Beantwoord

Mijn 4G werkt niet meer

  • 24 July 2019
  • 36 reacties
  • 21056 Bekeken

Beste,

Sinds het weekend weigert mijn 4G alle diensten.
Ik heb al diverse dingen geprobeerd waaronder :
Mijn toestel al eens uit/aan gezet.
Via de Proximus site alle instellingen gecontroleerd en opnieuw ingegeven.
Netwerkinstellingen gereset
Toestel gereset naar fabrieksinstellingen
Maar niets helpt.

Zolang ik mijn netwerk op e (edge) heb staan kan ik gebruik maken van mail,whatsapp,... maar zodra ik mijn instelling omzet naar 4g gebeurt er helemaal niets..
Mails worden niet verzonden,whatsapp verzond/ontvangt niets,internet geeft aan dat er geen verbinding is,...

Graag had ik hier een oplossing voor gehad want dit is alles behalve aangenaam.

Mvg
icon

Beste antwoord door jonathandr 24 July 2019, 09:05

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 7
Badge +4
hi Roberto
heb je dit weekend iets aangepast ? bvb een update uitgevoerd op je gsm ?
ondervind je dit probleem op meerdere locaties ?
ik heb al even je nr bekeken en vind hierop geen fout terug
Hallo,

Mijn toestel heeft vrijdag idd een update uitgevoerd.
Zou dit het probleem kunnen zijn?
En ja heb het op meerdere locaties.
Ongeacht waar ik ben (binnen of buitenland) weigert mijn 4g mee te werken.
Ik heb hetzelfde probleem.

Zie https://nl.forum.proximus.be/mobiele-telefonie-13/update-s9-blokkeert-4g-communicatie-47946

Inderdaad, als ik netwerk instel op 2G dan lukt de verbinding. 4G niet
Hey Bart dm

Inderdaad identiek hetzelfde verhaal.
Heb zelf ook een s9...
@jonathandr kan jij dat intern escaleren? Waarschijnlijk een foutje in de laatste update voor Samsung S9.
Reputatie 7
Badge +4
Hallo,

Mijn toestel heeft vrijdag idd een update uitgevoerd.
Zou dit het probleem kunnen zijn?
En ja heb het op meerdere locaties.
Ongeacht waar ik ben (binnen of buitenland) weigert mijn 4g mee te werken.

Roberto kan je even nagaan welke softwareversie je nu hebt staat op je s9 en osn dit doorgeven ?

Hallo,

Mijn toestel heeft vrijdag idd een update uitgevoerd.
Zou dit het probleem kunnen zijn?
En ja heb het op meerdere locaties.
Ongeacht waar ik ben (binnen of buitenland) weigert mijn 4g mee te werken.
Roberto kan je even nagaan welke softwareversie je nu hebt staat op je s9 en osn dit doorgeven ?


Dit is G960FXXU6CSG8/ G960FOXM6CSG5/ G960FXXU6CSG4
Reputatie 7
Badge +4
ik kijk na met onze mensen van engineering, van zodra ik meer info heb geef ik deze door
ik kijk na met onze mensen van engineering, van zodra ik meer info heb geef ik deze door
prima.
dan horen we het wel als er een oplossing komt.
Beste,

Ik heb sinds dit weekend net hetzelfde probleem met mijn Samsung S9 na de update, zoals hierboven vernoemd, uitgevoerd te hebben.
G960FXXU6CSG8/G960FOXM6CSG5/G960FXXU6CSG4
Is het mogelijk op dit te melden en/of oplossing te zoeken?

Alvast bedankt,

Jan
Hier een bevestiging van hetzelfde probleem. Ik heb vandaag update uitgevoerd van galaxy S9 en erna werkt 4G niet meer. Wel 3G. Zelfde sim kaart in andere telefoon heeft wel 4G.
Versie-info : G960FXXU6CSG8/G960FOXM6CSG5/G960FXXU6CSG4
j'ai reflash mon S9 avec la version G960FXXS6CSG1 (BRI)
https://www.sammobile.com/samsung/galaxy-s9/firmware/SM-G960F/BRI/download/G960FXXS6CSG1/281412/

la 4G est revenu.

il y as donc bien un soucis avec la version G960FXXU6CSG8 et proximus
Info: Les ingénieurs de Proximus ont été informés, maintenant attendre pour une solution.
j'ai reflash mon S9 avec la version G960FXXS6CSG1 (BRI)https://www.sammobile.com/samsung/galaxy-s9/firmware/SM-G960F/BRI/download/G960FXXS6CSG1/281412/
la 4G est revenu.

il y as donc bien un soucis avec la version G960FXXU6CSG8 et proximus


Dit is idd een mogelijke oplossing.
Het werkt in ieder geval bij mij 👍👍
Merci Paks.
Heb hetzelfde probleem,ondertussen al alles gedaan tot en met terugzetten nr fabrieksinstellingen omdat men zei bij proximus,geen probleem hier🙄
tijdens het reflashen naar een vorige versie kun je ook crashen en dan ben je wel nog verder van huis (over het algemeen lukt dit wel zonder probleem) … daarom wacht ik liever de oplossing af, maar zoals altijd zeg ik er altijd bij dat iedereen wel moet doen wat hij niet laten kan ☺️
Beste,
Hier hetzelfde probleem! Geen 4G meer mogelijk na installatie update. Alle instellingen meermaals nagekeken, en hernieuwd. Netwerkinstellingen gereset, en zelfs gisteren 'factory reset' uitgevoerd. Geen oplossing!

ik kijk na met onze mensen van engineering, van zodra ik meer info heb geef ik deze door

Jonathan, tegen wanneer verwacht je hier mogelijks een antwoord/oplossing van?

Alvast bedankt! 😉
Duurt toch wel lang voordat proximus met n oplossing komt of in ieder geval info daaromtrent!
Het probleem is momenteel nog in behandeling door onze ingenieurs en de fabrikant. Het is nog even afwachten op een oplossing.
Helaas dat dit weer zo lang moet duren..
Er zullen veel klanten overstappen naar een andere provider..
Ik heb alreeds orange en geen problemen ermee
Dit duurt toch wel erg lang vind ik persoonlijk...

Word er ook nagedacht over een compensatie voor de gedupeerde klanten die nog steeds hun netwerk niet tenvolle kunnen benutten maar wel evengoed hun abonnements kosten moeten betalen...
Ik weet niet of het om het zelfde probleem gaat als beschreven hier > klik hier

en deze oplossing ook zou werken voor u
Als het niet werkt als nadat je op wifi geweest zijt, probeer dan het volgende eens.'Drager' 'niet gespecificeerd'kun je 'operatortype virtueel mobiel netwerk' op 'SPN''operatorwaarde virtueel mobiel netwerk' op 'Proximus'.Wat dan wel niet meer werkt is VoLTE, maar 4G wel zelf als je op wifi geweest bent.
Reputatie 7
Badge +4
Een tijdelijke oplossing en meer info ivm de reden van de problemen vind je inderdaad in de post onder de link die Martin postte.
Het is enkel een probleem op buitenlandse toestellen, vaak geleverd via een derde partij. Onze excuses voor het ongemak.
Een tijdelijke oplossing en meer info ivm de reden van de problemen vind je inderdaad in de post onder de link die Martin postte.
Het is enkel een probleem op buitenlandse toestellen, vaak geleverd via een derde partij. Onze excuses voor het ongemak.


Oeps ik was in de war, mijn fout 😃
Fantastisch dat dit reeds 3 weken duurt zonder oplossing of communicatie naar geïmpacteerde klanten toe.

Geweldige service zoals altijd...

De voorgestelde "permanente" workaround werkt totaal niet aangezien de APN config verwijderd wordt zodra je Proximus invult bij "Mobile virtual network operator value".

Leuk dat ik nu op reis kan kiezen tussen werkende 4G of Wifi - er van uit gaande dat het met deze aangepaste config überhaupt werkt op buitenlandse netwerken. Indien niet zal ik het zelf wel oplossen, dat hebben we nu immers ook moeten doen.

Edit: Leuk dat er ook geen optie bestaat om per mail of web form een support case hiervoor te openen zodat ik automatisch op de hoogte kan gebracht worden wanneer dit eindelijk opgelost wordt.
Misschien is die optie zo goed mogelijk verstopt zodat klanten gedwongen worden het algemene support nummer te bellen en dan na 30 minuten wachttijd op te geven?

Geen probleem, ik zal wel zelf regelmatig naar deze pagina terugkeren om te kijken of mijn betalende service opnieuw werkt.

Reageer