Skip to main content
10 dagen geleden heb ik een aanvraag ingediend bij zowel vorige provider (ORANGE) als Proximus om een overzet te doen naar Proximus. Mijn werkgever heeft een SIM kaart aangekocht met hetzelfde nummer en het nodige werd gedaan bij ORANGE, nl. mijn account/nummer daar op een pre-paid kaart zetten.



Nu is er 4 dagen geleden gebeld geweest met de klantendienst en ze zeiden dat het 1 tot 3 dagen nog kan duren voor de overzet gebeurd is.



Kan er aub gekeken worden om mijn nummer over te zetten, het is zeer belangrijk voor mijn werk dat ik bereikbaar ben en zeker voor dit weekend. Dit is nu toch te lang aan het duren.



Alvast bedankt,



Christophe
Hallo, mag ik hier antwoord op aub? Dit is nu wel echt niet normaal meer...
Ter info: morgen komen de Proximus medewerkers hier terug langs op het forum, die dit verder kunnen natrekken wat de eventuele oorzaak of reden is van deze vertraging.



louter als bijkomende info: de potering zou maar± een 3-tal dagen mogen bedragen zie wat

nog onlangs werd uitgelegd in een ander post:



Nummer portering (ander vb waarbij hier donderdag een feestdag was)

Indien u uw Orange gsm-nr woensdag hebt overgedragen naar Proximus

dient Proximus deze vraag voor overdracht elektronisch via CRDC aan Orange te melden

en moet Orange dit (gemotiveerd) aanvaarden of weigeren binnen 1 werkdag,

pas na het fiat van Orange kan/mag Proximus de effectieve overdracht vragen/uitvoeren

en alle andere (nationale) operatoren via CRDC inlichten hierover (broadcast info porting)

Dus in het beste geval zal uw Px Sim vermoedelijk in de loop van vrijdag of zaterdag

actief komen, (zaterdag wordt ook als werkdag beschouwd).

In elke geval zou uw Orange nr/Sim actief/operationeel moeten blijven tot

de effectieve uitvoering van de overdracht.
Ik doe mijn best om dat allemaal wat te vatten.

U had een gsm-abonnement bij Orange . Dat abonnement werd opgezegd en uw baas kocht een sim-kaart bij proximus met hetzelfde nummer als dat van Orange. Kan dat wel? Ooit ben ik eens overgestapt en moest dan een aanvraag doen om het oude nummer te bewaren. Die procedure duurde dan enkele dagen. Nu is blijkbaar uw gsm-nummer bij proximus nog niet geactiveerd.

Het is wel een lang WE en dan gebeurt er niet veel vrees ik.

Je kunt eventueel eens bellen naar de klantendienst. Je komt dan wel bij een callcenter waar men wel standaardantwoorden heeft voor standaardproblemen.

Je kunt ook wachten tot morgen : dan zijn er proximusmensen hier op het forum. Die gaan u dan wel helpen.

Moest ik u zijn : ik zou morgen naar een proximuswinkel gaan en mijn probleem uit de doeken doen.
Ik zou toch eerst afwachten tot morgen want er wordt de laatste tijd heel veel rechtgezet via de Proximus medewerkers via het forum en indien het toch niet moest het geval zijn kun je inderdaad nog altijd naar een Proximus winkel gaan in geval van nood.

(al kunnen die daar ook maar een database raadplegen )
Hoi Christophe,



Uit je bericht kan ik begrijpen dat je nummer dient overgedragen te worden van Orange naar Proximus en dient actief te komen op naam van je werkgever? Kan je door middel van je klantengegevens te vervolledigen ons het betreffende oproepnummer bezorgen?Dan kunnen we alvast een nazicht doen.



Groetjes IngeDc
Hoi Christophe,



Uit je bericht kan ik begrijpen dat je nummer dient overgedragen te worden van Orange naar Proximus en dient actief te komen op naam van je werkgever? Kan je door middel van je klantengegevens te vervolledigen ons het betreffende oproepnummer bezorgen?Dan kunnen we alvast een nazicht doen.



Groetjes IngeDc




Bedankt voor het antwoord, dit is aangevuld normaal gezien.



Groetjes,

Christophe
Ik zou toch eerst afwachten tot morgen want er wordt de laatste tijd heel veel rechtgezet via de Proximus medewerkers via het forum en indien het toch niet moest het geval zijn kun je inderdaad nog altijd naar een Proximus winkel gaan in geval van nood.

(al kunnen die daar ook maar een database raadplegen )


Hallo Martin, bedankt voor je reactie. Laat ons hopen dat er vandaag iets van schot in de zaak kan komen...
Ik hoop het ook voor u dat de Proximus medewerkers je zo snel mogelijk verder kunnen helpen.
[quote=hris28

Bedankt voor het antwoord, dit is aangevuld normaal gezien.



Groetjes,

Christophe[/quote]



Hey Christophe

We kunnen blijkbaar toch je gegevens niet zien op jouw profiel.

Via een andere weg heb ik een nummer gevonden.

Zou het kunnen dat jouw nummer 0475 ****13 is?

(ik geef het niet volledig uit veiligheid. :))



En kan je mij misschien de laaste cijfers van het simkaartje doorgeven?

Dan kan ik nagaan als dit overeenkomt met wat wij in onze database hebben.
[quote=SamanthaV]



Hey Christophe

We kunnen blijkbaar toch je gegevens niet zien op jouw profiel.

Via een andere weg heb ik een nummer gevonden.

Zou het kunnen dat jouw nummer 0475 ****13 is?

(ik geef het niet volledig uit veiligheid. :))



En kan je mij misschien de laaste cijfers van het simkaartje doorgeven?

Dan kan ik nagaan als dit overeenkomt met wat wij in onze database hebben.




Hoi,



Dit nummer klopt inderdaad :)

Ik ben momenteel aan het werk dus kan het Sim kaartje niet bekijken...



Heb wel dringend (tegen morgen ten laatste) terug service nodig. Moest dit vandaag nog kunnen geregeld worden zou dat top zijn.



Mvg
Wij hebben het nummer aangevraagd bij jouw vorige operator, maar blijbkaar geeft die door dat het nummer niet meer actief staat bij hen.

Het nummer moet actief staan om dit te kunnen overnemen. :(



werkt de simkaart van Orange nog?

Indien deze niet meer werkt, dan moet je contact opnemen met hen om dit terug te laten activeren.

Pas dan kunnen wij de overdracht opnieuw aanvragen. 😞
Wij hebben het nummer aangevraagd bij jouw vorige operator, maar blijbkaar geeft die door dat het nummer niet meer actief staat bij hen.

Het nummer moet actief staan om dit te kunnen overnemen. :(



werkt de simkaart van Orange nog?

Indien deze niet meer werkt, dan moet je contact opnemen met hen om dit terug te laten activeren.

Pas dan kunnen wij de overdracht opnieuw aanvragen. :(




Oei dat is raar. Ik bekijk nu of het actief kan gezet worden bij Orange



Merci
ok, hou mij op de hoogte. Als ik weet dat het actief staat, dan kan ik het nodige ingeven.



En dan zal je ook terug netwerk hebben via het kaartje van orange.

Hou dan ook wel het Proximus Simkaartje bij de hand, want als het nummer overgezet is, dan valt die van orange uit.

En moet je de simkaart van Proximus gebruiken.

Morgen ben ik terug op het Forum. 🙂
Hallo,



Net gebeld met Orange:



het is blijkbaar een MNP-issue, klantennummer op naam van Bart Vandeputte: 1.4******





Simkaartnummer verbonden aan mijn nummer is 734 *** *** ****



Hopelijk helpt deze info!!
TUI: Mobile Number Portability (MNP)

Met Mobile Number Portability (MNP) kunnen mobiele telefoongebruikers hun mobiele telefoonnummers behouden bij het overschakelen van de ene mobiele netwerkaanbieder naar de andere
TUI: Mobile Number Portability (MNP)

Met Mobile Number Portability (MNP) kunnen mobiele telefoongebruikers hun mobiele telefoonnummers behouden bij het overschakelen van de ene mobiele netwerkaanbieder naar de andere




Dus u bedoelt?



Chris
dit was gewoon ter info voor andere eventuele lezers die deze post lezen of nog zullen lezen 😉

Voor de rest best verder afwachten tot Samantha meer informatie voor je heeft.



In het kort vertaald: er is dus blijkbaar een probleem opgetreden bij de portering maar dit was al min of meer duidelijk zeker ☺️
@hris28

ter info: best geen persoonlijke info (klantnr & simnr) op dit publieke forum om veiligheidsredenen

u kunt u info via een prive bericht aan de betrokken Px medewerker geven (en u kunt uw bovenstaand bericht wijzigen *** tot 1 u na posten)



P.S.

Indien uw nr bij Orange niet meer actief staat kan Px geen portering aanvragen/bekomen

Is uw Tempo Sim geregistreerd onder uw naam (bv. via e-id) cfr. wetgeving prepaidkaarten?
TBI: En na een uur kunnen de moderatoren dit *** nog altijd doen 😉
dit was gewoon ter info voor andere eventuele lezers die deze post lezen of nog zullen lezen 😉

Voor de rest best verder afwachten tot Samantha meer informatie voor je heeft.



In het kort vertaald: er is dus blijkbaar een probleem opgetreden bij de portering maar dit was al min of meer duidelijk zeker ☺️




OK, Thanks voor de info. Ja het is een ingewikkelde zaak blijkbaar met dat het oorspronkelijk Orange abo op mijn pa zijn naam staat
@hris28

ter info: best geen persoonlijke info (klantnr & simnr) op dit publieke forum om veiligheidsredenen

u kunt u info via een prive bericht aan de betrokken Px medewerker geven (en u kunt uw bovenstaand bericht wijzigen *** tot 1 u na posten)



P.S.

Indien uw nr bij Orange niet meer actief staat kan Px geen portering aanvragen/bekomen

Is uw Tempo Sim geregistreerd onder uw naam (bv. via e-id) cfr. wetgeving prepaidkaarten?




Hoi, indien mogelijk zou dit best gedaan kunnen worden 😁



Het Orange sim is denk ik op mijn vader zijn naam geregeld...
Ter info:

www.crdc.be of www.1299.be geven aan bij welke operator een telefoonnr zich bevindt

een overdracht dient enkel via de operator van ontvangst (Px) aan de donoroperator (Orange) te worden gemeld/aangevraagd (nr.abo dient niet bij de donoroperator te worden opgezegd)

ik begrijp dat het nr blijkbaar oorspronkelijk bij Orange onder een abo op naam van uw vader stond

gevraagd werd (door uw vader?) om te vormen naar een prepaid Tempo (= andere sim)

werd deze omvorming aanvaard/uitgevoerd door Orange en werd deze nieuwe sim/prepaid geactiveerd/geregistreerd onder uw naam (wetgeving prepaid)

https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/herlaadkaarten/je-herlaadkaart-identificeren

als en slechts als bovenstaande het geval is kan Px op basis van uw nieuwe tempo simnr een overdracht aanvragen (indien het telefoonnr geschrapt werd door Orange is het in principe onherroepelijk verloren = in een niet te gebruiken reserve voor een periode van minimum 6 maand cfr. wetgeving nummering)



P.S.

Indien nodig eventueel één en ander te verduidelijken/toelichten aan Px medewerkers in een privé bericht indien gevraagd



Succes
komt wel in orde na wat geduld, alleen komt het niet altijd zo vlug in orde als het in theorie allemaal zou moeten verlopen, het werd hier al dikwijls genoeg bewezen dat theorie/wettelijke opgestelde regeltjes niet hand in hand gaan met de praktijk....
Ter info:

www.crdc.be of www.1299.be geven aan bij welke operator een telefoonnr zich bevindt

een overdracht dient enkel via de operator van ontvangst (Px) aan de donoroperator (Orange) te worden gemeld/aangevraagd (nr.abo dient niet bij de donoroperator te worden opgezegd)

ik begrijp dat het nr blijkbaar oorspronkelijk bij Orange onder een abo op naam van uw vader stond

gevraagd werd (door uw vader?) om te vormen naar een prepaid Tempo (= andere sim)

werd deze omvorming aanvaard/uitgevoerd door Orange en werd deze nieuwe sim/prepaid geactiveerd/geregistreerd onder uw naam (wetgeving prepaid)

https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/herlaadkaarten/je-herlaadkaart-identificeren

als en slechts als bovenstaande het geval is kan Px op basis van uw nieuwe tempo simnr een overdracht aanvragen (indien het telefoonnr geschrapt werd door Orange is het in principe onherroepelijk verloren = in een niet te gebruiken reserve voor een periode van minimum 6 maand cfr. wetgeving nummering)



P.S.

Indien nodig eventueel één en ander te verduidelijken/toelichten aan Px medewerkers in een privé bericht indien gevraagd



Succes




Hoi,



bedankt voor uw bericht, dit was zeer behulpzaam.



Mvg,

Chris
ok, hou mij op de hoogte. Als ik weet dat het actief staat, dan kan ik het nodige ingeven.



En dan zal je ook terug netwerk hebben via het kaartje van orange.

Hou dan ook wel het Proximus Simkaartje bij de hand, want als het nummer overgezet is, dan valt die van orange uit.

En moet je de simkaart van Proximus gebruiken.

Morgen ben ik terug op het Forum. :)




Hallo Samantha,



ik heb de Prepaid simkaart van Orange geregistreerd, ik hoop hiermee ook op actief gezet dan. Ik stuur je een privebericht met de pdf van deze gegevens.



Mvg

Reageer