Wij hadden veel storingen op onze lijn, de eerste technieker loste al een groot deel van het probleem op, nu zijn er ondertussen nog enkele techniekers geweest en het is nog altijd niet deftig opgelost.
Ik heb bij de klantendienst al meerdere malen gevraagd naar een 4G-modem omdat wij nog op een ADSL lijn zitten. Elke keer wordt me verteld dat ik dat aan de technieker moet vragen om te installeren, maar die zeggen me dan weer dat de klantendienst dit moet beslissen.
Ik heb ook al meerdere keren gebeld en telkens zeiden ze me dat er iemand langs kwam om de modem te installeren maar elke keer was de opdracht voor de technieker niet de juiste, hij moest telkens een storing komen oplossen en die was er niet.
Ik zou dus graag vanuit proximus een oplossing hebben voor ons internetprobleem dat nu al meerder maanden aansleept!
Mvg Geert Mercelis
Bladzijde 1 / 1
Ter info: Voor zo ver ik weet is de 4G modem nog altijd in testfase en wel voor bepaalde regio's, maar de proximus medewerkers (als ze hier je post doornemen) kunnen de vraag zeker stellen aan de bevoegde specialisten of je aan deze criteria voldoet voor de plaatsing van deze 4G gateway.
Ik weet dat het mogelijk is om een mptcp-optie te krijgen, proximus moet mij alleen hierover contacteren, maar blijkbaar is dit zeer moeilijk.
Ik hoop binnen dit en een paar dagen toch iets meer te weten
Ik hoop binnen dit en een paar dagen toch iets meer te weten
Wacht nog even een reactie van Px op dit forum af; mocht een antwoord uitblijven, formuleer dan een schriftelijke klacht = stuur een e-mail
https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact/particulieren/support/contacteer-onze-klantendienst.html
u bekomt een dossiernr (en na enige tijd een positief of negatief antwoord)
indien nodig kunt u vervolgens ermee naar de ombudsdienst telecom stappen …
Bv.
Op mijn locatie is er spijtig genoeg nog steeds enkel adsl met een snelheid van x Mbps beschikbaar. Een dergelijke snelheid is werkelijk niet meer van deze tijd. Bestaat de mogelijkheid om in afwachting van de beschikbaarheid van vdsl2 vectorised of fiber gebruik te kunnen maken van de combinatie adsl&4G (project Tessares).
De combinatie adsl (Bbox3 modem/router) &4G (Sagem 4G modem) is voor zover mij bekend enkel geschikt voor internet (geen TV) en de snelheid is (voorlopig) beperkt tot 15 à 20 Mbps
https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact/particulieren/support/contacteer-onze-klantendienst.html
u bekomt een dossiernr (en na enige tijd een positief of negatief antwoord)
indien nodig kunt u vervolgens ermee naar de ombudsdienst telecom stappen …
Bv.
Op mijn locatie is er spijtig genoeg nog steeds enkel adsl met een snelheid van x Mbps beschikbaar. Een dergelijke snelheid is werkelijk niet meer van deze tijd. Bestaat de mogelijkheid om in afwachting van de beschikbaarheid van vdsl2 vectorised of fiber gebruik te kunnen maken van de combinatie adsl&4G (project Tessares).
De combinatie adsl (Bbox3 modem/router) &4G (Sagem 4G modem) is voor zover mij bekend enkel geschikt voor internet (geen TV) en de snelheid is (voorlopig) beperkt tot 15 à 20 Mbps
TV kan inderdaad niet over MPTCP.
TV heb ik niet nodig, ik vraag enkel om deftig internet, wij zijn een bedrijf en geen particulier, momenteel krijgen we 3.7MBps binnen, maar we betalen wel volle pot zoals alle andere mensen die mischien wel 10 ker zo snel internet hebben.
ik wacht voorlopig een antwoord af
ik wacht voorlopig een antwoord af
Dag mercelis,
Als zakelijke klant kan je kiezen voor de optie Bizz Internet Guarantee. Meer info vind je via onderstaande link:
https://www.proximus.be/nl/id_cb_internet_guarantee/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/producten/andere-producten-en-opties/internet-abonnementen/bizz-internet-guarantee.html
Groetjes,
Antonella
Als zakelijke klant kan je kiezen voor de optie Bizz Internet Guarantee. Meer info vind je via onderstaande link:
https://www.proximus.be/nl/id_cb_internet_guarantee/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/producten/andere-producten-en-opties/internet-abonnementen/bizz-internet-guarantee.html
Groetjes,
Antonella
&AntonellaD
ik vrees dat bovenstaande niet direct beantwoordt aan de vraag van de klant nl. een hogere snelheid dan de actuele adsl 3.7 Mbps….
bovenvermelde optie heeft enkel betrekking - tenzij vergissing mijnentwege - op de garantie tot overschakeling (heen en weer) bij onderbreking/uitval vast breedband internet
-> dient de klant zijn vraag op te nemen met "zijn bizz expert" of kan hij via dit forum eventueel geholpen worden?
ik vrees dat bovenstaande niet direct beantwoordt aan de vraag van de klant nl. een hogere snelheid dan de actuele adsl 3.7 Mbps….
bovenvermelde optie heeft enkel betrekking - tenzij vergissing mijnentwege - op de garantie tot overschakeling (heen en weer) bij onderbreking/uitval vast breedband internet
-> dient de klant zijn vraag op te nemen met "zijn bizz expert" of kan hij via dit forum eventueel geholpen worden?
Een upgrade van de ADSL-lijn is op dit moment helaas nog niet mogelijk.
Groetjes,
Antonella
Groetjes,
Antonella
ze kunnen hier toch contact opnemen met de bevoegde specialisten die daar meer info kunnen over geven in hoe verre TS hierbij en wanneer zal verder geholpen worden, behalve als het om bizz klanten betreft die met hun rechtstreeks verantwoordelijke dienen contact op te nemen, volgens ik hier al gelezen heb op het forum.
Ik begrijp uit het 1e bericht dat de klant dit reeds meermaals vruchteloos heeft aangekaart met "een Bizz-expert"
Ik heb bij de klantendienst al meerdere malen gevraagd naar een 4G-modem omdat wij nog op een ADSL lijn zitten. Elke keer wordt me verteld dat ik dat aan de technieker moet vragen om te installeren, maar die zeggen me dan weer dat de klantendienst dit moet beslissen
=
Een technieker "beslist niet" een Business Mgr (verschillend van een Bizz expert) daarentegen wel (indien technisch mogelijk)
Dus zonder verdere reactie van een Px-medewerker op dit forum lijkt het mij aangewezen dat de klant:
of een formele aangetekende klacht verstuurt naar Proximus met de vraag tot installatie van de hybride adsl&4G in afwachting van een upgrade naar vdsl2
of uitkijkt naar een andere operator = kabeldistributie/coax(Telenet/Orange) indien mogelijk
Ik heb bij de klantendienst al meerdere malen gevraagd naar een 4G-modem omdat wij nog op een ADSL lijn zitten. Elke keer wordt me verteld dat ik dat aan de technieker moet vragen om te installeren, maar die zeggen me dan weer dat de klantendienst dit moet beslissen
=
Een technieker "beslist niet" een Business Mgr (verschillend van een Bizz expert) daarentegen wel (indien technisch mogelijk)
Dus zonder verdere reactie van een Px-medewerker op dit forum lijkt het mij aangewezen dat de klant:
of een formele aangetekende klacht verstuurt naar Proximus met de vraag tot installatie van de hybride adsl&4G in afwachting van een upgrade naar vdsl2
of uitkijkt naar een andere operator = kabeldistributie/coax(Telenet/Orange) indien mogelijk
Dat is uiteraard altijd de klant zijn recht van een klacht in te dienen of zelf van Operator te veranderen...
enfin we zullen maar best afwachten tot er iemand van Proximus hier langskomt om te reageren want oplossen kunnen wij toch niet, alleen maar info geven....
NB: maar het is nu wel komkommertijd
enfin we zullen maar best afwachten tot er iemand van Proximus hier langskomt om te reageren want oplossen kunnen wij toch niet, alleen maar info geven....
NB: maar het is nu wel komkommertijd
@mercelis :
een happy house-technieker kan zelf beslissen wat beste resultaat geeft bij jou bij nazicht.
https://www.proximus.be/nl/id_cr_happyhouse/particulieren/discover/thuis/happy-house.html
Vul je dit formulier in, dan word je hiervoor gecontacteerd en kan de technische situatie onderzocht/verbeterd worden.
Hopelijk lukt het en komt het in orde.
Groeten,
Tina
een happy house-technieker kan zelf beslissen wat beste resultaat geeft bij jou bij nazicht.
https://www.proximus.be/nl/id_cr_happyhouse/particulieren/discover/thuis/happy-house.html
Vul je dit formulier in, dan word je hiervoor gecontacteerd en kan de technische situatie onderzocht/verbeterd worden.
Hopelijk lukt het en komt het in orde.
Groeten,
Tina
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.