Vraag

samsung A50 wifi probleem

  • 7 September 2019
  • 22 reacties
  • 982 Bekeken

hallo
ik heb een samsung a50, maar deze kan enkel inloggen op het 5.0 wifi netwerk,
als ik wil inloggen op het 2.4 wifi netwerk zegt hij verificatiefout,
Ik heb ook een wifi powerline adapter steken van eminent en op dit netwerk kan ik ook niet inloggen , ook verificatiefout
terwijl de gsm van mijn vrouw, een samsung j7 2017 heeft er geen problemen mee

This topic has been closed for comments

22 reacties

heb je de recente software staan op je A50 eens checken of je kunt de software updaten.
NB: bij sommige software updates van android heeft dit probleem zich nog voorgedaan.
gisteren een update gekregen en direct uitgevoerd, zonder resultaat
eens volledig heropstarten van je smartphone ook eens doen indien je dit nog niet moest gedaan hebben.
mss een kijken of je onder deze wat van oplossing vindt
> google.search

Als je uw powerline uitzet heb je de fout dan nog?
ik heb mijn gsm terug naar fabrieksinstellingen gebracht zonder resultaat.
Als je uw powerline uitzet heb je de fout dan nog?
Als je uw powerline uitzet heb je de fout dan nog?
Dan blijft het probleem zich voordoen,
Andere gsm's, tablets, laptops hebben hier geen probleem met het wifi netwerk
Ja waar ik nog aan denk en waarmee sommige toestellen last hebben is met "one ssid"
kijk eens of die actief/aan staat op je bbox als je surft naar http://192.168.1.1 en daar inlogt als 'User' met het 'User wachtwoord' dat je op een sticker van je bbox kunt terugvinden.
Al denk ik dat je niet met One SSID werkt aangezien je spreekt van 2.4 netwerk en het 5.0 netwerk, en met One SSID zendt de bbx maar één SSID 2.4 uit, maar controleer het in ieder geval toch eens.
one SSID is uitgeschakeld, zie pm
als je nu eens probeert om in te loggen op 'Proximus public wifi' krijg je dan ook deze verificatie fout.
als je nu eens probeert om in te loggen op 'Proximus public wifi' krijg je dan ook deze verificatie fout.
Ik kan er zonder problemen mee verbinden
Dit is nochtans ook op 2.4, je bent toch zeker dat je geen 2.4 wifi signaal kiest van een bbox van buren.
Dit is nochtans ook op 2.4, je bent toch zeker dat je geen 2.4 wifi signaal kiest van een bbox van buren.
daar ben ik heel zeker van
Dan zou je nog kunnen proberen om op je smartphone het 2.4 netwerk te vergeten daarna eens volledig uitzetten en na het opnieuw opstarten weer proberen in te loggen op 2.4 van je bbox.

PS: Je hebt toch je wachtwoord niet verandert van je 2.4 wifi
dus je logt met alle apparaten met het zelfde 2.4 wifi wachtwoord in.
dat helpt ook niet, nadat ik mijn gsm naar fabrieksinstellingen had terug gezet was het eerste wat ik geprobeerd heb was in te loggen op het 2.4 wifi netwerk, en ik kreeg toen direct verificatiefout
ik geraak op het einde van mijn latijn ☺️
Ik zou toch voor de zekerheid eens je bbox resetten
> klik hier
Dan zou je nog kunnen proberen om op je smartphone het 2.4 netwerk te vergeten daarna eens volledig uitzetten en na het opnieuw opstarten weer proberen in te loggen op 2.4 van je bbox.

PS: Je hebt toch je wachtwoord niet verandert van je 2.4 wifi
dus je logt met alle apparaten met het zelfde 2.4 wifi wachtwoord in.

ik heb zelfs het wachtwoord al eens afgezet, zelfs dat helpt niet
ken je som nog iemand met zo'n samsung a50 toestel om het via zijn toestel te proberen!

ik geraak op het einde van mijn latijn ☺️

Ik zou toch voor de zekerheid eens je bbox resetten
> klik hier
jammer genoeg ken ik niemand anders met een a50
het is zelfs zo dat mijn petekindje een tijdje terug hier was en die kreeg met hare gsm zelfs geen connectie met het wifi netwerk hier , was ook een samsung gsm maar weet niet welk model
heb je dit al geprobeerd om de bbox te resetten ?

Je zou ook in afwachting dat hier nog iemand met andere ideeën of oplossingen afkomt eens de vraag ook kunnen stellen op het userbase.be/forum
Reputatie 7
Badge +4
Ik vrees dat we hier inderdaad aan het einde van ons latijn zijn indien niets van bovenstaande werkt (WiFi 2.4 vergeten en opnieuw creëren, als andere toestellen wel werken met hetzelfde paswoord, terug naar fabrieksinstellingen het probleem niet oplost, …)
Ik vrees dat u de hulp van Samsung zult moeten inroepen, want ik vermoed dat ook Px-medewerkers u niet verder zullen kunnen helpen
Heeft u toestel ooit op 2.4 gewerkt, indien niet defecten zijn altijd mogelijk....
Eventueel onderstaande "airplanemode'- methode ook eens proberen, evenals IP address configuration
https://www.technipages.com/android-authentication-error
https://www.theandroidportal.com/fix-authentication-problem-in-wifi-smartphone/

P.S. Samsung support:
https://www.samsung.com/be/support/
Reputatie 7
Badge +4
Ik vrees dat u de hulp van Samsung zult moeten inroepen, want ik vermoed dat ook Proximus-medewerkers u niet verder zullen kunnen helpen
Heeft u toestel ooit op 2.4 gewerkt, indien niet defecten zijn in principe altijd mogelijk....
Eventueel "airplanemode'- en evenals "IP address configuration"-werkwijzes ook eens proberen

cfr. google search " androidportal wifi authentication issue"

technipages, androidimyfone, theandroidportal

Met de links zelf gaat het blijkbaar (nog altijd) niet om een reactie door te sturen: quid Proximus?.

Hmm… blijkbaar is mijn 1e bericht er op één of andere manier doorgeraakt thanks Proximus
Ter info: zijn toestel werkt wel degelijk op 2.4.