Onbeperkt 4G voor thuisgebruik?


Reputatie 1
Ik hoor bij de 10% proximusklanten die nog op adsl zitten, met ca. 1mbps snelheid. Dat is niet meer van deze tijd.
In Nederland is door een aantal providers (KPN, T-mobile, Robin) een oplossing gevonden voor die gevallen waar snel internet niet leverbaar is: onbeperkt 4G voor thuis. Dat is een oplossing voor zowel de klant als de provider. "Onbeperkt" zijn dan data-limieten van 50 en 100GB per maand.

Helaas opereren deze providers niet in België.
Daarom wil ik dit dringend vragen/voorstellen aan Proximus.
We zijn wachten op sneller internet echt beu, dus een spoedig antwoord zou zeer welkom zijn!

https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis
https://www.robinmobile.nl/
https://www.kpn.com/thuis/internet-buitengebied.htm

This topic has been closed for comments

66 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Vraag misschien een happy house technieker .
https://www.proximus.be/nl/id_cr_happyhouse/particulieren/discover/altijd-dichtbij/happy-house.html
Ik denk niet dat die een ROP zal meehebben in zijn wagen of een rol glasvezel 😉
Ik denk niet dat die een ROP zal meehebben in zijn wagen of een rol glasvezel ;-)

Dat wou ik net zelf antwoorden :)

Ik wil Proximus zeker niet in een slecht daglicht stellen hier.
Er is een onderscheid tussen internet en intern netwerk.. :)
M'n spullen thuis werken bijzonder goed. Het probleem zit hem van m'n modem naar de centrale. Al via meerdere kanalen te horen gekregen (helaas)

Het begon in oktober 2015 dat ik tot m'n volle verbazing zag op de website van Proximus als ik m'n lijn nummer ingaf dat ik 2x HDTV tegelijk zou kunnen bekijken.. Vreemd als je download 2.86 mbit max is.
Ik dus bellen naart de klantendienst en dat spelletje, klantendienst - technische dienst - klantendienst - .....
heeft toch een 9-tal maand aangesleept tot ik het opgaf.

Ook heb ik het aan Proximustechniekers gevraagd waar ik voor het werk mee in contact kwam. Die wisten me eind vorig jaar al te zeggen dat er een project kwam met 4g in de gebieden waar het internet erg traag is.

Ook met externe partners van proximus (via m'n werk wederom) m'n lijnnr laten checken en die zegden ook helaas...

Geen kwaad woord over die mensen die meer deden dan hun job door ook even tussendoor voor m'n prive snel een navraag deden. Zeker niet.

Het is gewoon jammer dat de mensen aan de telefoon niks afweten van de website van Proximus en dat de interne diensten ook niet veel van mekaar afweten... en dat er dus al 3j niks gebeurt aan m'n probleem met de traagheid bij mij(snelheid kunnen we het niet noemen 🙂 ).

Hopen maar dat er snel een oplossing komt. liefst nog via de draad maar als 4g kan helpen dan graag :)
Even afwachten op de reactie van het PB dat ik gestuurd heb naar proximus zelf dus.
Reputatie 6
Badge +3
De happy house man kan misschien wel een en ander in gang steken.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Ronny,

Begrijp je ongenoegen hieromtrent. Op je huidige adsl lijn max 4Mb haalbaar,

4g is in testfase en de regio waar je woont valt niet onder dit test project waardoor je dus pas in aanmerking zal komen eens dit gecommercialiseerd wordt.

we wachten wel nog antwoord af van engineering op onze vraag of er binnen korte tijd in die regio vdsl2 of fiber mogelijk is ( infrawerken al planning? gebeurden?? etc..

Dit dus nog enige hoop op een oplossing binnen korte tijd..

mvg sabine
Reputatie 6
Badge +3
Dag Tim,

Kan je ons via privé bericht je lijnnr of klantennummer bezorgen zodat we het even kunnen nakijken?

Mvg,

OdB
Als ik deze thread even mag gebruiken :)

Hetzelfde dus bij mij maar ik woon in Brussel(!). Mijn overburen en een beetje verder in de straat hebben het zesvoudige van mij maximum snelheid(en mijn naaste buren). Al veel over gebeld naar de helpdesk maar ik krijg steeds het "we gaan dit oplossen maar we weten nog niet wanneer". Heb dus een privé bericht gestuurd voor een tijdelijke oplossing met 4g maar na meer dan een week nog geen antwoord gekregen.

Graag mijn privébericht behandelen proximus, Ik zit op jullie duurste variant maar heb max 17mbit.
Reputatie 7
Badge +4
Vincen1334 , het signaal dat op je modem toekomt heeft een snelheid van 20 Mbps. De snelheid bij je thuis is afhankelijk van de afstand tussen het aansluitpunt en de verdeelkast, enkele meters kan al heel wat verschil uitmaken. Of er in de toekomst voor je een oplossing met 4g zal zijn kan ik onmogelijk nu op antwoorden, dit project is momenteel nog in testfase. Het is dus momenteel afwachten.
Bedankt voor uw reactie. Echter geen antwoord op mijn vraag..Graag mijn privé bericht bekijken en daarop een antwoord formuleren. Alsook is uw 20Mbps 1) niet wat de proximus website als estimate geeft 2) in praktijk nooit haalbaar. NIet dat 5mbit veel verschil maakt.
Reputatie 1
Van nature ben ik geduldig, maar dit gaat te ver! Ruim twee maanden geleden beloofde Proximus :

Bert, goed nieuws. Na een nauwgezette analyze kan je worden opgenomen in het bovenvermelde proefproject waarbij 4G zal worden gebruikt om je ADSL snelheid omhoog te krikken.
Concreet zal je hierover worden gecontacteerd ergens in de zomer om de installatie hiervan uit te voeren.


Vijf dagen geleden heb ik een privébericht gestuurd naar Proximus op dit forum met de vraag hoe het met de planning zat en dit was het antwoord wat ik na vijf dagen ontvang:


Het Proximus Team
Het Proximus Team
1 uur geleden

Dag Bert, helaas is er momenteel geen vooruitzicht om dit project te lanceren in je omgeving. Je zal hoogstwaarschijnlijk moeten wachten tot deze definitief in omloop komt, echter ook daar kan ik op dit moment nog geen datum op plakken helaas gezien het project nog steeds in testfase is. Bedankt voor het begrip. MVG, Wim


Wat een schandalige manier van werken! Eerst "goed nieuws, na een NAUWGEZETTE ANALYSE", en nu dit. "Belofte maakt schuld" is blijkbaar niet geldig voor Proximus.
Wij betalen al jaren de volle pot en krijgen daarvoor slechts 1 mbps...
Wat heb ik aan een proefproject, waar ik eerst wel en nu weer niet aan kan deelnemen? Geef ons gewoon onbeperkt 4G, zoals de Nederlanders het oplossen. Het kost jullie niets!
Wij hebben hier thuis hetzelfde probleem. We wonen afgelegen en ik heb vandaag eens een speedtest gedaan omdat het echt niet meer aangenaam is om op de computer te zitten... downloadsnelheid kwam op 0,98 mbps! Echter met 4G haal ik toch nog een snelheid van 20 mbps. Kunnen jullie ons hier helpen proximus?
Reputatie 1
Dag Thomas,

Vergeet Proximus zou ik zeggen. Ik heb ze jaren de kans gegeven om iets te doen. Altijd vage beloftes..
Ben overgestapt naar de concurrentie (begint met een "O" en eindigt op "range". ) Zie hun aanbod "thuis internet" (easy internet@home) . Heb nu minimaal 30 mbps continu! Mijn trouw aan Proximus (+30 jaar klant) werd niet beloond. Wat we nu hebben is een verademing. Eindelijk kan ik werk verrichten op het net. Had ik veel eerder moeten doen. Sorry proximus, jullie gedoe met "veelbelovende" proefprojecten is stilaan lachwekkend. Sommige bedrijven zullen ten onder gaan door hun aandeelhouders. Watch my words.
Reputatie 7
Badge +4
Indien Proximus noch een andere operator (bv. Telenet) een behoorlijke breedbandverbinding kan leveren, is het aangewezen (schriftelijk) contact op te nemen met
a) de verantwoordelijke minister (zijnde dhr. Decroo) en/of
b) de kamercommissie infrastructuur
teneinde tot oplossingen te komen conform aan
1) de volgende EU richtlijn:
RICHTLIJN 2014/61/EU VAN HET EUROPEES PARLEMENT EN DE RAAD van 15 mei 2014 (waarvan extract hieronder).
***
De lidstaten erkennen het belang van de uitrol van hogesnelheidsbreedband en hebben derhalve hun goedkeuring gehecht aan de ambitieuze breedbanddoelstellingen in de mededeling van de Commissie met als titel „The Digital Agenda for Europe — Driving European growth digitally” (Digitale agenda voor Europa: digitale impulsen voor de Europese groei) („de Digitale agenda”), namelijk om alle Europeanen tegen 2013 van basisbreedband te voorzien, en ervoor te zorgen dat, tegen 2020, alle Europeanen toegang hebben tot veel sneller internet (30 Mbps of meer) en ten minste 50 % van de Europese huishoudens over een internetverbinding van meer dan 100 Mbps beschikt
*****
b) de vrij recente verplichting van de Vlaamse regering om in de plannen bij nieuwbouw/renovatie de mogelijkheid tot aanleg/ondersteuning van breedband op te nemen

Uiteraard dient te worden onderstreept dat het begrip basisbreedband voor "interpretatie vatbaar is", 2020 en 100% 30 Mbps normalerwijze evenwel niet

Contactinfo:
a) http://www.decroo.belgium.be/nl/beleidscellen-en-secretariaat
b) https://www.dekamer.be/kvvcr/showpage.cfm?section=/comm&language=nl&cfm=/site/wwwcfm/comm/com.cfm?com=9300
Er zijn er al veel die decroo daaroven aangesproken hebben en ook via sociale media kanalen enz.., maar daarom hebben ze toch nog altijd geen hogere internetsnelheden gekregen, enfin wat niet wil zeggen dat je het niet moet doen, je hebt er tenslotte niks bij te verliezen en hoop doet ook nog leven 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Inderdaad Martin maar daarom werd ook de Kamercommissie infrastructuur vermeld...
Om infrastructuurwerken te plannen, de vereiste toelatingen te krijgen en ten laatste op 31 december 2020 operationeel te krijgen rest er - met quasi zekerheid - weinig of geen tijd meer...
Tevens dienen Europese richtlijnen dienen (tijdig) in nationale/regionale wetgeving te worden omgezet (om weeral niet op het strafbankje terecht te komen met daarnaast nog eens het risico op serieuze EU boetes)
Vermits (netwerk)operatoren in onze contreien (meestal) commerciële bedrijven zijn mag in eerste instantie aangenomen worden dat zij zonder één of andere vorm van verplichting weinig of geen investeringen zullen doen in zgn. "buitengebieden" of "commerciëel minder interessante locaties"
= de overheid/wetgever dient op te treden om één en ander tijdig mogelijk te maken op vaste of mobiele netwerken
Indien Proximus noch een andere operator (bv. Telenet) een behoorlijke breedbandverbinding kan leveren, is het aangewezen (schriftelijk) contact op te nemen met
a) de verantwoordelijke minister (zijnde dhr. Decroo) en/of
b) de kamercommissie infrastructuur
teneinde tot oplossingen te komen conform aan
1) de volgende EU richtlijn:
RICHTLIJN 2014/61/EU VAN HET EUROPEES PARLEMENT EN DE RAAD van 15 mei 2014 (waarvan extract hieronder).
***
De lidstaten erkennen het belang van de uitrol van hogesnelheidsbreedband en hebben derhalve hun goedkeuring gehecht aan de ambitieuze breedbanddoelstellingen in de mededeling van de Commissie met als titel „The Digital Agenda for Europe — Driving European growth digitally” (Digitale agenda voor Europa: digitale impulsen voor de Europese groei) („de Digitale agenda”), namelijk om alle Europeanen tegen 2013 van basisbreedband te voorzien, en ervoor te zorgen dat, tegen 2020, alle Europeanen toegang hebben tot veel sneller internet (30 Mbps of meer) en ten minste 50 % van de Europese huishoudens over een internetverbinding van meer dan 100 Mbps beschikt
*****
b) de vrij recente verplichting van de Vlaamse regering om in de plannen bij nieuwbouw/renovatie de mogelijkheid tot aanleg/ondersteuning van breedband op te nemen

Uiteraard dient te worden onderstreept dat het begrip basisbreedband voor "interpretatie vatbaar is", 2020 en 100% 30 Mbps normalerwijze evenwel niet

Contactinfo:
a) http://www.decroo.belgium.be/nl/beleidscellen-en-secretariaat
b) https://www.dekamer.be/kvvcr/showpage.cfm?section=/comm&language=nl&cfm=/site/wwwcfm/comm/com.cfm?com=9300

Ik heb net naar iedereen een e-mail gestuurd op deze lijst. Zelf zit ik met een soortgelijk probleem zoals mensen op deze thread. Graag werd ik geholpen ben wachtende op een telefoontje na de helpdesk te bellen.
http://pxs.speedtestcustom.com/result/950845f0-924b-11e8-aaa9-7f307449d224 Dit zijn mijn snelheden erbarmelijk slecht nu is dit niet te wijten aan proximus maar ik hoop dat deze mij wel kunnen helpen straks! Ben namelijk al een hele dag bezig om iemand te pakken te krijgen die me kan helpen. Nu word ik straks opgebeld normaal door de technische dienst.
wat is de minimum snelheid die je normaal zou moeten hebben, die je hier kunt opvragen
> http://proximus.be/internetsnelheid
of is je internet datavolume op mss ga eens kijken op je myproximus > http://proximus.be/login
afhankelijk van je abonnement kun je in dit geval daar ook zien dat je gratis internetvolume kunt bijbestellen.
https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/internetabonnementen/speedtest-internet-connectie.html?v1=shorturl&v6=internetsnelheid#/speedResult
Nee mijn limiet is zeker niet op dat lukt niet met deze snelheden 😉 of traagheid 😛
http://pxs.speedtestcustom.com/result/c19c32d0-926d-11e8-aaa9-7f307449d224 dat is mijn snelheid via die link kan je het zien denk ik? en anders vind ik dit terug maar geeft niet mijn effectieve snelheid.
Geadverteerde snelheid
tot 100 Mbps download - tot 15 Mbps upload

Maximumsnelheid beschikbaar voor 83.3% van de lijnen met uw configuratie
93,5 Mbps download - 14,6 Mbps upload

Gegarandeerde maximale snelheid. Dit is ook de minimale snelheid
64,4 Mbps download - 13,8 Mbps upload

Normaal beschikbare snelheid
De werkelijke beschikbare snelheid zal na indienstelling meegedeeld worden via MyProximus.


Je downloadvolume bevat 150 GB of is onbeperkt in een Pack.
heb je het zelfde resultaat als je het opvraagt als bestaande klant en anderzijds via invoeren van je adres.
Wat geven ze dan op als reden bij de helpdesk, 0800 22 800, dat je deze aangegeven resultaten niet haalt?
Ze blijven me doorsturen iemand gaat me op bellen. tweede keer dat ze dat zeiden was in het shopping center in sint niklaas. Dan hebben ze me effectief proberen bellen op het uur dat de technische dienst zou bellen enkel hebben die na max 3 keer overgaan terug afgelegd. Was aan het wachten met de gsm bij mij... ging net swipen om op te nemen maar afgelegd. nu heb ik wederom gebeld naar 0800... terug het antwoord de technische dienst gaat u opbellen. https://www.proximus.be/myproximus/nl/Personal/services/My-usage__/overview heb nog maar 17.5 GB van de 750GB opgebruikt. Via adres heb ik het gedaan.. Sorry dat ik een beetje geïrriteerd overkom maar is een lang verhaal... Niet jullie fout
Ik kan je natuurlijk maar proberen om je eventueel iets verder te helpen maar ik ben spijtig genoeg niet van proximus zelf en mss zal hier een proximus medewerker je beter verder kunnen helpen als hij je post leest.
eventueel zou je nog kunnen aan de bel trekken door een privébericht te sturen en er ook je link naar je post hier meesturen, namelijk : https://nl.forum.proximus.be/internet-10/onbeperkt-4g-voor-thuisgebruik-38827/index2.html#post611911

Privébericht sturen (klik hier)
PS: ter bijkomende info
forumleden die van Proximus zelf zijn hebben links van hun naam het volgende embleem staan:


en naar hen kun je een privébericht sturen via een proximus team PB, niet op hun naam zelf want via de link privébericht proximus team kan ieder van hen dit verder opvolgen > Privébericht sturen naar proximus team (klik hier)
Vriendelijk bedankt alvast ik ga verder proberen via pm naar proximus team.