Vraag

Ongelooflijk veel spam mails

  • 2 March 2019
  • 9 reacties
  • 349 Bekeken

Ik heb hetzelfde fenomeen als iedereen die dit spam probleem reeds heeft gemeld.
Sinds een vijftal dagen krijg ik ongeveer een 80 spam mails per dag.
De layout, afzenders en de geadresseerde adressen van deze mails zijn identiek aan de andere klachten op dit forum.
Elke dag spendeer ik enorm veel tijd aan het verwijderen van deze mails. En ze blijven maar komen...
Hopelijk wordt dit snel opgelost en graag een bevestiging van jullie kant als het probleem van de baan is. Hartelijk dank!

9 reacties

Ter info: Best zoals de mensen van Proximus iedere keer vragen van ze zoveel mogelijk door te sturen
naar http://proximus.com/nl/abuse/form
Ik heb exact hetzelfde probleem sinds ongeveer een week. Sinds 23 jaar dat ik een internetaansluiting heb is dit nog nooit gebeurd. Dat zag ik toch graag zo snel mogelijk opgelost door Proximus. Want het is wel duidelijk dat het niet aan de gebruiker ligt.
Met vriendelijke groeten,

Edward
Ter info: Best zoals de mensen van Proximus iedere keer vragen van ze zoveel mogelijk door te sturen
naar http://proximus.com/nl/abuse/form

Mij lijkt het eerder dat het reklame- en spammails door mekaar zijn en dat het één of ander filter is dat bij Proximus uitstaat o.i.d. Dus ik denk dat het lezen en onderzoeken meer tijd gaat kosten dan het probleem op te lossen. ;-)
M.v.g.
Edward
ook wij krijgen ongelofelijk veel spam, dagelijks 10 tallen. Proximus doe er aub wat aan.
Reputatie 5
Badge +1
Hier stopt het ook niet. Dagelijks komt er een hele serie binnen. Telkens signaleren we het via een abusievelijk formulier, maar gestopt is het nog niet. Verduiveld vervelend,
Kan Proximus die bron niet uitschakelen ?
Reputatie 5
Badge +1
spam oplossen aub
Louter als bijkomende info:
ik krijg er ook in mijn mail-applicatie van die zelfde spam mails binnen (zoals bij Skynet/Proximus) in mijn Hotmail account, deze worden door Hotmail uitgefilterd in een spamfolder vooraleer mijn mailprogramma die binnen krijgt, dus normaal zie ik ze niet in mijn mailprogramma, maar om alles eens te kunnen vergelijken en te testen heb ik in mijn mailprogramma de optie ingeschakeld om toch deze door Hotmail uitgefilterde mails binnen te halen en zo kan ik vergelijken met wat in Hotmail en Skynetmail (proximusmail) aan spam binnenkomt.
De conclusie is dat ze bij Hotmail blijkbaar betere leer algoritmen hebben om deze er uit te filteren dan bij Proximus!
Al is er wel een keerzijde aan de medaille in die zin dat ik nu vaststel , gelukkig maar sporadisch, dat er een false positive filtering gebeurt en er dus een mail die totaal geen spam is verkeerdelijk als spam geïnterpreteerd wordt.
Na contact met proximus ging men dit probleem verhelpen, nochtans krijg ik elke dag 10 tallen spam mails.
En idd bij gmail komen die niet binnen, dus proximus doe er wat aan aub.
Reputatie 5
Badge +1
Ze blijven met een regelmaat van een klok binnenkomen ... om de halve dag dien je ze te verwijderen of de mailbox loopt vol. Aangezien dit een probleem is dat bij velen voorkomt, dient dit toch snel nagekeken te worden en een rem op gezet te worden door Proximus.
Effetief bij gmail geen enkele spam .... dit terzijde.

Ro

Reageer