Skip to main content
Wanneer een opname loopt, kan ik die niet meer stoppen.

De decoder vraagt om te stoppen en te bevestigen, maar de opname loopt gewoon door.

Ik moet volledig wachten tot de decoder de opname afwerkt (30 minuten na film of serie) en dan pas kan ik de opname verwijderen.

Decoder opnieuw resetten helpt dus niet.

Probleem doet zich voor na de zenderwijziging update.
Herbert, wat bedoel je precies met de decoder resetten? Bedoel je dan dat je de decoder gaat herstarten?
Charlotte,

Neen, de decoder herstart niet zelf hoor.

Ik heb de decoder uit de stekker getrokken, een minuutje gewacht en dan terug aangesloten.

Maar het probleem blijft bestaan. Een lopende opname kan ik niet stoppen.
Wat jij gedaan hebt is geen echte reset = factory reset maar een herstart = reboot van je decoder

Mss eens een harde reset (factory reset) uitvoeren van je decoder om te zien of het dan lukt

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html

PS:

In sommige gevallen kun je enkel maar probleempjes oplossen als je alles in een bepaalde volgorde herstart/reset:

1. decoder volledig stroomloos zetten

2. bbox 5 sec stroomloos zetten en dan terug opzetten en nu wachten tot het DSL indicatie lampje continu blijft oplichten.

3. nu pas de decoder terug onder spanning zetten.

(4. eventueel als dit nog niet helpt de decoder een reset laten uitvoeren.)
Klopt Martin, maar heel graag zou ik inderdaad hebben dat meneer even de effectieve restore (reset) van de decoder gaat uitvoeren om zo de software even opnieuw in te laden in de decoder:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html

Je geeft ons maar een seintje!
Dat ga ik straks eens allemaal uitproberen.

Eerst nog een vraagje. Ben ik de opgenomen programma's die op mijn harde schijf staan (V5 decoder) dan ook kwijt? Er staan enkele opnames op die ik zeker niet kwijt wil.
Ik heb al vaker factory resets uitgevoerd en nog nooit hierdoor opnames kwijt gespeeld...
Die zal je niet kwijt zijn Herbert 😉
Hallo Charlotte & Martin

Sorry voor mij laattijdige antwoord! (Allerlei zaken tussendoor)

Ik heb de factory reset gedaan en zit nog steeds met hetzelfde probleem.

Opname stoppen terwijl ik aan het kijken ben. (opnemen heeft dus geen zin)

Blijkbaar doet het zich enkel voor bij 'serie-opnames'. Bij een individuele film lukt het wel.
Ter info: pas maandag komen er hier terug medewerkers van Proximus langs.

Je kunt wel indien je dit zou wensen altijd gratis bellen naar de helpdesk 0800 22 800.

Reageer