Dit krijg ik van Norton nu voordurend !
das thans de WiFi van mijn modem
Dit krijg ik van Norton nu voordurend !
das thans de WiFi van mijn modem
Dit was normaal altijd groen dus veilig
Secure VPN is nogal projzig en vond Norton aan proxumus betalen al genoeg zijn
We hebben je aansluiting uitgemeten en stellen niets foutiefs vast.
Krijg je van Norton ook deze foutmelding als je verbinding maakt met de WiFi 2.4 op je bbox3?
Geert
Ja Geert
Alle drie ik heb om WiFi inloggen
De rest kleur gewoon groen
Juist de WiFi beveiliging niet
Bij jullie is veilig dus en waar kan dan aan liggen ?
geeft geen fijn gevoel voortdurende meldingen hierover ontvangen
Ik kan mij vergissen maar vermoed dat dit ondertussen gewoon een standaard bericht is indien gebruik gemaakt wordt van “public Wifi”-diensten
Norton 360 jaar 2020 = de vervanger van Norton security 2019 (2018, …) bevat standaard bv. ook “VPN-beveiliging” (vermoedelijk zal het Norton-aanbod van Proximus dus ook mee evolueren)
Kijk eventueel ook uw settings voor WiFi 30CB na (netwerk en internet instellingen particulier netwerk of publiek netwerk gedefiniëerd, indien pubiek eigen netwerk naar particulier aanpassen)
Indien je dan ook de melding krijgt eens kijken op de UI van je modem eens kijken welke beveiliging je hebt WPA2 of iets anders door t surfen naar > http://192.168.1.1 en daar inloggen als User met het User wachtwoord dat je vindt op een sticker van je bbox.
Of simpeler nog door je bbox even te resetten dan ben je default ingesteld op WPA2 en dan kun je gaan checken op http://myproximus.be wat er aangeduid staat als beveiliging of dit WPA2 is. bbox resetten kun je als volgt > klik hier
Heb de ssid als ook WPA2
Reset gedaan maar blijft onveilig verbinding
heb je idd de bbox al eens gereset?
Geert
‘t is toch geen valse reclame van northon want ik krijg die melding niet als ik op mijn bbox probeer zelf niet als ik op public wifi ga van mijn bbox, raar !
Ik heb eens mijn Proximus Wifi uitgetest met de Norton app, ik krijg de melding dat de verbinding veilig is.
Een algemeen probleem met Norton is het dus zeker niet.
Heb je de app van Norton al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd via My Proximus?
Geert
Indien het bovenstaand bericht geen oplossing geeft, zou ik eens contact opnemen met Norton zelf op het nummer: 02 256 66 25
Geert
Dus WiFi 30CB is niet van u maar van X
→
zoals hierboven en door @Martin reeds geschreven heeft dient de betrokkene X zijn WiFi instellingen te controleren (mogelijkerwijze publiek en/of geen WPA versleuteling)
Ja Geert reset gedaan maar ga
eens app wissen en
terug installeren
had nog wat aan de hand met de Security VPN
zat kijken en geïnstalleerd en kost dus rond 49€ per jaar en wou schermafbeeldding maken en niet klikken op kopen als plots zelfs zonder klikken op kopen
was aangekocht !
heb zitten zoeken om dit te annuleren en denk is gelukt
Heb gevoel nu ze VPN willen aansmeren en zonder VPN de Norton niet meer volledige bescherming biedt ?
Kijk vanwege de ongewilde aankoop vpn geeft nu wel veilig verbinding
en via “proximus public wifi” wat geeft dat dan
Dit word wel te duur deze Norton 5€ maandelijks aan proxumus en nog eens bijna 50€ jaarlijks aan Norton voor die vpn !
kan ik niet maken dus wis dit en ga gewoon onveilig verder en desnoods verwijder de Norton als toch niet meer veilig kan surfen
jammer maar denk niet dat anders is dan dit
en via “proximus public wifi” wat geeft dat dan
Ook veilig met Security VPN erbij
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.