Sinds verleden nacht is mijn BBOX3/T niet meer compatibel met Public WiFi, ook werden mijn persoonlijke SSID's op de modem veranderd? Why?
https://
Bladzijde 1 / 1
Ter info: Waarschijnlijk hebben ze nieuwe firmware gepusht en werden de instellingen overschreven.
Welke software versie staat er nu op bij u ?
je kunt altijd zelf nog eens een reset uitvoeren om te zien wat het geeft
Hoe bbox resetten > klik hier
Welke software versie staat er nu op bij u ?
je kunt altijd zelf nog eens een reset uitvoeren om te zien wat het geeft
Hoe bbox resetten > klik hier
ja, vannacht om 1u30 is de synchro op de modem weggevallen
zoals je kan zie had ik al een reset van de modem uitgevoerd, via het configuratiemenu in de BBox
Eric
zoals je kan zie had ik al een reset van de modem uitgevoerd, via het configuratiemenu in de BBox
Eric
Ik niet dat dit de recentste software versie is, maar als de proximius medewerkers hier de draad opnemen kunnen ze u wel verder helpen en mss moeten ze wel andere software pushen op je bbox!
zie je op http://myproximus.be public wifi staan
is het alleen deze melding die je hierboven meldt die duidt dat er iets verkeerd is met je modem en kun je wel inloggen op public wifi met een toestel of niet?
zie je op http://myproximus.be public wifi staan
is het alleen deze melding die je hierboven meldt die duidt dat er iets verkeerd is met je modem en kun je wel inloggen op public wifi met een toestel of niet?
En kun je niet inloggen op public wifi met een toestel of zie je geen "proximus public wifi" staan in de lijst van SSID's op je toestel waarmee je wilt inloggen op public wifi
Edit: ja nu zie ik op je bijlage dat er geen public wifi te zien is
Dan zul je moeten wachten tot hier iemand van het proximus forumteam je kan verder helpen.
Edit: ja nu zie ik op je bijlage dat er geen public wifi te zien is
Dan zul je moeten wachten tot hier iemand van het proximus forumteam je kan verder helpen.
ook niet meer op de modem zelve, gisteren was daar nog een tabblad hotspot, maar deze is nu verdwenen
Zoals reeds aangestipt door @ Martin heeft Px blijkbaar een software update op uw Bbox doorgevoerd
Wat compatibiliteit modem betreft dient u zich mijns inziens geen zorgen te maken = op uw Bbox is geen "Public WiFi actief" - waarschijnlijk omdat u nog op adsl zit (?) - maar dit betekent niet dat u er elders (op andere locaties) van van deze dienst public WiFi geen gebruik zou kunnen maken
Wat compatibiliteit modem betreft dient u zich mijns inziens geen zorgen te maken = op uw Bbox is geen "Public WiFi actief" - waarschijnlijk omdat u nog op adsl zit (?) - maar dit betekent niet dat u er elders (op andere locaties) van van deze dienst public WiFi geen gebruik zou kunnen maken
'k ben ook benieuwd wat de reden zal zijn want je bent hier de eerste op het forum die dit meldt maar mss wel al anderen die het zelfde problemen al gemeld hebben
via facebook/twitter/helpdesk 080022800 ...
via facebook/twitter/helpdesk 080022800 ...
Wat compatibiliteit modem betreft dient u zich mijns inziens geen zorgen te maken = op uw Bbox is geen "Public WiFi actief" - waarschijnlijk omdat u nog op adsl zit (?) - maar dit betekent niet dat u er elders (op andere locaties) van van deze dienst public WiFi geen gebruik zou kunnen maken
Het is pas sedert deze nacht dat het niet meer werkt dus zal wel niks met ADSL te maken hebben denk ik ...
het is niet logisch dat je TAB HOTSPOT weg is want normaal moet je dit zelf kunnen activeren of deactiveren zoals uitgelegd >⪢ Hier
Ik heb inderdaad een VDSL verbinding, en zoals je terecht opmerkt gisteren was de TAB Hotspot er nog en nu niet meer. Zoals eerder aangegeven is sinds vannacht ook in MyProximus - producten - Proximus Public WiFi mijn modem niet meer compatibel met Proximus Public WiFi wat gisteren wel nog het geval was.
als alle BBOX3/T's dezelfde update krijgen vrees ik voor de 1,3 miljoen wifi-hotspots in België.
Maandag komen de mensen van proximus hier terug langs en hopelijk kunnen ze meer duidelijkheid brengen omtrent dit probleem of toch zeker bij de bevoegde dienst naar meer uitleg vragen indie nodig.
Ook bij mij zijn deze gegevens gewijzigd: vak public wifi is leeg, bij aanklik zie ik dat ik een "fon usernaam en paswoord" heb, maar op modem blijkt uit niets dat die nog public wifi zou uitzenden... dus myproximus -mijn producten gegevens zeer verwarrend
Om kort te zijn, er is een mist gecreerd rond het hele geval, maar public-wifi staat in ieder geval nog in de netwerken die mijn smartphone/tablet ziet, en mijn extra-SIM voor mijn netwerk (ook FON) werkt nog steeds...( heeft zelfde telefoonnr als data-sim) (als daar iets aan zou veranderen, -want dat is expliciet mijn contract-, dan zal ik vlug "mijn coclusies trekken"
Dit past waarschijnlijk in de strategie van Proximus op "duidelijk en transparant" te communiceren met zijn gebruikers, of is deel van de "nieuwe communicatie technieken" :-)
Als je ziet hoe proximus er in slaagt opm er een zooitje van te maken, is het niet verwonderlijk dat er zoveel absurde missingen gebeuren (zoals wij in dit forum herhaaldelijk tegenkomen, van foute adressen, telefoonnrs die al jaren uit gebruik zijn, die plots terug opduiken bij klanten, verkeerde nrs verwijderen en noem maar op)
Om kort te zijn, er is een mist gecreerd rond het hele geval, maar public-wifi staat in ieder geval nog in de netwerken die mijn smartphone/tablet ziet, en mijn extra-SIM voor mijn netwerk (ook FON) werkt nog steeds...( heeft zelfde telefoonnr als data-sim) (als daar iets aan zou veranderen, -want dat is expliciet mijn contract-, dan zal ik vlug "mijn coclusies trekken"
Dit past waarschijnlijk in de strategie van Proximus op "duidelijk en transparant" te communiceren met zijn gebruikers, of is deel van de "nieuwe communicatie technieken" :-)
Als je ziet hoe proximus er in slaagt opm er een zooitje van te maken, is het niet verwonderlijk dat er zoveel absurde missingen gebeuren (zoals wij in dit forum herhaaldelijk tegenkomen, van foute adressen, telefoonnrs die al jaren uit gebruik zijn, die plots terug opduiken bij klanten, verkeerde nrs verwijderen en noem maar op)
Er is niks veranderd i.v.m. public wifi, werkt op al mijn toestellen (inbegrepen de bbox3) zoals het vroeger het geval was, maar blijkbaar is bij sommigen door de software update op de technicolor's iets verkeerd gelopen (bug)
Bij de recente push van de software update op Sagemcom's zit deze bug niet in ieder geval.
Bij de recente push van de software update op Sagemcom's zit deze bug niet in ieder geval.
Een reactie op het verhaal van Fonz. Ik ben klant sinds 1976 van RTT-Belgacom-Proximus en heb nog nooit ernstige problemen ondervonden op de communicatie producten die ze me al die jaren hebben geleverd. Ook nu ondervind ik geen enkel probleem met mijn internetverbinding, TV, GSM…enz. Misschien ligt het mineur “probleem” dat ik hier aankaart zelfs enkel op mijn modem. Martin, verontschuldig me dat ik me te negatief presenteerde.
Dat is niet zo negatief, het is volgens mij maar normaal als je iets abnormaals vaststelt dat je de reden wil weten en ook graag hebt dat dit in orde komt, maar we kunnen niet anders of afwachten op het verdict van iemand van het Proximus forumteam om wat duidelijkheid te brengen of het al dan niet om een software bug gaat en of dit probleem al dan niet gekend is en indien niet gekend dat het doorgespeeld wordt aan de bevoegde specialisten die zich hiermee bezig houden.
Ben evenzeer benieuwd wat de reden zal zijn.
Ben evenzeer benieuwd wat de reden zal zijn.
Er is dus nog niet veel veranderd een factory reset dot nog altijd wonderen
Welke software versie staat er nu op je bbox3-T heb je dit al eens gecontroleerd of die ook veranderd is na de reset.
Welke software versie staat er nu op je bbox3-T heb je dit al eens gecontroleerd of die ook veranderd is na de reset.
Bedankt voor de feedback, inderdaad dan kan dit de reden niet geweest zijn enfin het het voornaamste is dat het terug in orde gekomen is en dat we leren dat zelf één reset soms niet voldoende is.
En laat ons besluiten als "einde goed alles goed"
En laat ons besluiten als "einde goed alles goed"
Bedankt Martin
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.