De service persoon bevestigt dat inderdaad mijn mailbox reeds 10x werd geblokkeerd over de laatste weken. Waarop ik aanhaal dat volgens mij een van mijn e-mail aliassen gehackt zou kunnen zijn, vermits ik regelmatig e-mails krijg, die bevestigen dat een bepaalde e-mail niet kon verzonden worden naar een bepaald e-mail adres dat mij volslagen onbekend is.
Ook heb ik al e-mails ontvangen waarvan ik niet de geadresseerde ben.
Heb inmiddels ook gelezen dat Proximus de floating IP-adressen recycleert, en als je dan een IP toegewezen krijgt die al blacklisted staat, ben je natuurlijk gezien.
Het voorstel van de Proximus klantendienst : "Mijnheer laat eens een professioneel naar uw PC kijken, en bel ons dan terug" Met andere woorden , wat bent u een dommerik (ben ingenieur, nota bene, zij het geen ICT'er) , het is niet onze schuld , en trek uw plan.... Dat ik intussen geen e-mails meer kan ontvangen, is niet hun probleem. Wat een service niveau zeg ! Beneden all:?e peil dus voor een dienst waar je als klant 77, euro per maand voor moet ophoesten... Men zou toch tenminste de moeite kunnen doen om er iemand op te zetten die het probleem eens serieus bekijkt om te ontdekken of het een IP-probleem is, of dat effectief een van de e-mail aliassen gehackt is door malafide personen, , of een gericht advies geeft over aanpassingen in het beheer van de e-mail aliassen, Indien dat alles niet helpt, zou men zelfs een ICT-er kunnen langs sturen om het probleem nader te bekijken.
Niets van dat alles dus. Ik overweeg serieus om mijn Proximus internetabonnement op te zeggen, indien dit het service niveau is waar je als klant recht op hebt na het betalen van meer dan 900,- Euro/jaar voor deze dienst. Op die manier jaagt men de klanten massaal naar Gmail uiteraard.
Frustratie alom dus, hopelijk komt er nog een meer positieve reactie van Proximus.....
een Skynet/ proximus mailbox wordt geblokkeerd door een team engineering die dit netwerk in het oog houdt. Zonder effectieve spamming op ons netwerk wordt deze dus nooit zondermeer geblocked.
Kan je anders eens het emailadres geven + lijnnummer (of klantennummer) van de internetverbinding waarop je deze mailbox gebruikt.
mvg sabine
een Skynet/ proximus mailbox wordt geblokkeerd door een team engineering die dit netwerk in het oog houdt. Zonder effectieve spamming op ons netwerk wordt deze dus nooit zondermeer geblocked.
Kan je anders eens het emailadres geven + lijnnummer (of klantennummer) van de internetverbinding waarop je deze mailbox gebruikt.
mvg sabine
Beste,
e-mail box waar het over gaat is fb374592@skynet.be, verbonden aan de gelijknamige internetaccount fb374592.
lijnnr. is 055/385882
Bij deze e-mail box horen een aantal (4 of 5) aliassen. dit stamt nog uit de tijd dat je als Proximus klant maar een enkele mailbox had, maar dus wel 4 gezinsleden. Ik zou dat best veranderen, denk ik...
Zoals omschreven in mijn vorig bericht, gebeuren er de laatste maanden met regelmaat vreemde zaken op mijn mailbox : E-mails ontvangen die niet aan mij werden gericht," Delivery status notifacition" berichten die mij zeggen dat bepaalde e-mails, die ik nooit heb verzonden, niet konden verzonden worden enz......
Zouden deze zaken niet kunnen ondervangen worden met het toekennen van een statisch IP adres aan de fb374592 account, na het deblokkeren van de mailbox ?
Indien er effectief spam wordt verstuurd, al dan niet vanuit deze computer, of alleszins vanuit de IP van van deze computer, moet het toch mogelijk zijn om dit na te gaan of niet ?
En indien er nog spam wordt verstuurd vanuit mijn computer , nadat een vast en "clean" IP werd toegekend, dan weten we tenminste dat er Malware op mijn PC aanwezig is die systematisch de (floating) IP hackt ?
Vermits de Proximus mailbox op dit moment is geblokkeerd ben ik voorlopig bereikbaar op wdridk@gmail.com.
Ik heb je mailbox terug opengezet maar ga toch alle info eens doorsturen naar ons abuse team voor verder nazicht abuse@proximus.com en fraude team
new paswoord kan ik smssen naar een gsm, kan je me nr doorsturen gsm aub
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_fraud/particulieren/welkom-bij-support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/vermijd-phishingfraude-via-e-mail-sms-telefoon.html
black list check
http://whatismyipaddress.com/blacklist-check
eens een reset PPPoe gedaan op je internet verbinding zodoende je een ander ipadres keer en blacklist tesst done
Edit Wim: gelieve geen gsm nummers online te plaatsen (privacy!)
Mvg,
Kim,
Het Proximus team
Edit Wim: gelieve geen gsm nummers online te plaatsen (privacy!)
Weet ik, ik heb wel degelijk gezocht naar een manier om een PB (persoonlijk bericht) te sturen (met mijn GSM) via het Proximus forum - zoals mogelijk op andere fora, maar dat blijkt niet direct evident te zijn.
Dat zou misschien nog een suggestie voor verbetering zijn die zou kunnen aangebracht worden aan het forum ?
Mvg,
Kim,
Het Proximus team
Heb inmiddels Malwarebytes laten draaien op mijn PC gedurende een 8-tal uren. Zal het resultaat doorsturen via privé bericht aan Proximus Team.
Ondertussen heb ik ook al mijn andere wachtwoorden gewijzigd, google account, wifi thuis, etc.
Als laatste heb ik het wachtwoord van MyProximus gewijzigd en dan weer telefonisch een nieuw wachtwoord aangevraagd die ik wel gebruikt heb, eerst op de tablet en een dag later op andere toestellen. Heb daarna, sinds enkele weken alweer, geen problemen gehad. Waaraan het precies lag, is onduidelijk, misschien aan het MyProximus wachtwoord of Proximus heeft ondertussen iets gedaan wat ik niet weet, helaas.
Advies aan Proximus:
- De helpdesk moet niet blijven herhalen dat je je PC moet laten nakijken door een specialist, terwijl overduidelijk is dat het niet aan je PC of andere toestellen ligt. (Daar in dit geval telefonisch verkregen wachtwoorden nergens gebruikt zijn en toch het account geblokkeerd raakt)
- Via MyProximus kan je veel te gemakkelijk bij je email accounts. Als je MyProximus account gehackt is, kan dit grote gevolgen hebben.
- Iedere keer als je wachtwoord wijzigd, om wat voor reden dan ook, zou je een SMS of email naar een alternatief email adres gestuurd moeten worden. Zo kan je veel sneller zien dat er iets aan de hand is. Google doet dit al en dit werkt erg goed.
ik heb iets gelijkaardigs meegemaakt en heb samen met de 2de lijns medewerker (ICT-expert) van Proximus de oorzaak kunnen achterhalen, -simuleren én oplossen.
De oorzaak lag bij mijzelf zonder het te beseffen. Hierna het relaas.
1) Ik had een 5 tal jaar terug een !!Google account aangemaakt met de extentie @skynet.be.
2) Een !!nieuwe Google account met extentie "@skynet.be" is thans ONMOGELIJK omdat Google dit nadrukkelijk niet meer toelaat. Pas toen ik bewuste oude Google account alsnog efkes gebruikte werd dit aanzien als een zogenaamde '"speudo hacking" waardoor ik in alarm kwam bij Proximus.
3) Bewuste oude Google account kon wél nog gebruikt worden bij Google doch telkens ik ermee inlogde bij Google werd mijn mailbox account bij Proximus afgesloten.
4) De door Proximus voorgestelde oplossing was heel simpel én in mijn geval doeltreffend: oude Google account definitief (met alles wat eraan gekoppeld was) verwijderen.
Kan dit u helpen?
Mijn pc is ALTIJD goed beveiligd en ik ben zelf genoeg op de hoogte van computers om te weten dat dit probleem NIET bij mij ligt. Volgens mij heeft Proximus dus een serieus probleem.
Ik kan, heel goed begrijpen dat mijn email gehackt kan worden, maar 1 dag later met een volledig nieuw paswoord opnieuw gehackt worden, dan is er iets meer aan de hand bij Proximus zelf.
GELIEVE HIER IETS AAN TE DOEN AUB !!
Zo een type mail krijgen is niet per sé het signaal dat uw mail gehackt is. Wat ik aanraad is toch uw paswoord eens aan te passen. Soms komt deze boodschap een tijdje later. Of is de mailbox vol van iemand waar je een mail naartoe wou sturen.
Zoek even via een zoekmachine deze foutmelding op.
Mvg,
OdB
Ik heb ondertussen naar de kantenservice gebeld en daar hebben ze mij een nieuw paswoord aangemaakt, vriendelijke dame aan de lijn trouwens en ben goed geholpen waarvoor dank.
Hopelijk probleem nu opgelost.
Ook telefonisch nagevraagd op 0800/22800 ,zeer onvriendelijk behandeld,lag volledig aan mij zelf ... en had al veel sneller moeten reageren,aldus hen.
Ik ben in principe maar een leek op pc -gebied en je verandert gewoon iedere keer uw paswoord.
Nu zou ik moeten wachten op een brief ,waarop ik dan zelf zou moeten reageren en pas dan zou een dienst voor antispam dit trachten op te lossen,zou meerdere dagen gaan duren.
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_blacklist/particulieren/welkom-bij-support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/uw-ip-adres-staat-in-onze-blacklist.html
Geert
Je mag me via volgende link even een bericht sturen privé dan geef ik het nieuwe paswoord door.
Geert
Ik heb nu precies hetzelfde voor. Ook vanuit het niets… De laatste weken iedere keer mijn passwoord aan moeten passen, soms om de dag, dan returned mails krijgen die ik niet verzonden heb en nu is mijn mailbox geblokkeerd…
Gebeld, maar die kon mij ook niet verder helpen zogezegd? Mail gestuurd via abuse forumulier, ook nog altijd geen antwoord op!
Gebruik die mailbox ook voor professionele doeleinden en kan dus nu mijn mails niet eens checken?
Graag snelle oplossing Proximus! (PC is al gechecked en niks van Spam, hack of virus op, dus kom aub niet weer met dat verhaaltje af)
Ik heb nu precies hetzelfde voor. Ook vanuit het niets… De laatste weken iedere keer mijn passwoord aan moeten passen, soms om de dag, dan returned mails krijgen die ik niet verzonden heb en nu is mijn mailbox geblokkeerd…
Gebeld, maar die kon mij ook niet verder helpen zogezegd? Mail gestuurd via abuse forumulier, ook nog altijd geen antwoord op!
Gebruik die mailbox ook voor professionele doeleinden en kan dus nu mijn mails niet eens checken?
Graag snelle oplossing Proximus! (PC is al gechecked en niks van Spam, hack of virus op, dus kom aub niet weer met dat verhaaltje af)
je mailbox is unlocked, maar ik raad je aan om via myproximus toch nog even het wachtwoord hiervoor aan te passen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.