Hey!
Ik heb al paar maanden problemen met mijn internet, soms werkt hij gewoon goed, en soms geeft het trage internetverbinding aan toestellen.
Hiervoor hebben we een extra WiFi-Booster aangekocht, waardoor het probleem deels werd opgelost.
De smartphones ontvingen een goed bereik en snelheid (hieronder staat speedtest van één van mijn Samsung telefoon)
Mijn speedtest: 37,0 Mbps en Upload 20,1 Upload en Ping 15ms en Jitter 1ms
Mijn speedtest van mijn computer: 1,6 Mbps en Upload 4,4 Mbps en Ping 15ms en Jitter 3ms
Soms verliest de Chromecast de verbinding met het WiFi-2.4 terwijl de wifi booster gewoon naast de chromecast is.
De Wifi booster zorgt voor meer (2.4 bereik).
Ik bevind mij in de woonkamer waar de wifi booster staat met mij laptop aangesloten aan het WiFi-2.4 en heb een redelijke trage internet verbinding.
Proximus heeft op afstand de lijn gecleard waardoor we voor 10 minuten even geen internet hadden en het probleem zou opgelost moeten zijn, maar heeft uiteindelijk niet geholpen
MAAR dan ging ik even bekijken op welk wifi mijn toestellen allemaal zitten, uit VERBAZING zaten ze allemaal op WiFi-5.0, wat ik niet snap, want elk toestel is verbonden met WiFi-2.4 via instelling van wifi op je gsm.
De PS4 snap ik dat hij met 5.0 is verbonden wegens internetkabel (bakse)
Hoe fix ik dit, mijn laptop is gewoon verbonden met 2.4 terwijl het zegt met 5.0
Want ik heb redelijk traag internet met mijn laptop en PC, indien ik een netwerkkabel aansluit aan mijn laptop, blijft de internetspeed hetzelfde.
We hebben een b-box3 btw
Groeten
SRaja