Skip to main content

Beste,

Ik heb deze ochtend om 7u de simkaart van mijn nieuwe operator geactiveerd, met behoud van mijn huidig Proximus nummer.

Tot op heden heb ik van Proximus nog steeds geen sms ontvangen ontvangen met de melding dat de nummeroverdracht in orde is waardoor ik dus niet kan bellen etc..

Hoe lang is dit verondersteld te duren?

als de overdracht via de nieuwe operator gebeurd is moeten zij vor het afhandelen van de overdracht zorgen en bv de reden achterhalen van waarom de overdracht eventueel niet zou kunnen doorgaan.

Eens controleren of het nummer volgens crdc (1299/1399) nog bij je oude operator zit...
   (1299.be = crdc = http://www.crdc.be/crdcNLI/BrowserDefault.aspx?tabid=265)  
http://www.bipt.be/public/files/en/810/20140829081415_Annex%202-MNP_PT3.pdf
Samenvatting (p.11 &22):
De donor operator beschikt over 1 werkdag (zaterdag inbegrepen)
om de overdracht naar de receptor operator te aanvaarden of te verwerpen.
Vervolgens beschikt de receptor over max. 8 werkdagen
om de overdracht effectief uit te voeren (execute)
De execute van de overdracht en broadcast van de info naar alle operatoren
voor toepassing mag max. 1 uur in beslag nemen
(uw nr moet in dienst blijven bij de donoroperator tot de vraag van "execute"
door receptor verstuurd en pas dan kunnen er zich slechts tot max. 1 uur
eventuele problemen met de bereikbaarheid uit andere netten dan van de receptor voordoen).

 


@Alain19 

Beste,

als het nog niet in orde is kan je dan

  • je profielgegevens aanvullen met een klantennummer ?
  • het betrokken gsm nr ook invullen ?

Momenteel heb ik te weinig gegevens om dit verder te kunnen nakijken;

Excuses voor het ongemakµ

vriendelijke groeten,

Tina


Reageer