Beantwoord

Ruilen decoder

  • 27 October 2019
  • 20 reacties
  • 684 Bekeken

Vrijdag hebben we na maanden problemen en verscheidene telefoontjes met jullie diensten onze decoder van de televisie mee gebracht naar een proximus center. We kunnen niet meer kijken gezien de decoder het beeld doet haperen, bovendien werkt de pauze, terug -en doorspoelfunctie niet meer. In het proximus center te Kuurne zei een vriendelijke dame dat we reeds een ouder model hebben en deze dus best vervangen kon worden. Die avond zou er ons hiervoor iemand contacteren. Dit gebeurde ook en ik kreeg de belofte dat er de volgende morgen een nieuw toestel zou geleverd worden en ik het oude mocht binnen brengen in het proximus center. De volgende dag heb ik tevergeefs de hele dag gewacht op mijn nieuw toestel maar helaas, niemand gezien. 'S avonds belde ik naar 080022800 om te vragen wat er was mis gelopen. Daar kreeg ik te horen dat ik geen nieuw toestel krijg en dat ze er niks van kennen in het proximus center en op de technische dienst. Collegialiteit = 0,0. Ze wou weer alle testen en toestanden uitvoeren die ik nu al maanden krijg. Ik betaal iedere maand voor een toestel die niet werkt, kan iemand mij dit uitleggen aub?

icon

Beste antwoord door GeertC 28 October 2019, 10:07

Bekijk origineel

20 reacties

TUI: morgen zullen de proximus forummedewerkers dit wel verder in orde brengen voor u als ze hier terug langskomen...

Reputatie 6
Badge +2

Als ik me nog goed herinner is het omwisselen van decoder bij mij als volgt verlopen : na bellen naar het u bekende nummer; besloot de medewerker van de helpdesk dat ik best mijn decoder kon omwisselen. Daarvoor kreeg ik een nummer waarmee ik naar een proximuscenter kon gaan. En het was dan gewoon omruilen nieuw tegen oud. 

een decoder omruilen kun je niet in een proximus center

Als uw decoder defect is, dan wordt uw nieuwe decoder bij uw thuis of in een afhaalpunt geleverd. Onze technische dienst laat u weten welke oplossing voor u mogelijk is.

  • Thuislevering
  • Ophaling in een afhaalpunt

zie voor de volledige uitleg > klik hier 
klik vervolgens op > Uw toestel is defect > Decoder > enz……

 

NB: bij opzeg van je abonnement kun je wel je toestellen inleveren in een Proximus center.

Reputatie 6
Badge +2

Dan is de methode veranderd of word ik dement! 

Dit is al een hele tijd dat die methode van omruilen veranderd is hoor, hetgeen je beschrijft was de methode van vroeger.

Reputatie 6
Badge +2

OK!

Reputatie 7
Badge +3

@Cvanloon

deze omruil methode is niet meer van toepassing, sinds 2015 zijn er geen decoders meer in stock in de proximus centers.

 

@Karen Z

Er is inderdaad geen order terug te vinden, namens Proximus onze oprechte verontschuldigingen hiervoor.

Ik kan ervoor zorgen dat Pbost morgen een nieuwe decoder levert of je vanaf morgen een niewe decoder kan afhalen op een postkantoor.

Wat verkies je?

 

Geert

Dankjewel hiervoor. Graag thuis geleverd als dit kan.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Beste Karen,

er is een probleem opgetreden, ik zal de omruiling manueel moeten behandelen.

De oude decoder zal moeten worden omgeruild door een nieuwe in een pickup point.

Je zal het oude toestel moeten meenemen om het nieuw te ontvangen.

Je moet de voedingskabel (electriciteitskabel) meenmen; de afstandsbediening moet je bijhouden.

Via deze link kan je een pickup point selecteren.

 

Geert

Dat is in orde. Ik heb enkele keren op power station in gullegem geklikt maar er veranderde precies niets. Maar men zei dat er informatie werd opgeslagen dus zal dit wel oké zijn denk ik.

Reputatie 7
Badge +3

Het ticket is opgemaakt,

Vanaf morgen (29/10) zal de nieuwe decoder geleverd worden op POWER GULLEGEM.

Je moet zeker de oude decoder meenmemen in een toegekleefde doos samen met de stroomkabel. De afstandsbediening moet je thuis laten.

 

Geert

Dankjewel, dan ga ik er morgen langs met mijn oude decoder.

TUI: je krijgt normaal een sms bericht als die aangekomen is.

Reputatie 7
Badge +3

GSMnr. ter controle doorgestuurd via privé bericht

Dankjewel, is in orde!

Hallo

 

ik stuur nog eens ivm ruilen van mijn decorder

deze wordt geruild maar had gevraagd nog even te wachten daar ik alles nog op harde schijf wil bekijken. Nu zit ik al aan 70 procent 

 

Kan dan nu de omruiling doorgaan?

 

mvg Nele 

maandag komen de Proximus medewerkers hier terug langs om dit In orde te brengen.

@Martin 

 

ok thanks. 

Reputatie 7
Badge +4

@neledewitte012 Kan je mij een privé bericht sturen met het gekozen UPS punt. Via de link kan je de beschikbare UPS punten terugvinden.

Hallo

 

ik heb u al prive gestuurd maar ik krijg geen antwoord 

ik heb mijn recorder omgeruild maar ik heb een kleine gekregen zonder harde schijf 

Mvg Nele

Reageer