Ik heb al maanden problemen met mobiele data in het buitenland. Eerst in Nederland, nadien in Frankrijk en vorige week opnieuw in Nederland. Dit heeft me al ontelbare telefoontjes vanop buitenlandse locaties gekost naar proximus waar men steeds bij dezelfde stappen blijft hangen: netwerkverbindingen herstellen, APN opnieuw invullen, toestel resetten, opnieuw opstarten (vorige week werd ik gevraagd dit zeven keer achter elkaar te doen…!) enz. Ik ken het ondertussen allemaal met m’n ogen dicht.
En, afhankelijk van de “bizz-expert” die ik aan de lijn krijg, durft men soms zelfs zeggen dat het zeker niet aan Proximus ligt…!! Ik had al eind augustus de simkaart omgeruild voor een nieuwe en nu ook bewust een tweede iphone meegenomen: en ja hoor, deze geeft identiek dezelfde melding: MOBIELE DATA ACTIVEREN NIET MOGELIJK. PDP IDENTITEIT NIET GEACCEPTEERD. Het straffe is dat je, eens terug in Belgie, geen probleem meer ondervindt en dus telkens pas vaststelt dat het niet opgelost is als je je opnieuw in het buitenland bevindt.
Men doet bij Proximus heel raar over dit probleem: omdat het niet opgelost raakt insinueert men eerst dat het aan het toestel of de simkaart ligt, maar vermits ik dit dus ondertussen kan uitsluiten (nieuwe simkaart en een tweede iphone) zegt men nadien het verder te zullen uitzoeken. Maar tegen dan ben je alweer terug in België.
Weet iemand een oplossing (buiten van provider veranderen...) ??