Beantwoord

Ping

  • 13 February 2019
  • 52 reacties
  • 2832 Bekeken


Toon eerste bericht

52 reacties

Mag ik aannemen dat dit ook ineens het probleem oplost voor scarlet-klanten (heb hetzelfde probleem)? Of moet ik daar zelf ook nog eens voor naar hen bellen? In ieder geval bedankt.
Ik heb net hetzelfde probleem, eveneens naar een duitse server (oldschool51.runescape.com)
Mijn traceroute gaat naar een duite server die volgens whois van jullie is (hop 7 94.102.162.35).
Vervolgens stuurt deze mij door naar servers in Amerika om dan uiteindelijk terug gestuurd te worden naar servers in Duitsland om tot slot de duitse server van het spel te bereiken.
Ik heb normaal gezien een ping van ongeveer 15-20ms met de duitse servers en nu is dit 285ms wat het spel inderdaad onspeelbaar maakt. Dit is inderdaad sinds maandag dat mijn ping de hoogte is ingeschoten.
traceroute:
1 1 ms 1 ms 1 ms mymodem 192.168.1.1
2 99 ms 140 ms 120 ms 1.208-177-91.adsl-dyn.isp.belgacom.be 91.177.208.1
3 5 ms 5 ms 5 ms lag-66-200.iarmar2.isp.belgacom.be 91.183.241.226
4 5 ms 5 ms 5 ms ae-12-1000.ibrstr5.isp.belgacom.be 91.183.246.108
5 * * * Request timed out.
6 * * * Request timed out.
7 10 ms 10 ms 10 ms 94.102.162.35 - Proximus
8 211 ms 211 ms 211 ms 10.246.112.70
9 265 ms 266 ms 266 ms xe-1-2-2.ar1.qpg2.gblx.net 207.138.235.41
10 265 ms 265 ms 266 ms ae6-20G.ar2.QPG1.gblx.net 67.17.71.169
11 * * * Request timed out.
12 266 ms 266 ms 266 ms ae-1-4.bar1.LasVegas1.Level3.net 4.69.133.109
13 267 ms 267 ms 267 ms 205.129.17.98
14 * * * Request timed out.
15 285 ms 286 ms 285 ms oldschool51.runescape.com 62.67.0.216
Gelukkig ben ik niet de enige met dit probleem, minimum 285 ping op een engelse server en duitse server waar ik normaal gezien 57-60 ping op heb.
Dit probleem heb ik ook op dezelfde game.

Amerikaanse worlds heb ik ongv 180 ping, europese worlds 300+
Enig idee wanneer dit opgelost geraakt?
Hopelijk snel want dit duurt nu al langer dan een week en is echt heel irritant 😡 .
Als dit nog lang duurt ben ik genoodzaakt om naar een andere provider over te schakelen..
Jammer genoeg heb ik dit ook al zitten te denken, maar ze hebben het probleem pas donderdag gevonden en het is ook weekend voor hen.
Op zondag komt er niemand langs van het proximus team op het forum en hopelijk hebben ze morgen al wat beter nieuws!
Ter bijkomende info: Hier klagen er ook nog anderen over
>
Zeer hoge ping bij Proximus en Scarletgebruikers?
Dat is het zelfde probleem waar wij over klagen. Iedereen die bij proximus/belgacom zit als provider heeft dit probleem op het zelfde spel. Alleen mensen bij telenet niet.
https://www.reddit.com/r/2007scape/comments/aqhszp/am_i_the_only_one_in_europe_living_in_belgium_who/
https://www.reddit.com/r/2007scape/comments/aqhrg9/high_ping_issues/
Iemand zegt daar een ANTWOORD tegen donderdag, dus mogelijk nog geen oplossong tegen dan?
RIP
Dit blijft maar geduren en is onmogelijk om te gamen... zeer frustrerend!
Zit hier met hetzelfde probleem, ken ook een paar die bij Proximus zitten en juist dezelfde problemen ondervinden. Hopelijk zal dit snel opgelost worden!!
Ik heb hetzelfde probleem. Hoop dat het snel opgelost wordt aangezien het op deze manier niet speelbaar is.
Ik heb een VPN gekocht waardoor dit probleem voorlopig opgelost is. Jammer dat ik moet betalen voor iets waar proximus de fout in heeft.. hopelijk is iedereen hier snel van verlost.
Ik heb een VPN gekocht waardoor dit probleem voorlopig opgelost is. Jammer dat ik moet betalen voor iets waar proximus de fout in heeft.. hopelijk is iedereen hier snel van verlost.
Welke vpn heb je gekocht?
VPN Unlimited 1+ 7 dagen gratis voor 1 maand 10 euro
Ik zit er wat mee in.. Als botters een ip gebruikt hebben op die vpn en jij hebt dat ip nu toevallig zou je kunnen geband worden :/
De kans is klein, maar die is er wel.
Proximus fix your shit pleaaaaaaase 😡
@Matthias D
https://www.vpnunlimitedapp.com/en/extras/personal-static-ip
Is dit dan wat je genomen hebt? Je krijgt een uniek ip adres, denk je dat dit zou werken in ons geval?
Zoja ga ik het wss ook aanschaffen
Is er toevallig meer informatie over wat het probleem juist inhoudt en eventueel hoelang het zou kunnen duren tot het opgelost is (indien er al een oplossing is gevonden)? Want het probleem zou vorige week donderdag reeds geïdentificeerd zijn. Met "Momenteel is ons IT team hier nog steeds mee bezig." zijn we helaas niet zo veel. 😕
Ik heb nu ook dezelfde VPN als Matthias aangeschaft.
Dit is jullie probleem en kost ONS geld...
hoe groot is de ping hiermee ?
30-40ms met Unlimited VPN, geen kredietkaart nodig en veel betaalopties zoals bv. Bancontact.
Wel jammer dat we het zo moeten tijdelijk oplossen..
Zit met hetzelfde probleem, ik kan niet spelen, het is nu al een week zo, ik heb betere connectie op amerikaanse werelds dan europeaanse werelds... kan hier is snel naar gekeken worden. 1 - 2 dagen vind ik nog niet zo erg... maar 1 week, begint wel lang te duren nu...

alle europeaanse servers hebben 280 - 300 ping
sommige amerikaanse servers hebben maar 150 ping of meer maar nog altijd beter dan de servers super dicht bij mij ... kan toch niet.. .
Beste,

Wij hebben hier net hetzelfde probleem, hieronder even een screenshot van alle ping naar de verschillende webservers van RuneScape:
https://i.gyazo.com/308bc99cdb55bb4290fa51977393cc52.png
Wat heel merkwaardig is is dat de ping naar veel Amerikaanse servers (zie vlag), beter is dan de ping naar veel Europese servers.

Ter verduidelijking* Links is de server nummer, daarna het aantal spelers, en de laatste nummer is het ping.

Las ik dat hier donderdag een update over zou komen/oplossing?

Reageer