Vraag

Mac adres filtering werkt niet op BBox-3?

  • 27 April 2019
  • 3 reacties
  • 443 Bekeken

Ik heb mac filtering aan gezet (white list) op mijn BBox-3 (Software Version 8c.235A), zowel bij 5GHz als bij 2.4GHz. Ik heb er een mac adres ingezet, maar de andere toestellen blijven toch vrolijk verbonden via wifi.
Werkt deze functie niet of doe ik iets mis?

3 reacties

heb je na het instellen van de mac filtering de bbox eens herstart door deze 10 sec stroomloos te zetten.
Anders zou je de andere apparaten (hun mac adres) in de blokkeerlijst eens kunnen zetten om te zien of dit werkt.
Nu in het verleden is hier gebleken dat er nog zijn die problemen ondervinden met die mac filtering op de bbox3. Als de medewerkers hier morgen terug op het forum komen kunnen ze hier meer duidelijkheid brengen of er gekende problemen zijn in dit verband en of er iets aan gedaan werd of dat ze er mee bezig zijn ?
Bedankt Martin, maar ook de herstart heeft niet geholpen.
Ik had nog niet herstart. Zonet even een herstart gedaan, maar nog steeds wordt niemand geweigerd.

Ik heb dan ook zoals je voorstelde de black list eens geprobeerd en dat lijkt wel te werken, als ik daar een toestel in zet kan dat toestel geen wifi verbinding meer maken. Edit: Ik zie nu dat de blokkering alleen werkt voor de 2.4GHz, niet de 5GHz band.

Ik had wel graag de white list gebruikt, kan iemand me daarmee verder helpen?
Het gebeurt af en toe dat je na veranderen van instellingen even de bbox moet heropstarten, en zoals je zelf aangeeft is dit niet altijd nodig, maar wel even goed van te proberen indien er instellingen niet werken.
Maar als je de bbox reset via verzionken knopje achteraan dan ben je natuurlijk alle zelf ingevoerde instellingen kwijt en moet je ze opnieuw invoeren (kan ook gebeuren als proximus software pusht op de bbox, gelukkig gebeurt dit niet al te frequent 😉)
Ter bijkomende info:
Maandag als de Proximus medewerkers terug op het forum komen kunnen ze ook meer duidelijkheid brengen bvb of er problemen gekend zijn in dit verband of dat ze er oplossing voor kunnen bieden

TIP: Je kunt ondertussen ook altijd eens gaan kijken of raad vragen op het userbase.be/forum waar ook veel leden met ervaring zitten

Reageer