Vraag

Philips hue i.c.m. Bbox2?

  • 5 November 2019
  • 10 reacties
  • 297 Bekeken

Ik heb me net een Philips hue bridge aangeschaft. Op mijn eigen LAN werkt alles perfect maar wanneer ik de verlichting buitenshuis probeer te sturen dan krijg ik steeds de melding dat ik niet kan inloggen op Mijn Hue en dat ik het later nog eens moet proberen. Nochthans is volgens de Philips site mijn Bridge online.

Zijn er hier mensen die dit wel werkend hebben met een Bbox2? Werkt het zonder problemen met Bbox3 en moet ik misschien de vervanging van mijn modem vragen door een Bbox3?

Philips hue heeft blijkbaar UPNP nodig. Ik weet niet of de Bbox2 wel wordt gesupporteerd. Ik vind wel info om dit aan te zetten op dit forum maar deze info is volgens mij outdated. Ik slaag er niet meer om in te loggen via telnet bijvoorbeeld, fout password (zelfs serie nummer modem werkt niet als password). De javascript oplossing die je ook wel vindt, werkt ook niet.

Een ander voorgestelde oplossing op internet is port forwarding naar port 80. Ik heb dan port forwarding opgezet naar http (80) en https (443) en zo kan ik inderdaad van buitenuit via mijn public IP naar de hue bridge surfen, maar ook dit brengt geen oplossing.

Misschien nog andere dingen die ik kan proberen?


This topic has been closed for comments

10 reacties

Ik heb mezelf gisteren een Hue bridge aangeschaft.
Het connecteren met de bbox3 verliep zonder problemen maar sindsdien wel steeds problemen met de bridge die uitvalt.
Wanneer hij uitvalt verliest hij het netwerk en het internet lampje.
Iemand een idee of dit een fout is van Philips of van de bbox3 modem.

Kan je je verlichting van buitenshuis bedienen met de Bbox3?

In ieder  geval zou ik al beginnen met de bbox2 te laten omruilen voor een bbox3 indien je ook nog een bbox2 hebt, daar kunnen de proximus medewerkers voor zorgen als ze de draad hier opnemen.

@proximus Kunnen jullie mijn Bbox2 omruilen voor een Bbox3?

Reputatie 7
Badge +4

@Krispie76  Het probleem ligt volgens mij niet bij de bbox2 aangezien @Jens_027 blijkbaar ook het zelfde probleem heeft met de bbox3 , volgens mij is het dus niet nodig om de bbox2 om te ruilen.

@SamuelD worden de oude bbox2’s dan niet sowieso vervangen, zeker als je op een vectorised VDSL lijn zit ?

 

Reputatie 7
Badge +4

@Martin Niet sowieso nee, maar in dit geval kan ik hem wel vervangen aangezien het inderdaad om een vectored lijn gaat.

@Krispie76  laat gerust weten naar welk afhaalpunt ik de bbox3 kan sturen, zie: https://www.proximus.be/eservices/en/jsp/dynamic/KPL , vul ook even je gsm nummer in bij je profiel waar het bericht mag toekomen wanneer hij is toegekomen.

@SamuelD Ik heb mijn GSM nummer toegevoegd aan mijn profiel en je in een privebericht laten weten naar waar je de Bbox3 mag versturen. Alvast bedankt voor de snelle support.

 

Ik ben niet helemaal zeker wat @Jens_027 bedoelt met het wegvallen van de connectie. Ik vermoed dat in zijn geval de hue bridge de connectie met het network/internet verliest. Bij mij is de hue bridge in orde, ik kan er alleen niet op inloggen van buitenaf. Misschien dat @Jens_027 hier nog meeleest en zijn probleem even kan verduidelijken?

 

Reputatie 7
Badge +4

Bij deze zal de modem verstuurd worden, van zodra hij toekomt krijg je een sms op het gegeven gsm nummer. Wanneer je de nieuwe modem gaat halen dien je de huidige modem samen met de voedingskabel in een gesloten kartonnen doos inleveren. 

Zonet mijn Bbox3 gaan ophalen.

Ik heb de Philips hue bridge buitenhuisbesturing nu wel aan de praat gekregen.

Zoals ik eerder vermeldde dat ik port forwarding had opgezet blijkt dit op het eerste zicht toch niet nodig te zijn.

Laat ook de firewall security ongewijzigd. Verlaag die niet naar low. Als ik dit deed kreeg ik haast direct in de logs te zien dat er van buitenaf continu werd geprobeerd om aan te loggen via telnet.

Tot slot 1 wijziging die ik wel heb moeten doen is de app installeren op mijn tablet die een recente android versie heeft. De minimum voor de huidige hue app lijkt Nougat te zijn, mijn smartphone loopt nog op marshmallow en die werkt nu nog steeds niet met de hue app en buitenhuisbesturing.