Vraag

Opnames bevatten delen van vorige programma

  • 15 November 2019
  • 10 reacties
  • 228 Bekeken

Het is vrij vervelend dat wanneer ik een opgenomen programma bekijk er steeds een (heel) deel van het vorige programma bij staat. Onlangs keek ik naar een opgenomen Winteruur en ik kreeg er maar eventjes een kwartier bij van Extra Time (wat me niet interesseert). Je kunt uiteraard doorspoelen, maar het kan toch niet moeilijk zijn om een opname stipt te laten beginnen, zelfs als het gepubliceerde beginuur verlaat/vervroegt. In de good-old days van analoge televisie kon dat in elk geval

vg


This topic has been closed for comments

10 reacties

Inderdaad ook iets dat hier op het forum al herhaaldelijk aangekaart werd in het verleden.

Het is nu zo dat er 5 minuten voor het uur aangeduid in de tv gids opgenomen wordt, als er van de dit uur afgeweken wordt en het vorig programma loopt over dan is dit uiteraard zelf meer dan 5 minuten dat je van het vorig programma opneemt, gelukkig dat een vorig programma niet bv 10 min te vroeg start of je ben 5 minuten kwijt van het begin van je opgenomen programma.

Reputatie 6
Badge +2

De opname begint dacht ik 5 minuten vroeger dan de opname die je wil doen. Kun je dat zelf niet instellen? Soms wordt het zendschema ook al wel eens overhoop gehaald  door bvb.een belangrijke gebeurtenis waardoor het nieuws uitloopt.  De uitzending Extra Time loopt al eens uit door de vele discussies tussen de zgn experten en dan start winteruur te laat. Persoonlijk vind ik "doorspoelen" toch niet zo erg. Al vrees ik de volgende stap en dat is dat sommige zenders willen vermijden dat reklame wordt doorgespoeld.

neen je kon dit vroeger wel instellen maar dit is al lang verleden tijd.

Zolang je kunt doorspoelen vindt ik dat nog niet zo erg maar stel je voor dat ze het doorspoelen ooit verbieden (kwestie dat je ook reclame kunt doorspoelen) dan wordt dit wel nog hinderlijker. Als een vorig programma uitloopt zal je nog niks mankeren maar als het moest te vroeg stoppen (al valt dit denk ik heel uitzonderlijk voor) dan heb je meer pech, er zijn er zelf die uit alle zekerheid, als ze een opname heel belangrijk vinden, zowel het programma er voor en ook het programma er achter opnemen om zeker te spelen van niks te missen ☺

Dank voor de reacties. Maar ik begrijp nog steeds niet waarom men bij het begin van een op te nemen programma niet een signaal “start met opnemen” naar de decoder stuurt (en iets gelijkaardigs bij het einde). Dat kan toch echt niet moeilijk zijn in een gedigitaliseerde wereld en moet toch los staan van TV-gidsen 

Deze vraag werd hier ook al in het verleden gesteld maar dat laat ik over aan iemand van Proximus zelf om het uit te leggen, waarom dit nog niet kan.

Ik heb daardoor al voorgehad dat ik einde van film niet heb. En dat is vervelender. Verder spoelen bij begin dat gaat nog maar einde van een film daar kan je niet meer naar kijken

ik volg nu al maanden Proximus forum daar ik zelf veel problemen heb. 
Ik ben blijkbaar niet de enige en er wordt veel over zelfde geklaagd. 

Als het iets is dat ik heel belangrijk vind dan neem ik ook altijd het programma er voor en er na op, natuurlijk niet voor alle opnames.

Deze vraag werd hier ook al in het verleden gesteld maar dat laat ik over aan iemand van Proximus zelf om het uit te leggen, waarom dit nog niet kan.

Dit idee kan altijd in de ideeënbus worden geplaatst 😉 Momenteel is het nog niet beschikbaar, maar met genoeg support vanuit de community kan er verder naar gekeken worden. Momenteel zijn we afhankelijk van de TV-gidsen gegeven door zenders. Het wordt nog niet dynamisch bepaald.

 

Ik heb daardoor al voorgehad dat ik einde van film niet heb. En dat is vervelender. Verder spoelen bij begin dat gaat nog maar einde van een film daar kan je niet meer naar kijken

ik volg nu al maanden Proximus forum daar ik zelf veel problemen heb. 
Ik ben blijkbaar niet de enige en er wordt veel over zelfde geklaagd. 

Als je een deel van een film oid mist door eerder uitgelopen uitzendingen, open gerust een nieuw topic op dit forum met het programma dat je mist, tijdstip en zender, en, idealiter, ook de aflevering die er normaal net daarna zou spelen.
Dan kan de daaropvolgende aflevering toegevoegd worden van hieruit, en kan je zo wel de film oid uitkijken. 

Is het om reden dat de zenders geen code meesturen van begin en einde van hun programma’s dat dit niet mogelijk is om exact een opname op tijd te laten starten en stoppen dat dit nog niet mogelijk is?

Deze vraag werd hier ook al in het verleden gesteld maar dat laat ik over aan iemand van Proximus zelf om het uit te leggen, waarom dit nog niet kan.

Dit idee kan altijd in de ideeënbus worden geplaatst 😉 Momenteel is het nog niet beschikbaar, maar met genoeg support vanuit de community kan er verder naar gekeken worden. Momenteel zijn we afhankelijk van de TV-gidsen gegeven door zenders. Het wordt nog niet dynamisch bepaald.

 

Ik heb daardoor al voorgehad dat ik einde van film niet heb. En dat is vervelender. Verder spoelen bij begin dat gaat nog maar einde van een film daar kan je niet meer naar kijken

ik volg nu al maanden Proximus forum daar ik zelf veel problemen heb. 
Ik ben blijkbaar niet de enige en er wordt veel over zelfde geklaagd. 

Als je een deel van een film oid mist door eerder uitgelopen uitzendingen, open gerust een nieuw topic op dit forum met het programma dat je mist, tijdstip en zender, en, idealiter, ook de aflevering die er normaal net daarna zou spelen.
Dan kan de daaropvolgende aflevering toegevoegd worden van hieruit, en kan je zo wel de film oid uitkijken. 

Ho echt. Ik heb de film op mijn gsm verder gekeken. Ik wist dit niet. Dank u voor dit antwoord.