Toen ik overschakelde naar proximus had ik eerst wat inlichtingen ingewonnen aangezien mijn adsl aansluiting niet in dezelfde kamer toekomt als waar ik tv wil kijken. In de winkel verzekerde men mij dat ik mijn Devolo PLC 1200+ die ik al had zonder problemen kon gebruiken. De electrische leiding tussen de twee adapters is eenzelfde stroomkring en slechts een 10 tal meter uit elkaar. (van bureau met adsl aansluiting naar de living). De Devolo Cockpit geeft tussen 500 en 800 Mbps. Toch krijg ik als ik tv wil kijken regelmatig blokjes in het beeld. Als ik een rechtstreekse verbinding leg met een ethernet kabel dan werkt het zonder problemen , ook op het UHD test kanaal 996. netflix enzo via de PLC werkt wel zonder problemen.
Proximus winkel had me gezegd dat het wel zou werken. Niet dus...
Wat nu? Proximus laten langskomen?
Of moet ik die vervangen door proximus PLC?
Beantwoord
Proximus tv geeft blokjes via PLC
Beste antwoord door Martin
Andere post 👉 klik hier
daar staat mijn antwoord ook:
Als ik u was zou ik eens beroep doen op een gratis bezoek van een happy house technieker die eens kan uitpluizen wat er aan de hand is en ook mogelijk voor een oplossing kan zorgen.
Die kun je zelf aanvragen 👉 http://proximus.be/happyhouse
Je kan eventueel eens proberen de plc's in een ander stopcontact te steken en zeker de plc's niet voeden via een verleng stekkerdoos, maar er kunnen uiteraard storingen zitten die je IPTV signaal vlugger kunnen storen dan de dan een IP internetsignaal.
Wat zegt de speedtest.net over je plc's gemeten, waarschijnlijk zal dit ook hoog genoeg zijn.
Bekijk origineeldaar staat mijn antwoord ook:
Martin schreef:
Dat kun je nooit met 100% zekerheid voorspellen dat dit zonder probleem gaat werken niet met PLC's en ook niet met de wifi bridges bv. dat moet je praktisch ondervinden door ze een geruim tijd in dienst te hebben. Het elektrisch net (stoorsignalen die erop zitten van verschillende afkomst) speelt daar een grote rol in. TV signalen die er over lopen daarvan zal je vlugger fouten zien, dan bij de IP-internet verbindingen want als er daar een pakketje van wegvalt wordt die opnieuw verstuurt wat niet het geval is bij je IP-TV signaal....
PLC's die de homeplug AV2 norm ondersteunen zoals die onder ander die Proximus verkoopt hebben al betere performanties, maar nogmaals op voorhand ben je nooit zeker of je al dan n iet problemen gaat ondervinden.
PLC's die de homeplug AV2 norm ondersteunen zoals die onder ander die Proximus verkoopt hebben al betere performanties, maar nogmaals op voorhand ben je nooit zeker of je al dan n iet problemen gaat ondervinden.
Als ik u was zou ik eens beroep doen op een gratis bezoek van een happy house technieker die eens kan uitpluizen wat er aan de hand is en ook mogelijk voor een oplossing kan zorgen.
Die kun je zelf aanvragen 👉 http://proximus.be/happyhouse
Je kan eventueel eens proberen de plc's in een ander stopcontact te steken en zeker de plc's niet voeden via een verleng stekkerdoos, maar er kunnen uiteraard storingen zitten die je IPTV signaal vlugger kunnen storen dan de dan een IP internetsignaal.
Wat zegt de speedtest.net over je plc's gemeten, waarschijnlijk zal dit ook hoog genoeg zijn.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.