Proximus blijft rekeningen sturen twee maanden na opzeggen abonnement

  • 20 March 2018
  • 6 reacties
  • 1052 Bekeken

Gezien verschillende problemen in het jaar dat ik proximusklant was, had ik besloten om naar Telenet over te stappen. In januari ben ik over gestapt, ik heb zelf gebeld om tv en internet op te zeggen en Telenet heeft via easyswitch de telefoon opgezegd. Ik krijg in februari/maart ook een afsluitende rekening, oa voor een televisie die nog moest afbetaald worden omdat de actie nog liep. Vorige week krijg ik telefoon van Telenet dat Proximus mijn vaste lijn niet wil vrijgeven voor overname via easyswitch, na 6 weken! Ik gebeld naar Proximus, ze kunnen mij geen reden geven maar ze geven het wel vrij. Op mijn vraag of ik dan toch zeker geen facturen meer zal ontvangen, kunnen ze mij geen antwoord geven. Ik had toen al onraad moeten ruiken. Nu ben ik op vakantie, ontvang ik weer een rekening voor 130€?! Voor het volledige abonnement, tv, gsm,... terwijl dat dus al twee maanden opgezegd is! Ik kan bovendien enkel telefonisch contact opnemen, wat nu niet erg praktisch is, en dan ben ik nog bizz-klant ook zogezegd. Als dit niet snel in orde gebracht wordt, zet ik mijn advocaat hier op, ik heb mijn buik meer dan vol van Proximus en als ik dat hier lees ben ik niet enige!

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Isa,


Ik heb hiervoor een dossier (33395255) opgemaakt voor de bevoegde dienst.
Deze zal alles voor je nakijken en je nog contacteren ivm de oplossing.

Alvast de excuses
Mvg, Koen
Beste Koen,

Ik heb nog steeds geen reactie ontvangen na negen dagen... Ik ben via mail nochtans bereikbaar. Wanneer kan ik hier antwoord over verwachten vooraleer jullie dat bedrag van mijn rekening halen?
Reputatie 7
Badge +4
Dag Isa,


Ik zie dat de nodige rechtzettingen zijn opgemaakt en het enige wat je nog moet doen is de modem en de decoder binnenbrengen in een Proximus Shop.
Want deze zijn blijkbaar nog niet in ons bezit en hierdoor zijn er extra kosten.
Mocht je het bewijs hebben dat deze teruggestuurd zijn zullen we dit ook uiteraard nog rechtzetten.

Alvast excuses
Mvg, Koen
Beste Koen,

Toen ik alles heb opgezegd, hebben ze me gezegd: wacht op de mail en breng dan de decoder binnen. Na een maand heb ik terug gebeld: ik heb nog geen mail gehad, wat moet ik doen. Hebben ze mij opnieuw gezegd dat ik het pas moest binnen brengen als ik een mail van Proximus kreeg. Ik rij nu al drie maanden met die toestellen in mijn koffer omdat die nog niet binnen moesten zijn. Ik ga hier dus ook geen kosten voor betalen. Ik zal ze over tien dagen terug brengen als ik terug ben van vakantie.
Reputatie 6
Badge +3
Dag Isabelle,
Ik heb de laatste factuur 6802594886 bedrag 279,29 EUR gesuspendeerd met de vermelding dat er bij de opzeg geen retourbon was gegenereerd.(bedrag moet dus niet betaald worden)
je kan de toestellen Modem & decoder dus gewoon inleveren in een Proximus winkel.
Vergeet geen bewijs van inlevering te vragen.
Nog een fijn verlof gewenst.
Mvg Wilfried
Beste,

Hier net hetzelfde probleem met Proximus. In de zomermaanden zijn wij (na verschillende klachtendossiers en 2 maanden wachten op terugbetaling van voorschot op product dat nooit verzonden is geweest én ons niet werd vermeld) overgeschakeld naar Telenet. Een Proximus-medewerker zei ons dat zolang de terugbetaling niet in orde was, wij nog niet konden overstappen naar Telenet. Tot half Juli hebben wij gewacht om te kunnen overstappen en zelfs voor 12 dagen durft Proximus ons nog een factuur sturen voor een bedrag van een volledige maand. Ronduit schandalig! Tijdje later krijg ik uit het niets een brief van een deurwaarder en verneem ik hierop ook nog eens dat Proximus zo vriendelijk is geweest om de vaste lijn ook niet op te zeggen!
Door ons jullie verkeerde informatie en onvriendelijkheid naar een klant toe, loopt er op de dag van vandaag een rekening van 338,00 euro! Net zoals Isa2018 hoop ik echter dat dit zo snel als mogelijk wordt rechtgezet of anders zijn wij ook genoodzaakt om de advocaat van onze familie hier op te zetten.

Met misnoegde groeten

Broos Willem