Mobiele data buitenland (PDP-identiteit niet geaccepteerd)

  • 17 December 2019
  • 4 reacties
  • 852 Bekeken

Ik heb al maanden problemen met mobiele data in het buitenland. Eerst in Nederland,  nadien in Frankrijk en vorige week opnieuw in Nederland. Dit heeft me al ontelbare telefoontjes vanop buitenlandse locaties gekost naar proximus waar men steeds bij dezelfde stappen blijft hangen: netwerkverbindingen herstellen, APN opnieuw invullen, toestel resetten, opnieuw opstarten (vorige week werd ik gevraagd dit zeven keer achter elkaar te doen…!) enz. Ik ken het ondertussen allemaal met m’n ogen dicht. 

En, afhankelijk van de “bizz-expert” die ik aan de lijn krijg, durft men soms zelfs zeggen dat het zeker niet aan Proximus ligt…!!     Ik had al eind augustus de simkaart omgeruild voor een nieuwe en nu ook bewust een tweede iphone meegenomen: en ja hoor, deze geeft identiek dezelfde melding: MOBIELE DATA ACTIVEREN NIET MOGELIJK. PDP IDENTITEIT NIET GEACCEPTEERD.  Het straffe is dat je, eens terug in Belgie, geen probleem meer ondervindt en dus telkens pas vaststelt dat het niet opgelost is als je je opnieuw in het buitenland bevindt.

Men doet bij Proximus heel raar over dit probleem: omdat het niet opgelost raakt insinueert men eerst dat het aan het toestel of de simkaart ligt, maar vermits ik dit dus ondertussen kan uitsluiten (nieuwe simkaart en een tweede iphone) zegt men nadien het verder te zullen uitzoeken. Maar tegen dan ben je alweer terug in België.

Weet iemand een oplossing (buiten van provider veranderen...) ??


4 reacties

blijkbaar wel iets dat nog voorvalt > https://www.google.com/search?q=pdp+identiteit
https://www.google.com/search?q=MOBIELE+DATA+ACTIVEREN+NIET+MOGELIJK.+PDP+IDENTITEIT+NIET+GEACCEPTEERD

blijkbaar kan iemand van Proximus soms wel één of andere instelling doen en werkt het terug, 
maar hier op het forum heb ik ook nog nooit ergens gelezen wat daar juist de reden van is

Wel neen, dit blijft een groot raadsel en vooral bron van ergernis.
ik heb zojuist weeral meer dan uur aan de lijn gehangen om dan te moeten horen dat de experten van de zgn. tweede lijn om dit uur niet bereikbaar zijn…    Heb het probleem reeds weeral meer dan een week geleden opnieuw aangekaart en sta nog geen stap verder. Niet te begrijpen.  
 

Reputatie 6
Badge +3

Wat er ook wordt aanbevolen als een mogelijke oplossing is de APN setttings invullen bij MMS: https://www.helpforsmartphone.com/public/nl/apple/iphone-6/ios-11/guides/27/Set-up-MMS-Apple-iPhone-6https://support.apple.com/nl-be/guide/iphone/iph3dd5f213/ios (dataroaming moet ingeschakeld zijn). Probeer dit ook nog eens: https://support.vikingco.com/hc/nl/articles/202836041-Ik-heb-geen-mobiel-internet-Wat-moet-ik-doen- (natuurlijk moet je de APN van Proximus instellen).

Het is ook zo dat in de gevallen proximus iets doet (wat is een raadsel) het dan ineens wel werkt dus het kan ook voorvallen als je instellingen allemaal in orde zijn op je toestel!

Reageer