Skip to main content
Ik heb gemerkt tijdens het checken van het verbruik van mijn Mobilus S dat er mij een internationaal SMS werd aangerekend (0,40 euro) voor het nummer 00447537410287 zonder dat ik er één heb verstuurd. 🤔 🤔
Ik heb hetzelfde voor. Heb Smart+25. Ook een internationale SMS aangerekend van € 0,40. Dit was ook naar 0044. Heb dit gemeld naar het PX team maar geen reactie hierop. Misschien zijn er nog veel meer. Hallo PX team kunnen jullie dit eens nakijken. Alvast bedankt.
Ik heb gemerkt tijdens het checken van het verbruik van mijn Mobilus S dat er mij een internationaal SMS werd aangerekend (0,40 euro) voor het nummer 00447537410287 zonder dat ik er één heb verstuurd. 🤔 🤔



Heb het nummer gevonden en het is hetzelfde nummer. Misschien dat er meerdere gedupeerde zijn.
hoe check je dat verbruik? Met een app? Welke app?

Welk model van telefoontoestel iphone?



Dit lijkt me geen fout van proximus want:



Dit nummer is al extreem lang in gebruik (minstens sedert 2012) en gekend dat dit een nummer is dat misbruikt wordt op Iphones Apple om bepaalde kosten aan te rekenen, in het bijzonder voor registratie van facetime



https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/00447537410287

http://belgium-iphone.lesoir.be/forum/viewtopic.php?f=101&t=96273

https://www.seitcheck.de/00447537410287/16478

http://www.abc.es/20120922/tecnologia/abci-apple-cobra-facetime-201209171324.html
hoe check je dat verbruik? Met een app? Welke app?

Welk model van telefoontoestel iphone?



Dit lijkt me geen fout van proximus want:



Dit nummer is al extreem lang in gebruik (minstens sedert 2012) en gekend dat dit een nummer is dat misbruikt wordt op Iphones Apple om bepaalde kosten aan te rekenen, in het bijzonder voor registratie van facetime



https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/00447537410287

http://belgium-iphone.lesoir.be/forum/viewtopic.php?f=101&t=96273

https://www.seitcheck.de/00447537410287/16478

http://www.abc.es/20120922/tecnologia/abci-apple-cobra-facetime-201209171324.html




Bedankt voor de info. Het verbruik check ik via Myproximus op het web. Daar kan ik ook zien waar ik naar bel of SMS. Heb een IphonSE en deze maand alles overgezet van iPhone5C naar dit toestel. Misschien is dit dan reden dat ik FaceTime opnieuw geregistreerd heb weet het niet meer. Maar kan men dit nummer dan niet blokkeren.
Ik check het verbruik via de Proximus app of de website. Deze maand ben ik overgeschakeld van een iPhone 4S naar een iPhone SE waarbij ik ook mijn GSM-nummer heb vernieuwd. Het is dus goed mogelijk dat Apple mij een kost heeft aangerekend voor het opnieuw registreren van FaceTime.
Dag Eagle eye



Als toestel gebruik je waarschijnlijk een iPhone en dit bericht wordt door de iPhone naar het 0044 nummer gestuurd.



Dit heeft te maken met Facetime waarschijnlijk.



Mvg, Koen
Ik juist zelfde meegemaakt als ik mijn instellingen terug vernieuwde op iPhone 6 en wacht nu op de iPhone 8 dus helaas zal ik weeral daarvoor worden aangerekent !

Kan men dit niet blokkeren ?
Hey Maria, wij kunnen niet verhinderen dat er een internationale sms wordt verstuurd voor Face time of I-message te activeren. Groeten Thierry
Dacht toch maar effe vragen , ik gebruik thans geen face Time en iMessage , weet zelfs niet de juiste functies ervan maar fijn nu weet tenminste van waar die 0,40€ telkens zijn , bedankt voor het reageren
TUI: Uitleg genoeg te vinden op 't internet facetime

en imessage
Dank u
Ter info:

https://computertotaal.nl/artikelen/apple/zo-meld-je-je-af-voor-imessage/?API_COOKIE_REDIRECTED=True

Deactiveren

Op de iPhone waarop je iMessage wilt deactiveren ga je naar de Instellingen, kies je Berichten en zet je vervolgens het schakeltje uit bij iMessage. Het beste kun je ook even in de instellingen FaceTime kiezen om deze op dezelfde manier uit te schakelen.


P.S.

Het is niet uitgesloten dat de betrokken apps terug actief komen bij een softwareupdate (en terug moeten gedeactiveerd worden); in principe krijgt u wel een bericht van apple bij een softwareupdate
Overzicht van wat hieromtrent reeds op het forum verschenen is:

iMessage en FaceTime

Wat info is te vinden hier:

alles wat je moet wetten over facetime

https://www.google.be/search?ei=rWQdXI7BL8PZwALZ752QAQ&q=alles+wat+je+moet+weten+over+facetime&oq=alles+wat+je+moet+weten+over+facetime

alles wat je moet wetten over imessage

https://www.google.be/search?ei=_WMdXJXAH87TwALlqb3wAw&q=alles+wat+je+moet+weten+over+imessage&oq=alles+wat+je+moet+weten+over+imessage



Voor de activeren van i- Message worden internationale berichten aangerekend,

die gaan namelijk via UK +44 en je betaald hiervoor 40 cent.

alternatief:

facebook Messenger werk prima en zonder kosten

Hoe installeert u Facebook Messenger en wat kunt u ermee? (infonu.nl)

https://pc-en-internet.infonu.nl/communicatie/139420-hoe-installeert-u-facebook-messenger-en-wat-kunt-u-ermee.html



Dat zijn sms'en van iPhone apps die zich registreren in het buitenland.

Telkens je die apps opstart , worden blijkbaar die sms'en verstuurd ....

Hier staat een ganse discussie https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=38714

Het belangrijkste staat hier:

Om hoge kosten te vermijden schakel je iMessage en FaceTime dus beter niet regelmatig in en uit,

want telkens je het inschakelt wordt er zo'n sms verstuurd.

Natuurlijk had Apple hun systeem ook zo kunnen ontwerpen dat zij een beveiligingscode naar jouw gsm-nummer sturen,

maar helaas hebben ze voor het omgekeerde gekozen, zodat alles op jouw kosten is.



* bijkomende info van "nickz" in ander topic:

Inderdaad, als de sms niet kan worden verstuurd (omdat je op "annuleren" hebt gedrukt of omdat je niet genoeg belkrediet hebt),

dan zal je gsm-nummer niet worden geverifieerd en kan je dit niet gebruiken voor iMessage en FaceTime.

Voor deze diensten zal je dan enkel bereikbaar zijn via het e-mailadres van je Apple ID

en dit zal ook worden gebruikt als afzender in plaats van je gsm-nummer.



Facetime - imessage met de iPhone 5 let op!

op http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=507359#p507352

op CBC :

Zulke internationale sms'en zijn gevolg van activaties van "gratis" app's

die door u geinstalleerd zijn. Deze app's zijn helaas niet volledig gratis.

Na het installeren van de app's krijgt u telkens een informatiebericht waar het duidelijk

opstaat dat er een activatie sms/sms'en zullen verstuurd worden.

Gelieve hiervoor eerder met de makelaar van de apps's contact op te nemen.

Als uw iPhone (iOS) met toestemming van u(akkoord gaan met de voorwaarden van installatie

van door u gekozen app) sms'en verstuurt, zullen zulke sms'en extra aangerekend worden

aangezien internationale sms'en niet inbegrepen zijn in uw tariefplan.

zie ook op ;

http://theiphonewiki.com/wiki/FaceTime



Heb je toevallig een Iphone?

Dan is die 40 cent voor de activering van Imessage en/of Facetime.

Apple verstuurt zonder dat je het weet een internationaal bericht om deze dienst te activeren.

En dit gebeurt telkens als je deze dienst activeert.

Dus ook als je een nieuwe Iphone koopt, een andere simkaart krijgt of als je

het zelf in het menu afzet natuurlijk.





13/07/2018

Van RTL (15/12/17) een vrij duidelijke toelichting:►klik hier (rtl.be)

https://www.rtl.be/info/vous/temoignages/d-ou-viennent-ces-sms-internationaux-envoyes-a-votre-insu-par-votre-iphone-nos-factures-explosent--979053.aspx

en ook

hier (fr.forum.proximus.be)

https://fr.forum.proximus.be/ma-facture-18/facturation-sms-non-envoyes-vers-uk-40806



Tenzij Orange en Telenet het ondertussen in hun algemene kosten (betaald door allen onder hun klanten)

zouden hebben opgenomen is het voor alle gebruikers een probleem gemaakt door de keuze van Apple om Facetime, Imessage activatie

enkel toe te staan via" een automatisch genereerde SMS" naar een beperkt aantal servers (in +44 UK voor o.a. België)

Op het franstalige forum een tijd geleden gelezen dat Proximus Apple zou voorgesteld hebben

gebruik te maken van een Belgisch SMS-nr, maar windstilte hierover tot op heden



NB:

Met Whatsapp stelt zich het betrokken probleem niet

Eventueel nakijken of bv. na een update op uw Iphone, Imessage en/of Facetime niet "automatisch terug actief kwamen / geactiveerd werden

Mogelijk werden de betrokken sms-en bv. telkens verstuurd bij het terug aanzetten van uw IPhone, bv. 's avonds uit en 's morgens aan!



Proximus kan niet verhinderen dat er een internationale sms wordt verstuurd

voor Facetime of I-message te activeren.

Deactiveren:

https://computertotaal.nl/artikelen/apple/zo-meld-je-je-af-voor-imessage

Op de iPhone waarop je iMessage wilt deactiveren ga je naar de Instellingen,

kies je Berichten en zet je vervolgens het schakeltje uit bij iMessage.

Ook kun in de instellingen FaceTime op dezelfde manier uitschakelen.

Maar zoals reeds hierboven al vermeld kunnen deze terug actief w

Ik heb ook al vanalles geprobeerd iMessage en Facetime staan uit. Omdat ik daarvoor het bericht steeds kreeg. Nu dit uit staat komt er nog steeds een bericht maar voor iCloud. Ik weet het niet meer. Vorige maand meer dan 10 euro. Is zo al 6 maand aan de gang! BOOS!
Kan je wat meer informatie geven over welk bericht je krijgt in verband met iCloud.
ThierryW Het bericht luid als volgt "ICLoud Je aanbieder kan kosten in rekening brengen voor sms-berichten die worden gebruikt om iCloud te activeren." Vroeger had ik hier nooit een probleem mee of last van. Sedert de laatste 6 maanden wel. Eerst kwam dit zelfde bericht voor iMessage en FaceTime, na dit allemaal uitgeschakeld te hebben, nu ook voor iCloud. Ik weet waarover dit gaat, en dat er een registratie sms wordt verzonden, maar het kan niet zijn, dat deze op tijd van enkele seconden 6 sms'en verstuurd. Ik zit ook niet deze steeds weer aan of uit te schakelen. Het bericht komt spontaan op de iPhone. Ook wanneer de batterij leeg is en na het opnieuw inschakelen krijg ik steeds dit bericht. Als ik nu iCloud ook moet uitschakelen heeft mijn iPhone geen enkel nut meer, dan heb je zo een hi-end toestel en kun je beter overstappen op een ouderwetse nokia!

Rare aan de zaak is wij hebben hier thuis nog 4 andere iPhone's met elk zijn eigen iCloud account en niemand heeft hier last van.
Olivier, kan je mij via een privé bericht



https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679 het betrokken gsm-nummer doorsturen zodat ik het verder kan nakijken. Groeten Thierry
Olivier, kan je zien naar welke nummer die smsen worden verstuurd? Groetjes Thierry
Ik ga het verder nakijken, ik hou je op de hoogte.
Olivier,

Op je gsm-profiel zie ik geen enkel probleem.

Ik kan je best aanraden om je iPhone eens te resetten naar fabrieksinstellingen maar vergeet eerst geen back-up te maken van je gegevens.



Groetjes Thierry

Reageer