Skip to main content
Vraag

Ouderlijke controle


Forum|alt.badge.img
Ik gebruik al geruime tijd de optie "ouderlijke controle" van mijn bbox3. Werkt heel goed... of beter: werkte... De toestellen van onze jongste huisgenoten zijn al een hele tijd op bepaalde tijdstippen van de dag mooi rood ingekleurd, waardoor ze dus niet kunnen internetten. Maar sinds een paar weken werkt dat systeem voor geen zier meer! Heb al mails gestuurd naar proximus, maar ik denk dat ze daar de "client control" van hun modem helemaal rood hebben gezet... Iemand met hetzelfde probleem? En hoe oplossen?

38 reacties

Martin
  • 33328 reacties
  • 12 augustus 2018
misschien eens de bbox heropstarten of desnoods als dit niet helpt resetten om te zien of het dan wel terug lukt.
NB:
Heropstarten = de stroom even 5 seconden onderbreken.
resetten = https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_adv/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html
Bij een reset moet je wel deze instellingen van ouderlijk toezicht opnieuw invoeren.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • 66 reacties
  • 13 augustus 2018
Wel, heb ik allemaal geprobeerd, zelfs een factory reset... zonder resultaat...
😓

Martin
  • 33328 reacties
  • 13 augustus 2018
Ik zou dan gewoon afwachten tot iemand van het proximus team hier langskomt, mss moeten ze andere software pushen op de modem enfin 't is maar een gissing van mij...…
Ik kan wel zeggen dat ik nog hoor van andere mensen dat ze af en toe problemen hebben met de goed werking van ouderlijk toezicht ….!

Charlotte.D
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1820 reacties
  • 13 augustus 2018
Peter, kan je ons via een privé bericht even je lijnnummer of je klantennummer doorgeven? Dan laten wij dit zo snel mogelijk door ons IT team nakijken. Grtjs, Charlotte.
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • 66 reacties
  • 13 augustus 2018
Okido Martin. En bedankt Charlotte, heb net een privé naar jou gestuurd.

Charlotte.D
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1820 reacties
  • 13 augustus 2018
Peter, ik heb je ondertussen reeds geantwoord.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • 66 reacties
  • 13 augustus 2018
Okido, bedankt Charlotte, ik wacht dus nog effe af. Groetjes.

Martin
  • 33328 reacties
  • 13 augustus 2018
Is er dan een gekende reden waarom dit niet werkt ?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • 66 reacties
  • 13 augustus 2018
Geen idee, Charlotte vertelde dat het it-team daar eens ging naar kijken. En ik stel nu net vast dat de PC weer werkt! Joehoe! 😃 Hopelijk blijft het ook zo...

Charlotte.D
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1820 reacties
  • 13 augustus 2018
Martin, aangezien wij dit net even hebben doorgegeven aan ons IT team kunnen we zeker niet zeggen dat dit een gekende reden is.
Daar kan men dit even nakijken en ons de nodige feedback doorgeven.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • 66 reacties
  • 13 augustus 2018
Ik was eerst wat misnoegd toen ik een tijd geleden via mail dit probleem aankaartte bij Proximus: ik kreeg geen enkele reactie... Maar blijkbaar is dit Proximus-forum het geknipte middel om met Proximus te communiceren. Bedankt dan ook voor de snelle reactie (en de snelle oplossing).

Charlotte.D
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1820 reacties
  • 13 augustus 2018
Blij dit te horen Peter! Fijne dag nog toegewenst.

Martin
  • 33328 reacties
  • 13 augustus 2018
Charlotte.D schreef:
Martin, aangezien wij dit net even hebben doorgegeven aan ons IT team kunnen we zeker niet zeggen dat dit een gekende reden is.
Daar kan men dit even nakijken en ons de nodige feedback doorgeven.

Ok Charlotte en bedankt,
dan wacht ik maar tot er wat feedback van IT bij u binnen gekomen is.
Mvg,
Martin

RedsFan
Forum|alt.badge.img+4
  • 985 reacties
  • 13 augustus 2018
Bij mij werkt dat soms en soms niet, maar meestal werkt het niet op de tijdstippen die ingesteld staan voor de kinderen, ik heb ook al veel dingen geprobeerd maar niets helpt .... 😕

AndyR
Forum|alt.badge.img+3
  • Proximus Ambassador
  • 104 reacties
  • 13 augustus 2018
Hoi RedsFan,

Kan je ons een privébericht sturen met daarin je klant- of telefoonnummer dan gaan we dit laten nakijken door onze ingenieurs. Dit doe je door hier te klikken.

Martin
  • 33328 reacties
  • 13 augustus 2018
RedsFan schreef:
Bij mij werkt dat soms en soms niet, maar meestal werkt het niet op de tijdstippen die ingesteld staan voor de kinderen, ik heb ook al veel dingen geprobeerd maar niets helpt .... :/

mss is het maar bij bbox3 van een bepaald merk, mss best dat je eens post welk merk/type je hebt en Peter Breendonk ook eens.

RedsFan
Forum|alt.badge.img+4
  • 985 reacties
  • 13 augustus 2018
AndyR schreef:
Hoi RedsFan,

Kan je ons een privébericht sturen met daarin je klant- of telefoonnummer dan gaan we dit laten nakijken door onze ingenieurs. Dit doe je door hier te klikken.
Bericht verstuurd

Martin schreef:
RedsFan schreef:
Bij mij werkt dat soms en soms niet, maar meestal werkt het niet op de tijdstippen die ingesteld staan voor de kinderen, ik heb ook al veel dingen geprobeerd maar niets helpt .... :/

mss is het maar bij bbox3 van een bepaald merk, mss best dat je eens post welk merk/type je hebt en Peter Breendonk ook eens.

Ik gebruik een Bbox 3 V+ maar ik meen mij te herinneren dat het vroeger beter werkte met een Technicolor... dus ik vermoed dat de sagem slechter is met oudercontrole.
Maar anders werkt de modem wel goed.

Martin
  • 33328 reacties
  • 13 augustus 2018
ik veronderstel dit ook en om de eenvoudige reden dat die meldingen van problemen met ouderlijk toezicht de kop hebben opgestoken sedert dat proximus de bbox3V+ meer begint uit te delen, al is dit natuurlijk een besluit dat ook kan totaal verkeerd zijn !

Charlotte.D
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1820 reacties
  • 14 augustus 2018
Patrick, ik heb dit voor jou ook doorgegeven aan ons IT team. Grtjs, Charlotte.

RedsFan
Forum|alt.badge.img+4
  • 985 reacties
  • 14 augustus 2018
OK dankjewel, Charlotte.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • 66 reacties
  • 15 oktober 2018
Nog een parental vraagje: hoe kan ik een bepaalde website blokkeren op een bepaald toestel in mijn wifinetwerk? In theorie heb ik dat kunnen fiksen -> via de webinterface de settings van de modem aangepast: voor een bepaalde gebruiker bepaalde uren in het uurrooster uitgeschakeld en (scrollend naar beneden) ook de te blokkeren website toegevoegd (www.netflix.com)... Maar in de praktijk blijft netflix gewoon leuk draaien op de geviseerde laptop... Zie ik iets over het hoofd? Bedankt alvast voor de info...

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3431 reacties
  • 15 oktober 2018
Dat is normaalgezien wel de juiste manier. Blijft het hetzelfde als je de modem herstart of zelfs eens reset en opnieuw instelt ?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • 66 reacties
  • 15 oktober 2018
Dag, nee, maakt geen verschil. Ik merk ook wel dat de geblokkeerde website (hier dus netflix) verschijnt in het interfacescherm van elk gekoppeld toestel. Dat is wel niet de bedoeling... Ik kan blijkbaar dus niet PER toestel een site blokkeren, alleen voor alle toestellen ineens... Zou dat toch wel graag opgelost zien...

LinosD
Forum|alt.badge.img+4
  • Proximus Ambassador
  • 585 reacties
  • 16 oktober 2018
Peter, hoe heb je de geviseerde laptop juist aangeduid in de interface van de modem? Op basis van MAC-adres?

Martin
  • 33328 reacties
  • 16 oktober 2018
TUI: Misschien helpt deze uitleg hier je ook wat verder > klik hier