de decoder niet.
Hoe kan ik dat oplossen?

4 reacties

met de kopieer functie bv zoals ook beschreven in de homecinema bediening:
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_sound/particulieren/support/televisie/proximus-tv-installeren/afstandsbediening/uw-homecinema-set-bedienen-met-de-proximustv-afstandsbediening.html
Sorry, dit is niet het antwoord op mijn vraag. Het gaat er niet om de proximus afstandsbediening universele te maken.
Het gaat erom dat mijn oude moeder die afstandsbediening van Proximus niet goed kan bedienen: ze ziet niet welke toets ze moet indrukken, of ze drukt twee knoppen tegelijk in.
Ik heb daarom een Seki Easy gekocht: dat is een afstandsbediening met vier grote, en vier heel grote knoppen.
het is nu de bedoeling haar TV te bedienen met die afstandsbediening, en de Proximus afstandsbediening met zijn overdreven groot aantal veel te kleine knoppen opzij te zetten.

Maar ik heb een probleem met het koppelen van die Seki Easy: ik krijg de knoppen voor het veranderen van zenders niet geprogrammeerd.
De methode beschrijft inderdaad hoe je codes van de ene afstandsbediening naar die van proximus kopieert
Nog als info kan ik het volgende meegeven:
Voor de afstandbediening Logitech Harmony
- V5 decoder:
Je kan de proximus decoder toevoegen onder de naam CISCO ISB8320-E.
Je mag wel niet de instelling uitgevoerd hebben om in RF mode te werken maar in IR.
- V6 decoder:
Werkt op infrarood wanneer je hem toevoegt als HUAWEI EC6109V1.

Mss kun je eens zien of je deze codes ook ergens kunt invoeren en of die ook voor jouw afstandsbediening werken ???

Reageer