Heb al maanden geregeld last van het mankeren v/d synchronisatie tussen beeld en geluid. Een pauze/stilstand van 2 seconden en ik weet hoe laat het is. Ik heb reeds nieuwe decoder toegestuurd gekregen alsook nieuwe b-box, netwerkkabels verstoken, alles gereset maar niks verhelpt het steeds wederkerende probleem. Gisteren was het op z'n ergst. 5 minuten kijken en lap, de glitch en synchronisatie weg. Decoder afzetten, terug aan en terug 5 minuten tv om dan alweer de glitch te hebben en wederom weg synchronisatie, dit de hele avond!. Heb met gsm 15 x geprobeerd het gratis 0800 nr te bellen maar kreeg geen verbinding.
Graag hulp
Alvast bedankt!
Toon
Bladzijde 1 / 1
Toon, ik heb je lijn uitgemeten en zien geen storing, dit wil zeggen dat het signaal goed toekomt tot op je modem. Hoe is je decoder met de modem verbonden? Is dit draadloos?
Samuel, dank voor je reactie!
Decoder rechtstreeks verbonden door netwerkkabel met modem. Alles al geprobeerd en alles is reeds eens vervangen. Ik verdenk jullie decoder als boosdoener. Met vorig model en Bbox had ik eigenlijk geen problemen. Ik heb nog een "oude" decoder op andere tv en daar heb ik geen problemen mee. Ik heb ook nog een oude (destijds gekocht) die ik er mss beter terug kan tusssenplaatsen...
Decoder rechtstreeks verbonden door netwerkkabel met modem. Alles al geprobeerd en alles is reeds eens vervangen. Ik verdenk jullie decoder als boosdoener. Met vorig model en Bbox had ik eigenlijk geen problemen. Ik heb nog een "oude" decoder op andere tv en daar heb ik geen problemen mee. Ik heb ook nog een oude (destijds gekocht) die ik er mss beter terug kan tusssenplaatsen...
Dag Toon, hebt u al eens een andere netwerkkabel geprobeerd?
Groeten Els
Groeten Els
Née, die zit in kabelgoot
hi toon
kan je ons via privebericht contacteren
dan kunnen we kijken om dit toestel om te ruilen
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
mvg
kan je ons via privebericht contacteren
dan kunnen we kijken om dit toestel om te ruilen
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
mvg
Ook hier het alomgekende synchronisatie probleem. Overgeschakeld van telenet en eerlijk gezegd beetje ontgoocheld.
Nieuwe aansluiting, nieuwe modem en digibox, aangesloten door proximus technieker.
Sinds dag 1 behoorlijke lipsync problemen op alle zenders. Even wijzigingen stereo naar ac3 in settings maakt het even beter maar niet volledig opgelost. Om gek van te worden.
Nieuwe aansluiting, nieuwe modem en digibox, aangesloten door proximus technieker.
Sinds dag 1 behoorlijke lipsync problemen op alle zenders. Even wijzigingen stereo naar ac3 in settings maakt het even beter maar niet volledig opgelost. Om gek van te worden.
is dit bij een V6 decoder dat je dit voor hebt, want ik stel blijkbaar vast dat het meestal mensen zijn met een v6 die over dit probleem klagen en ook meestal zij die TN ook gekend hebben.
Nu moet ik wel zeggen dat ik op de v5-c ook niet echt kan beweren dat het voor de volle 100% lip-sync is als ik mij daar op fixeer, maar dan moet ik er echt goed op letten, dus voor mij persoonlijk niet echt opvallend en storend.
Nu moet ik wel zeggen dat ik op de v5-c ook niet echt kan beweren dat het voor de volle 100% lip-sync is als ik mij daar op fixeer, maar dan moet ik er echt goed op letten, dus voor mij persoonlijk niet echt opvallend en storend.
Ik zie niet direct een storing op je synchronisatie. Welke problemen ervaar je? Groetjes, Wenzel
inmijn geval lipsync problemen met een laatste nieuwe decoder vermoed ik (geplaatst in okt18),
Het is heel erg wanneer opstart of na het bekijken van netflix. Ik ga dan in de systeem settings naar sound en wissel tussen ac3 en stereo en dan is het iets beter. Maar het blijft niet goed. Na een opstart is het echt heel ver off en zeer storend
Het is heel erg wanneer opstart of na het bekijken van netflix. Ik ga dan in de systeem settings naar sound en wissel tussen ac3 en stereo en dan is het iets beter. Maar het blijft niet goed. Na een opstart is het echt heel ver off en zeer storend
Heb je de decoder al eens een harde reset gegeven, zoals hier beschreven: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html ?
zou me verwonderen dat dat het zou oplossen, is een heel nieuwe installatie. Maar zal het vanavond even proberen en kom er op terug.
Tiens tiens, dan heb je ook de v5-c die staat ingesteld op stereo bij mij en zoals ik reeds aanhaalde valt het bij mij wel goed mee of ik moet er echt heel goed attentie op doen, dus mij fixeren op de lippen.
Dan moet dit blijkbaar erger zijn bij u, hopelijk vinden ze bij proximus de reden zodat ze je toch hierbij kunnen verder helpen.
Ofwel ben je te veel verwend geweest bij TN
Dan moet dit blijkbaar erger zijn bij u, hopelijk vinden ze bij proximus de reden zodat ze je toch hierbij kunnen verder helpen.
Ofwel ben je te veel verwend geweest bij TN
bij het starten van de tv en decoder is het vreselijk. als ik in de settings ga en wissel tussen ac3 en stereo of omgekeerd, dan is het veel beter maar zeker niet opgelost. de richting is onbelangrijk, zolang de setting maar gewijzigd wordt. Als ik naar netflix ga en dan terug kom naar een zender op tv, is het weer hetzelfde en heel slecht.
mss toch eens vragen dat proximus de laatste software versie pusht naar je v5-c decoder, je weet maar nooit
De nieuwste software van elke gangbare decoder wordt op het moment van schrijven sowieso gepushd als er een hard reset wordt gedaan.
Dat was bij toch niet het geval ik heb lang op de versie voor 13.22 zelf deed ik regelmatig eens de (harde) reset en is nog maar pas een week of vier geleden dat dit gelukt is.
Volgens wat proximus medewerkers hier al vroeger uitgelegd hebben wordt dit nooit naar alle decoders op seer korte termijn gedaan maar meer gespreid, dus als ik lieg hebben zij dan ook gelogen
Volgens wat proximus medewerkers hier al vroeger uitgelegd hebben wordt dit nooit naar alle decoders op seer korte termijn gedaan maar meer gespreid, dus als ik lieg hebben zij dan ook gelogen
Dat is dan een teken dat de software nog niet echt gereleased is 😉 Er zijn altijd wel software versies die nog in ontwikkeling zijn en maar met mondjesmaat worden getest, aan willekeurige personen of bij specifieke cases. Het is maar hoe je het benoemt 🙂
Het ziet er inderdaad naar uit dat na de harde reset het beter is. Ik hou het in de gaten hoe het de komende dagen loopt. merci alvast voor de hulp.
Misschien een toevoeging waar ze bij Proximus iets aan hebben. (of andere gebruikers)
Van beroep ben ik een electronicaspecialist, ik geef hier even mee wat ik en proximus ondertussen al getest hebben.
-3 verschillende Tv toestellen, op alle 3 audio sync problemen ( merk sharp, Sony en Philips)
-Verscheidene hdmi kabels geprobeerd, geen verschil.
-Nieuwe utp kabel, geen verschil.
-2 V5 boxen gehad, geen verschil.
-Nu een nieuwe V6 box, geen verschil.
-De standaard reset van modem en box, geen verschil.
-Netflix en youtube app of eender welke andere externe bron( zoals computer, mediacenter, chromecast) met hdmi aangesloten geeft GEEN sync probleem. Dit blijkt dus wel gewoon goed te werken...
-En dan nu misschien het meest belangrijke, indien je de 3.5mm audio uit gebruikt die op de V6 box zit ( door het aansluiten van externe speakers of hoofdtelefoon) dan hoor je dat het geluid er sneller door komt dan het signaal van de hdmi naar de TV. Audio en beeld lopen dan PERFECT.
Dit wil dus zeggen dat het probleem zit in de hdmi overdracht naar de tv. Met hoofdtelefoon dus geen Sync probleem, maar perfect geluid en beeld zoals het hoort te zijn.
De 2 techniekers die hier zijn geweest, (heel vriendelijke jongens geen klagen van) zijn niet echt op de hoogte van het feit dat het hier toch om een algemeen probleem gaat. Na enkele kritische vragen gesteld te hebben lijkt het alsof er weinig communicatie is tussen hen en proximus over algemene problemen en oplossingen.
Wel doen ze enorm hun best met het vervangen van al wat mogelijk is, ook al lost dit het probleem niet op.
De reden dat niet iedereen er over klaagt is omdat veel mensen het gewoon niet zien of zich er niet aan storen. Ik ken verscheidene mensen met proximus tv waaronder mijn ouders, en die hebben allemaal hetzelfde probleem.
Afgezien dit euvel heb ik geen klachten van Proximus en ik zou dan ook graag klant blijven, maar dit probleem stoort mij mateloos en doet me soms twijfelen of we wel in 2019 leven. Onbegrijpelijk dat dit probleem zo lang aansleept. Indien dit zich nog lang blijft voordoen en er geen degelijke communicatie/compensatie rond komt dan zal ik tegen mijn zin een andere provider moeten zoeken.
Van beroep ben ik een electronicaspecialist, ik geef hier even mee wat ik en proximus ondertussen al getest hebben.
-3 verschillende Tv toestellen, op alle 3 audio sync problemen ( merk sharp, Sony en Philips)
-Verscheidene hdmi kabels geprobeerd, geen verschil.
-Nieuwe utp kabel, geen verschil.
-2 V5 boxen gehad, geen verschil.
-Nu een nieuwe V6 box, geen verschil.
-De standaard reset van modem en box, geen verschil.
-Netflix en youtube app of eender welke andere externe bron( zoals computer, mediacenter, chromecast) met hdmi aangesloten geeft GEEN sync probleem. Dit blijkt dus wel gewoon goed te werken...
-En dan nu misschien het meest belangrijke, indien je de 3.5mm audio uit gebruikt die op de V6 box zit ( door het aansluiten van externe speakers of hoofdtelefoon) dan hoor je dat het geluid er sneller door komt dan het signaal van de hdmi naar de TV. Audio en beeld lopen dan PERFECT.
Dit wil dus zeggen dat het probleem zit in de hdmi overdracht naar de tv. Met hoofdtelefoon dus geen Sync probleem, maar perfect geluid en beeld zoals het hoort te zijn.
De 2 techniekers die hier zijn geweest, (heel vriendelijke jongens geen klagen van) zijn niet echt op de hoogte van het feit dat het hier toch om een algemeen probleem gaat. Na enkele kritische vragen gesteld te hebben lijkt het alsof er weinig communicatie is tussen hen en proximus over algemene problemen en oplossingen.
Wel doen ze enorm hun best met het vervangen van al wat mogelijk is, ook al lost dit het probleem niet op.
De reden dat niet iedereen er over klaagt is omdat veel mensen het gewoon niet zien of zich er niet aan storen. Ik ken verscheidene mensen met proximus tv waaronder mijn ouders, en die hebben allemaal hetzelfde probleem.
Afgezien dit euvel heb ik geen klachten van Proximus en ik zou dan ook graag klant blijven, maar dit probleem stoort mij mateloos en doet me soms twijfelen of we wel in 2019 leven. Onbegrijpelijk dat dit probleem zo lang aansleept. Indien dit zich nog lang blijft voordoen en er geen degelijke communicatie/compensatie rond komt dan zal ik tegen mijn zin een andere provider moeten zoeken.
Bedankt voor die info Jeroen, dit werd onmiddellijk doorgegeven aan het bevoegde team voor verder nazicht. Wat compensatie betreft contacteert een collega van onze klantendienst je nog.
Moet ook wel toegeven dat zelf na de harde reset mijn problemen nog altijd aanwezig zijn. Niet meer zo uitgesproken als er voor maar toch nog steeds een sync probleem.
Zoals Jeroen al zegt is dit een algemeen probleem en is het verder te zoeken dan digibox, kabel probleem.
Het is leuk om met compensaties te zwaaien als je maar hard genoeg klaagt maar dat lost het probleem niet op. Het wordt hoogtijd dat hier eens hoge prio aan gegeven wordt om dit op te lossen zodat iedereen de basis service krijgt waar hij voor betaalt.
Ik ben zelf overgestapt van telenet naar proximus een aantal maanden geleden om uiteenlopende redenen. Ik had echter gedacht dat beeld en geluidskwaliteit geen verschil zou maken en dat het zich in de details van de software en verschil in sommige aangeboden diensten zou liggen. Maar nooit gedacht dat men er in deze tijd niet meer in zou slagen om de basis van televisie uitzenden niet meer kan garanderen. Zelf in de goede oude tijd van de antenne en de pure analoge kabel hadden we dit probleem niet.
Zoals Jeroen al zegt is dit een algemeen probleem en is het verder te zoeken dan digibox, kabel probleem.
Het is leuk om met compensaties te zwaaien als je maar hard genoeg klaagt maar dat lost het probleem niet op. Het wordt hoogtijd dat hier eens hoge prio aan gegeven wordt om dit op te lossen zodat iedereen de basis service krijgt waar hij voor betaalt.
Ik ben zelf overgestapt van telenet naar proximus een aantal maanden geleden om uiteenlopende redenen. Ik had echter gedacht dat beeld en geluidskwaliteit geen verschil zou maken en dat het zich in de details van de software en verschil in sommige aangeboden diensten zou liggen. Maar nooit gedacht dat men er in deze tijd niet meer in zou slagen om de basis van televisie uitzenden niet meer kan garanderen. Zelf in de goede oude tijd van de antenne en de pure analoge kabel hadden we dit probleem niet.
Dag Jeroenvw,
Kan je ons via Het Proximus Team klantgegevens bezorgen? (telefoonnr, klantnr, contactnr)
Dan kijken we alles voor je na.
Met vriendelijke groeten
Koen
Kan je ons via Het Proximus Team klantgegevens bezorgen? (telefoonnr, klantnr, contactnr)
Dan kijken we alles voor je na.
Met vriendelijke groeten
Koen
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.