Beantwoord

ntp2007 aansluitdoos opbouw

  • 19 August 2019
  • 27 reacties
  • 2879 Bekeken

  • Practitioner
  • 52 reacties
Waar kan ik deze kopen? Moet mijn aansluiting verplaatsen.
icon

Beste antwoord door Anonymous 20 August 2019, 07:52

Bekijk origineel

27 reacties

👍 en bedankt voor de feedback.
Ik wil toch nog laten weten hoe alles uitgedraaid is. Proximus technieker werd vastgelegd voor dinsdagavond. Op zaterdagmiddag kreeg ik telefoon dat er nog wat ruimte was voor technieker in de buurt en of deze nog mocht langskomen. Er werd nieuwe NTP geplaatst op inkomkabel in garage. Technieker heeft me zeer duidelijk uitgelegd waar en hoe ik mijn kabel moest aansluiten als ik mijn modem ging verplaatsen. Volgens hem zat er wel een kortsluiting op de hoofdkabel van Proximus, hij ging dit doorgeven en gaf me hiervoor nieuwe afspraak. Ik zei hem dat er al twee van zijn voorgangers toen ik twee jaar geleden aangesloten werd dit ook al gezegd hebben en er blijkbaar niets mee gedaan hebben. Ondanks die kortsluiting werkte mijn Tv en internet perfect.
Deze week werd ik opnieuw gecontacteerd door lassers van Proximus, kortsluiting werd gevonden 50 meter van mijn deur en hersteld.
Vandaag heb ik zelf mijn modem verplaatst naar boven en alles Werkt.
Bedankt Proximus en zijn onderaannemers 😊😊👍👍
best geen privé gegevens op het openbaar forum zetten maar wel invoeren in je forumprofiel, dit om eventueel misbruik te voorkomen.
door rechtsboven te klikken op je forum icoon en dan op instellingen klikken

Bedankt Martin, zit hier te tokkelen op gsm. Deze flipt af en toe wat 😉. Ik zal instelling aanpassen.
best geen privé gegevens op het openbaar forum zetten maar wel invoeren in je forumprofiel, dit om eventueel misbruik te voorkomen.
door rechtsboven te klikken op je forum icoon en dan op instellingen klikken




Ok doe maar een voorstel 😉Voorlopig is er dinsdag avond 27/08 tussen 16u30 en 20u nog een slot vrij, is dat goed voor je?
Ok voor mij ok, krijg ik nog bevestiging?
Bij deze is de afspraak op dinsdag 27/08/2019 tussen 16u30 en 20u geboekt.
Op welk contactnummer kan onze technieker 30min op voorhand bellen? Je mag het contactnummer doorsturen via een privé bericht.




Ok doe maar een voorstel 😉Voorlopig is er dinsdag avond 27/08 tussen 16u30 en 20u nog een slot vrij, is dat goed voor je?
Ok voor mij ok, krijg ik nog bevestiging?
Bij deze is de afspraak op dinsdag 27/08/2019 tussen 16u30 en 20u geboekt.
Op welk contactnummer kan onze technieker 30min op voorhand bellen? Je mag het contactnummer doorsturen via een privé bericht.

Doe maar 047********



Ok doe maar een voorstel 😉Voorlopig is er dinsdag avond 27/08 tussen 16u30 en 20u nog een slot vrij, is dat goed voor je?
Ok voor mij ok, krijg ik nog bevestiging?

Bij deze is de afspraak op dinsdag 27/08/2019 tussen 16u30 en 20u geboekt.
Op welk contactnummer kan onze technieker 30min op voorhand bellen? Je mag het contactnummer doorsturen via een privé bericht.


Ok doe maar een voorstel 😉Voorlopig is er dinsdag avond 27/08 tussen 16u30 en 20u nog een slot vrij, is dat goed voor je?
Ok voor mij ok, krijg ik nog bevestiging?

Bij deze is de afspraak op dinsdag 27/08/2019 tussen 16u30 en 20u geboekt.
Op welk contactnummer kan onze technieker 30min op voorhand bellen? Je mag het contactnummer doorsturen via een privé bericht.
Reputatie 7
Badge +4


Ok doe maar een voorstel 😉Voorlopig is er dinsdag avond 27/08 tussen 16u30 en 20u nog een slot vrij, is dat goed voor je?
Ok voor mij ok, krijg ik nog bevestiging?



Bij deze is de afspraak op dinsdag 27/08/2019 tussen 16u30 en 20u geboekt.
Op welk contactnummer kan onze technieker 30min op voorhand bellen? Je mag het contactnummer doorsturen via een privé bericht.
Ter info: Het antwoord zal voor morgen zijn aangezien het al later is dan 22u

Ok doe maar een voorstel 😉Voorlopig is er dinsdag avond 27/08 tussen 16u30 en 20u nog een slot vrij, is dat goed voor je?

Ok voor mij ok, krijg ik nog bevestiging?
Reputatie 7
Badge +4
Ok doe maar een voorstel 😉

Voorlopig is er dinsdag avond 27/08 tussen 16u30 en 20u nog een slot vrij, is dat goed voor je?
Ok doe maar een voorstel 😉
Reputatie 7
Badge +4
Kan dit na 16uur?

Dat kan als er nog een avond slot beschibaar is ja.
Kan dit na 16uur?
WenzelR schreef:
Ik vermoed dan eerder dat er geen VVT maar rechte kabels (zonder twisting) is gebruikt geweest. Dan gaat de amplitude van de telefonie wel durven storen, maar wordt er door de twisting normaal uitgefilterd


Dit zou inderdaad wel een reden kunnen zijn en het is inderdaad niet altijd mogelijk om uit de probleembeschrijving af te leiden wat er juist aan de binneninstallatie eventueel veranderd is!
soms wordt hier nog gemeld dat "als de Telefoon rinkelt hebben we problemen op TV",
het was aan dergelijke overspraak dat ik dacht , maar mss is dit dan om een andere reden?

Ik vermoed dan eerder dat er geen VVT maar rechte kabels (zonder twisting) is gebruikt geweest. Dan gaat de amplitude van de telefonie wel durven storen, maar wordt er door de twisting normaal uitgefilterd. Ik kan het van hieruit moeilijk diagnosticeren natuurlijk 😉

Van mij mag rechtzetting gebeuren als het natuurlijk kosteloos is.
Op foto kun je zien dat de bestaande aansluitkabel gewoon doorgepatched is. De aansluitmof aan straat is wel vernieuwd, deze was al 25 jaar oud.

Op welke datums en tijdstippen ben je hier meestal voor beschikbaar? Dan probeer ik dit even af te stemmen op de beschikbare afspraakslots.
Martin, idd ook een vaste analoge aansluiting, telefoon dus niet aangesloten op de bbox3 wel op het rj 11 contact in de muur. Moet wel zeggen gebruik telefoon praktisch niet.
Gvw, heb je ook naast VDSL( Internet/TV) ook een vaste analoge telefoonaansluiting?
Van mij mag rechtzetting gebeuren als het natuurlijk kosteloos is.
Op foto kun je zien dat de bestaande aansluitkabel gewoon doorgepatched is. De aansluitmof aan straat is wel vernieuwd, deze was al 25 jaar oud.
soms wordt hier nog gemeld dat "als de Telefoon rinkelt hebben we problemen op TV",
het was aan dergelijke overspraak dat ik dacht , maar mss is dit dan om een andere reden?
De overspraak zit op volledig andere frequenties 😉 Hiervan ga je niks merken, lijkt me al zeker niet omdat het daarvoor nog op hetzelfde koperpaar zat.
Omdat je zegt "de NTP hoort aan de invoer te zitten, van daaruit kan je verder met VVT naar een andere plaats". dan vraag ik mij het volgende af:
Dan moet je van die VVT kabel een paar gebruiken voor VDSL en het andere paar voor TF, vraag ik mij af of dit dan wel 100% in orde is want je krijgt weer overspraak tussen deze signalen want het zijn geen schielded paren!

NB: de installatie waarover ik had was in het begin toen mijn pa Internet en TV aangevraagd had en hij kon maar één VVT kabel met 2paren in de buis waar een coax van TN inlag voorzien.
De NTP is hier dus initieel al fout geïnstalleerd geraakt. De NTP hoort aan de invoer te zitten, van daaruit kan je verder met VVT naar een andere plaats. Als je wilt, kan ik hiervoor even iemand laten langskomen om de installatie recht te zetten? Dit is ook kosteloos omdat de NTP een netwerkonderdeel is.

Dan veronderstel ik dat je die niet meer in een proximus center kunt bekomen en dat de doe het zelf installatie van een modem bv nu niet meer mogelijk is want vroeger kon je de aansluiting zelf doen en de modem zelf plaatsen, daarom kreeg je ook bij de modem een NTP/TF2007 mee.
DiY installaties worden niet meer gegeven. Een extra NTP kan jammer genoeg dus ook niet meer in een center gehaald worden.

de technieker heeft bij ons ook de intro verplaatst van de garage naar living met 15m VVT kabel en in de garage de introkabel doorverbonden met scotch lock.

Ook voor jou kan ik een rechtzetting in orde brengen 😉
de technieker heeft bij ons ook de intro verplaatst van de garage naar living met 15m VVT kabel en in de garage de introkabel doorverbonden met scotch lock.
De invoer kabel komt toe in de garage, daar heeft technieker deze verbonden met een VVT die naar mijn living loopt. Daar staat een inbouw Npt2007 in een 3 voudige Niko boite. Omdat dit niet goed paste destijds heeft hij afscherm plaatje weggelaten. Ik wil nu mijn modem verhuizen naar boven. Ik ga daarom de inkomkabel uit de garage verbinden met een VVT die naar boven loopt en daar een nieuwe complete opbouw ntp zetten.
Dan veronderstel ik dat je die niet meer in een proximus center kunt bekomen en dat de doe het zelf installatie van een modem bv nu niet meer mogelijk is want vroeger kon je de aansluiting zelf doen en de modem zelf plaatsen, daarom kreeg je ook bij de modem een NTP/TF2007 mee.

Reageer