Op de 5.0 Ghz frequentie wordt de modem elke 2 à 3 dagen 'gereset' naar 'automatic channel selection'.
Ik kijk, na het wegvallen van de DVB-T televisie sinds 1 december 2018 TV via VRT.NU en de 5.0 Ghz modem frequentie die mijn BBOX3 van Proximus aanbiedt.
Doch dien ik het modem-kanaal van de 5.0 Ghz frequentie waarvoor ik betaal aan Proximus op een specifiek kanaal, bijvoorbeeld kanaal 36 te zetten vooraleer mijn PC het 5.0 Wifi-netwerk kan zien. Het probleem is nu dat Proximus blijkbaar elke 2 à 3 dagen dit kanaal in de modem 'reset' naar 'automatic channel selection' i.p.v. het door mij gekozen kanaal, waardoor de 5.0 Wifi weer onvindbaar wordt. Zeer vervelend.
Na het bellen van Proximus technische support, werd het telefoongesprek door de Proximus-medewerker van dienst gewoon midden in het gesprek volledig afgesloten zonder enige hulp !
Bladzijde 2 / 2
Els VO wij duimen mee! Groeten Els
Intussen hebben we de nieuwe modem 2 weken, en blijft het kanaal op 36 staan: tot nu toe nog niet automatisch gereset naar 'automatic channel selection' - ik hoop dat het verder zo blijft, want hiermee is mijn probleem dan opgelost
Bij mijn bbox3v+ blijft hij in ieder geval manueel op het ingestelde kanaal staan zowel voor 2.4 als de 5.0 Ghz, alleen moet ik er iedere keer aan denken van terug te zetten als ik de bbox moet herstarten of resetten.
Na een aantal weken geen automatische kanaalreset gehad te hebben, kan ik bevestigen dat met deze vervanging van de modem naar een nieuwe bbox3 het probleem opgelost is. Bedankt.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.