Vraag

Opzeg abonnement

  • 17 January 2019
  • 0 reacties
  • 163 Bekeken

Twee dagen geleden kocht ik een smartphone bij Fnac. Ik werd daar vriendelijk geholpen door een verkoper, die echter bij proximus bleek te horen. Toen ik hem vroeg om mijn gsm gebruiksklaar te maken bleek ik een nieuw simkaartje nodig te hebben en raadde hij me aan om over te stappen van telenet naar proximus, Tuttimus, zo kon hij mij dan direct verder helpen. We bekeken samen de kosten en ik zou zeker 4 maand voordeliger kunnen uitkomen. Ik ondertekende het contract en er werd een afspraak vastgelegd voor de installatie.
Daarna werd de smartphone gekoppeld aan de oude om de reservekopie over te nemen. Dit lukte na vele pogingen niet via i cloud en ik werd verder geholpen door de dienst na verkoop van fnac om de gegevens over te zetten via itunes.
Volgens de Proximusmedewerker zou ik diezelfde avond nog kunnen telefoneren met mijn nieuwe gsm.
Dit lukte niet en de volgende dag ging ik terug. De medewerker van de dag er voor was er niet en de nieuwe vond mijn gsmnummer niet in het systeem. Hij verdedigde zich en zei dat hij niet wist wat er kon misgelopen zijn de dag voordien. Hij belde dan zijn collega en deze meldde dat hij voor een week met vakantie was. Opnieuw werd ik naar de dienst na verkoop gezonden van Fnac, maar deze liep met mij terug naar de desk van proximus om duidelijk te maken dat dit niet zijn probleem was, maar dat mijn nummeroverdracht niet was gebeurd en dat Proximus dat moest oplossen. Daarop antwoordde de proximan: oei, maar ik ben momenteel met een andere klant bezig, u zal even moeten wachten. Waarop hij plots zei dat het trouwens 48 uur kon duren vooraleer het nummer werd overgezet. 'Heeft men u dat niet gezegd, Mevrouw?'
Ik had meteen het gevoel dat ik werd afgewimpeld, maar ik wou het een kans geven.
48 uur later geen beweging.
Naar proximus gebeld en situatie uitgelegd. Hij kon op de computer zien dat ik de dag ervoor reeds hiermee was aangemeld en hij zei onmiddellijk: 'Het zit vast, zo lang mag dat niet duren, geeft u mij de nummer van de simkaart en uw klantnummer van telenet en dan starten we een dossier op.'
Deze gegevens had ik op dat moment niet bij me en ik mocht dus later terugbellen.
Dat zal dus morgen pas kunnen gebeuren.
Eerlijk gezegd heb ik spijt van mijn beslissing om over te stappen. Ik vind vooral de handelswijze van de tweede verkoper degoutant. Hij had mij ook onmiddellijk verder kunnen helpen op dat moment omdat hij mijn gegevens bij de hand had. Maar nee, hij stuurde me gewoon naar huis met de nadruk dat het na 48 uur in orde zou zijn.
Ik ben dus in totaal 5 uren kwijt en kan mijn nieuwe telefoon nog niet gebruiken, enkel voor whatsapp. En mijn oude om te telefoneren... En dat allemaal omdat mijn oude simkaart niet in de nieuwe gsm paste en ze me met een proximussimkaart verder konden helpen.
Kan ik dit contract opzeggen binnen 7 dagen? De installatie afspraak is voorzien op 29/01 en het overzetten van het gsmnummer is toch niet gelukt, dus geen kosten voor proximus en ik kan gewoon meteen met mijn nieuwe gsm naar telenet stappen om verder te kunnen, het duurdere abbonnement neem ik er graag bij, ik heb tot nu toe geen enkel probleem ondervonden bij telenet en wens niet meer over te stappen.

0 reacties

Geen reactie

Reageer