Skip to main content

Hier ook al een tijdje slecht internet.

mensen met telenet en orange klagen er ook van.

mss problemen met de kabels in de straat?

Nochtans volgen die signalen wel twee verschillende wegen proximus over koperdraden en de andere over coax.
Maandag als de proximus medewerkers hier terug langskomen kunnen ze wel je lijn even checken.

Heb je dit ook als je internet via een utp netwerkkabel verbonden met de bbox.

Over wifi kun je wel vlugger problemen ondervinden vooral in de band 2.4 GHz zoals storende naburige wifi kanalen ook van buren die bij een ander provider zitte en op 5 GHz als je te ver van je bbox staat of dat er teveel hindernissen tussen zitten.

Dan zou je bv eens kunnen testen door je 2.4 kanaal te veranderen naar bvb kanaal 11 of het dan bete wordt dit kun je via de bbox interface > http://192.168.1.1 inloggen als User en met Userwachtwoord dat op een sticker van je bbox staat.

Met een gratis wifi analyzer dat je bvb op je pc of gsm installeert kun je de bezetting van de wifi band checken en mss zo de minst bezetten kanalen vinden kanaal 1 of 6 of 11 ….

 


Nochtans volgen die signalen wel twee verschillende wegen proximus over koperdraden en de andere over coax.
Maandag als de proximus medewerkers hier terug langskomen kunnen ze wel je lijn even checken.

Heb je dit ook als je internet via een utp netwerkkabel verbonden met de bbox.

Over wifi kun je wel vlugger problemen ondervinden vooral in de band 2.4 GHz zoals storende naburige wifi kanalen ook van buren die bij een ander provider zitte en op 5 GHz als je te ver van je bbox staat of dat er teveel hindernissen tussen zitten.

Dan zou je bv eens kunnen testen door je 2.4 kanaal te veranderen naar bvb kanaal 11 of het dan bete wordt dit kun je via de bbox interface > http://192.168.1.1 inloggen als User en met Userwachtwoord dat op een sticker van je bbox staat.

Met een gratis wifi analyzer dat je bvb op je pc of gsm installeert kun je de bezetting van de wifi band checken en mss zo de minst bezetten kanalen vinden kanaal 1 of 6 of 11 ….

 

Nu komt er ineens op Uw decoder is niet verbonden…

 


Heb je de bbox en decoder al eens heropgestart 

dus de decoder spanningsloos zetten dan de bbox 10 sec zonder spanning zetten en wachten tot zijn dsl lampje continu blijft oplichten en dan de decoder terug onder spanning zetten.

zie > 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html


Heb je de bbox en decoder al eens heropgestart 

dus de decoder spanningsloos zetten dan de bbox 10 sec zonder spanning zetten en wachten tot zijn dsl lampje continu blijft oplichten en dan de decoder terug onder spanning zetten.

zie > 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html

Ja heb zonet alles eens afgezet.

nu werkt alles precies terug.

het internet dat weet ik niet dat is met momenten dat die wegvalt.


Het zal inderdaad afwachten zijn tot er morgen iemand van Proximus eens kan nakijken of er op je lijn fouten te bespeuren zijn.


Hier ook al een tijdje slecht internet.

mensen met telenet en orange klagen er ook van.

mss problemen met de kabels in de straat?

Ik zie geen problemen op het binnenkomende signaal. Heb je dit probleem op de WiFi of ook via bekabelde verbindingen? Is dit op alle toestellen? 


Hier ook al een tijdje slecht internet.

mensen met telenet en orange klagen er ook van.

mss problemen met de kabels in de straat?

Ik zie geen problemen op het binnenkomende signaal. Heb je dit probleem op de WiFi of ook via bekabelde verbindingen? Is dit op alle toestellen? 

Wel we gebruiken enkel wifi.

alleen de bbox is erop aangesloten en die durft wel eens te haperen.

bv traag reageren of gewoon niet reageren


Heb je dit probleem op alle toestellen, zoals laptops, smartphones, etc…? :wink:

Kan je even een speedtest doen en de resultaten daarvan delen? https://pxs.speedtestcustom.com/


Die 1.2Mbps was toen we die storingen hadden

 

die via proximus is net gedaan


Is dit steeds vanaf dezelfde locatie en met hetzelfde toestel getest?


Als je die storingen hebt dus ook als je op je tv de melding krijgt dat je decoder geen verbinding kan maken blijft je DSL ledje op je bbox dan continu oplichten of knippert het dan.

Natuurlijk zou je dan ook op de speedtest geen resultaat krijgen!


Is dit steeds vanaf dezelfde locatie en met hetzelfde toestel getest?

Inderdaad zelfde toestel en locatie de ene was met die storing en de andere zonder


Heb de modem en de box een minuut uit getrokken en daarna de modem terug ingestoken, daarna de box en nu werkt alles weer zoals ervoor.

 


Dus probleem is volledig van de baan?


Dus probleem is volledig van de baan?

Inderdaad


Hallo,

 

Ik heb sinds vanavond last van zeer traag en onstabiel internet.

Daarstraks had ik 0,01mbit/sec download en upload en 400ms latency…

Nu heb ik 20mbit download en 9 upload…

 

ik zou normaal meer dan het dubbele moeten hebben!!

 

kan dit nagekeken worden ? 


heb je de bbox al herstart of gereset
als er hier nog iemand van proximus langskomt kunnen ze altijd kijken of je lijn in orde is ook.

De speedtest  https://pxs.speedtestcustom.com doe je best met een laptop/pc verbonden aan je bbox via een netwerkkabel of als je de test doet op wifi 5.0 dan zo dicht mogelijk met je toestel staan bij je bbox.

 

PS: er zijn blijkbaar momenteel problemen met https://pxs.speedtestcustom.com anders kun je het doen met https://www.speedtest.net/ of met http://fast.com 


Yep, dit heb ik gedaan met mijn bbox... 

 

Het is echt kut, zeker omdat het al niet de eerste keer is... 


Ik heb eens de 5Ghz geprobeerd, hier is het resultaat wel zeer goed te noemen! 👍

 

ik haal tussen 54 en 65 Mbit/sec.

 

Ziet er mij normaler uit… 👍


@Philvg1985 

we zullen verdergaan met het topic over de storingen op de TV.

 

Geert