Ik heb al paar maanden problemen met mijn internet, soms werkt hij gewoon goed, en soms geeft het trage internetverbinding aan toestellen. Hiervoor hebben we een extra WiFi-Booster aangekocht, waardoor het probleem deels werd opgelost. De smartphones ontvingen een goed bereik en snelheid (hieronder staat speedtest van één van mijn Samsung telefoon)
Mijn speedtest: 37,0 Mbps en Upload 20,1 Upload en Ping 15ms en Jitter 1ms Mijn speedtest van mijn computer: 1,6 Mbps en Upload 4,4 Mbps en Ping 15ms en Jitter 3ms
Soms verliest de Chromecast de verbinding met het WiFi-2.4 terwijl de wifi booster gewoon naast de chromecast is.
De Wifi booster zorgt voor meer (2.4 bereik).
Ik bevind mij in de woonkamer waar de wifi booster staat met mij laptop aangesloten aan het WiFi-2.4 en heb een redelijke trage internet verbinding.
Proximus heeft op afstand de lijn gecleard waardoor we voor 10 minuten even geen internet hadden en het probleem zou opgelost moeten zijn, maar heeft uiteindelijk niet geholpen
MAAR dan ging ik even bekijken op welk wifi mijn toestellen allemaal zitten, uit VERBAZING zaten ze allemaal op WiFi-5.0, wat ik niet snap, want elk toestel is verbonden met WiFi-2.4 via instelling van wifi op je gsm.
De PS4 snap ik dat hij met 5.0 is verbonden wegens internetkabel (bakse)
Hoe fix ik dit, mijn laptop is gewoon verbonden met 2.4 terwijl het zegt met 5.0
Want ik heb redelijk traag internet met mijn laptop en PC, indien ik een netwerkkabel aansluit aan mijn laptop, blijft de internetspeed hetzelfde.
staat “one SSID” of ook anders genaamd “WAVE” mss actief, zet deze dan eens uit.
Bij blijvende problemen dus niet opgelost geraken kun je ook altijd zelf een gratis happyhouse technieker aanvragen om je installatie thuis eens onder de loep te nemen zie > Happy House
PS: best bbox en wifi booster eens resetten voor alle zekerheid reset bbox > klik hier daarna wifi booster resetten > klik hier
Wave staat al ingesteld als: uitgeschakeld.
Ik vrees even niet volledig mee te zijn
Hoe fix ik dit, mijn laptop is gewoon verbonden met 2.4 terwijl het zegt met 5.0
Onderstaande lijkt mij in 1e instantie het resultaat te zijn van een connectie WiFi 2.4 met toch enige afstand en/of hindernissen tussen zender en ontvanger
Mijn speedtest van mijn computer: 1,6 Mbps en Upload 4,4 Mbps en Ping 15ms en Jitter 3ms
Voorstel:
herstart uw Bbox en uw booster
indien nodig reset uw Bbox en uw booster degevallend
laptop gewoon ook eens dicht bij de bbox zetten om te zien of beide ssid’s (5.0 en 2.4) te zien zijn of anders ondersteunt je latop zijn wifi kaart mss geen 802.11a /n/ac!
maar best eens de reset van bbox en wifi booster, doen ook zoals reeds beschreven hogerop …
Als het allemaal niet lukt best eens denken aan happy house ook reeds al beschreven hierboven.
succes.
PS: Proximus medewerkers komen hier pas maandag terug langs op het forum
Waar kan ik zien of ik dat heb of niet?
Via de interface van 192.168.1.1 staat mijn computer bij WiFi.5.0 , maar mijn laptop is verbonden met
de wifi-2.4- zie ik via wifi instellingen.
Ik heb alle toestellen zoals modem, bbox, wifibooster al 3x gerestart zelfs de lijn gezuiverd door Proximus zelf, heeft niet echt geholpen
gewoon door je laptop dicht bij je bbox te zeten en kijken of je wifi-2.4-xxx en wifi-5.0-xxx ziet staan in de lijst van binnenkomende wifi signalen op je laptop > klikken rechtsonder op je windows scherm op het wifi symbooltje in de windows statusbalk
gewoon door je laptop dicht bij je bbox te zeten en kijken of je wifi-2.4-xxx en wifi-5.0-xxx ziet staan in de lijst van binnenkomende wifi signalen op je laptop > klikken rechtsonder op je windows scherm op het wifi symbooltje in de windows statusbalk
Dat is hem het juist, als ik naar het wifi symbooltje ga in me statusbalk van Windows, zie ik alleen maar WiFi-2.4 en op me toestellen ook alleen maar 2.4, maar toch zijn ¾ van al mijn toestellen verbonden met WiFi 5.0 volgens de interface,..a
* Controleer of je wifi adapter WiFi 5.0 onderteunt *
-Druk op met het rechter muis knop op het Windows logo links van onder -Klik op 'Apparaatbeheer' -Zoek en klik op het pijltje naast 'Netwerkadapters' -Zoek naar een naam dat 'Wi-Fi adapter' erin onder 'Netwerkadapters' -Dubbelklik op de naam -Bovenaan zie je verschillende tabbladen, klik op 'Geavanceerd' -Kijk voor 802.11a, 802.11n of 802.11ac
* Controleer of je wifi adapter WiFi 5.0 onderteunt *
-Druk op met het rechter muis knop op het Windows logo links van onder -Klik op 'Apparaatbeheer' -Zoek en klik op het pijltje naast 'Netwerkadapters' -Zoek naar een naam dat 'Wi-Fi adapter' erin onder 'Netwerkadapters' -Dubbelklik op de naam -Bovenaan zie je verschillende tabbladen, klik op 'Geavanceerd' -Kijk voor 802.11a, 802.11n of 802.11ac
Ik vind er geen, ik zie wel de netwerkadapter van de netwerkkabel maar die heeft 802.11b
820.11b ondersteunt geen wifi-5.0 maar je laptop is toch verbonden via wifi of niet ?
je maakt toch geen verbinding via een utp kabel met je bbox
maar als je uw netwerkabel uittrekt verschijnt er dan geen wifi-5.0-xxxx in je liist
De netwerkkabel is verbonden met de WiFi-Bridge, en niet met de bodem.
ja maar dan werk je niet via wifi, heb je de laptop al eens bij de bbox gezet en dan gezocht achter wifi-5.0-xxx
dus hem niet verbinden met utp kabel aan de bbox
ja maar dan werk je niet via wifi, heb je de laptop al eens bij de bbox gezet en dan gezocht achter wifi-5.0-xxx
dus hem niet verbinden met utp kabel aan de bbox
UTP? Ik gebruik gewoon een standaard netwerkkabel.
In de eerste verdieping staat er een wifibridge die met netwerkkabel is geconnect met PS4
Op de gelijksvloers een modem in 1 kamer en en in de woonkamer de wifi booster.
Het geeft nog altijd een traag internet. Alle lichtjes zijn groen en geen enkel knippert.
L
utp kabel is gelijk aan een standaard netwerkkabel
utp kabel is gelijk aan een standaard netwerkkabel
Ah ok. Indien de laptop naast modem is is er geen 5.0 te zien
heb je smartphone daarmee zou je ook eens kunnen kijken of je op 5.0 kunt verbinden
als er geen 5.0 op geen enkel toestel te zien is dan zendt mss je bbox geen 5.0 meer uit trouwens als de bbox geresrt werd zoals ik hierboven de link al meegeven heb om dit te doen, en er dus geen 5.0 te zien is zelf na de reset dan zal er wel iets aan je bbox schillen je kunt trouwens ook kijken op je bbox interface of wifi 5.0 aan staat maar na een reset zou die automatisch moeten opstaan.
Maandag kunnen de proximus medewerkers je in dit geval verder helpen mss om de bbox te vervangen enfin we zie wel wat ze antwoorden…..
Zover ik momenteel op alle toestellen heb bekeken, zie ik nergens een 5.0 wifi staan.
Alleen op de PS4 zie ik een Wifi-5.0 staan maar voor de rest nergens
hoe maakt je ps4 verbinding over wifi waarschijnlijk rechtstreeks via de bbox zijn wifi.
Dan zendt de bbox inderdaad wifi 5.0 uit.
Als het via de wifibridge is dan is het natuurlijk niet de wifi 5.0 van de bbox dat je ziet.
Is het eigenlijk op de interface van je bbox dat je ziet dat ze met 5.0 verbonden zijn, daar zie je dan ook de wifibridge staan
Ter info:
The Qualcomm Atheros QCA9565 802.11b/g/n WiFi Adapter is a single band wifi card that only works on the 2.4 GHz wireless band
Dus indien u met de betrokken laptop wenst gebruik te kunnen maken van WiFi 5.0 dient u een WiFi usb stick te installeren zoals bv.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.