Vraag

Ik kan niet meer inloggen op mijn Belgacom.Net account !!

  • 19 December 2019
  • 21 reacties
  • 1481 Bekeken

Beste,

 

wie kan me vertellen hoe ik anno 19-12-2019 kan inloggen op mijn belgacom.net account aub ?

Ik deed zoals een helpforum het beschreef in 2018 door te gaan naar website https://www.webmail.belgacom.net maar deze link blokkeert.

 

En ik die dacht dat Belgacom, nu Proximus, stond voor kwaliteit.

Als men ze nodig heeft, dan blijkt hun systeem niet te werken !  Dit is niet mijn standaard emailbox en als ik dan eens mijn Belgacom.Net-box wil bekijken, werkt die niet.  

Proximus = onbetrouwbaar .  Ik heb geen enkele kennisgeving ontvangen via een andere weg (ander emailadres) dat hun webservice niet meer zou werken.  

Tof…   Weet iemand raad ?

 

mvg


This topic has been closed for comments

21 reacties

En als je inlogt op http://webmail.proximus.be met je belgacom.net login en wachtwoord lukt het dan ook niet

Reputatie 6
Badge +2

Het zal afhangen van de browser die u gebruikt : met een browser zoals google chrome wordt de webmail van belgacom om veiligheidredenen geblokkeerd, met de browser van bvb ecosia komt u eigenlijk terecht op de webmail van proximus en dan kunt u inloggen. 

 

maar je kunt er toch voor kiezen om verder te gaan als je deze melding krijgt.

die melding krijg ik in EDGE trouwens ook.

Gewoon op “Go on to the webpage” klikken.

 

Reputatie 6
Badge +2

Als je wil kun je doorgaan naar een onveilige site van  belgacom.net  en dan kom je uiteindelijk terecht op de webmail van proximus die waarschijnlijk wel een veiligheidscertificaat heeft. Alle wegen naar de webmail van belgacom leiden dus uiteindelijk naar de webmail van proximus. Of je nog kunt inloggen met de gevevens van belgacom.net, dat weet ik niet, proberen zou ik zeggen.

Je kunt inderdaad inloggen met je login gegevens van Belgacom.net op http://webmail.proximus.be 

Reputatie 6
Badge +2

Dan moet Erwin VDB stoppen met klagen 😎

laat ons hopen :slight_smile:

helaas, methode om in te loggen nogmaals herhaald op de site https://www.proximus.be/login/webmail 

 

maar werkt niet !

 

En zagen doe ik niet, het is Belgacom die in fout is.  Een serieuze firma verwittigt haar klanten dat er iets zal veranderen, dan kunnen ze zich tenminste voorbereiden.

Ik ben op geen enkele manier meer in staat om mijn gegevens op te vragen.  Als je dan ook weet dat dit vertrouwelijke gegevens zijn, is dit minder leuk…  

Ik heb hier trouwens nog niemand zien reageren van Belgacom zelf (sorry Proximus), dat getuigt heel duidelijk hoe weinig professioneel ze daar zijn…  Tenzij dat iemand van de vriendelijke vrijwilligers hierboven bij Belgacom werkt...(sorry Proximus)…

 

mvg

Reputatie 7
Badge +4

hi Erwin
sorry dat je voelt dat je geen antwoord krijgt van Proximus
wanneer een vraag al correct is beantwoord op ons forum dan reageren wij hier inderdaad niet meer op in de meeste gevallen
 

je zou moeten instaat zijn om met je gegeven in te loggen op we webmail pagina
indien dit niet lukt kan je mss even nakijken of je het wachtwoord wel correct ingeeft
je ontvangt toevallig geen bepaalde foutmelding ? zoja kan ik het nog verder voor je bekijken

Beste medewerker van Proximus (por fin !),

 

nogmaals geprobeerd via proximus webmail maar na ingeven van (correct) emailadres en (correct) paswoord reset de pagina terug naar 2 lege invulvelden.  Dit is niet serieus !

Ik heb zelf nog geprogrammeerd en normaal moet een programma een foutcode genereren die weergeeft wat het probleem is (vb. verkeerde loginnaam of verkeerd paswoord) zodanig dat de gebruiker weet waar hij aan toe is.  Een pagina mag niet gewoonweg resetten zonder uitleg.

Myproximus webmail = amateuristisch want genereert geen door de gebruiker leesbare foutcodes.

Dank u dat ik mijn vertrouwelijke gegevens niet kan raadplegen , noch dat mij de mogelijkheid wordt geboden om mijn wachtwoord te resetten of dergelijke.  Want dát zou pas professioneel zijn. 

En uw opmerking dat oplossing eerder al ergens gepubliceerd zou zijn is eveneens onwaar gezien ik er nergens iets over terugvond op het Proximusforum.

Ik ben enorm teleurgesteld....

en andere browser gebruiken helpt dit ook niet of cookies /historie wissen of in privé/ incognito werken lukt daar niks van , bij mij werkt het in ieder geval zonder probleem.

Reputatie 6
Badge +2

Ik kan perfect inloggen op de webmail van proximus (adres gegeven hierboven door vraagsteller) . Wel even moeten zoeken naar de juiste farde waar het juist paswoord van skynet in zat. Dat wordt tegenwoordig allemaal automatisch onthouden he, en dan ben je rap verkeerd.

Besten, dank voor jullie reacties.  Blijkbaar heeft Martin de nagel op de kop geslagen.

Ik belde naar de helpdesk van Proximus en kreeg het advies om een andere browser te gebruiken dan de browser die ik actueel gebruik (Opera).  Normaal heb ik nooit miserie met die browser want hij werkt heel universeel en voor sommige overheidsdiensten is het een van de meest stabiele om bestellingen bij de overheid te doen (vb. BPost).  Ook niet te zwaar in Mb’s en heel vlot en intuïtief in gebruik.

Ik probeerde op een andere browser (Mozilla) met eerder opgegeven adres (www.proximus.be/login/webmail) opnieuw in te loggen met mijn eerder ingegeven login en paswoord en kreeg zonder problemen toegang tot dit emailadres.

Ik keek nog eens bij de instellingen en daar staat geen optie dat men notificaties (vb. wijzigingen in emailbox-statuut) kan laten doorgeven op een ander emailadres (vb. outlook etc.) en dit is iets dat zou kunnen verbeteren zodat men op een alternatieve weg op de hoogte kan zijn als er iets zou veranderen aan de originele toegang naar de belgacom- of skynetboxen.  Persoonlijk heb ik een voorkeur voor webservices omdat men er minder virussen mee op zijn computer krijgt gezien de triage gebeurt op de server zelf.  Dit toch bij de meeste grote mailproviders van wie de detectiesystemen krachtiger zijn dan de computer thuis.

Dus hopelijk communiceert men beter bij Proximus, bvb. dat het adres van de toegang naar de skynet/belgacomboxen is veranderd want bij mijn weten heb ik daar nooit bericht van ontvangen met deze miserie van dien.  ‘k Ben al blij dat ik berichten terug kan zien…

 

In concreto: toegangspoort voor skynet- en belgacom-email is veranderd van www.skynet.be naar www.proximus.be/login/webmail en minstens door 1 browser ondersteund zijnde google (en mogelijk ook door andere klassieke browsers) maar niet door Opera.

 

mvg

ik heb eens bij mij op mijn laptop geprobeerd met Opera Versie:65.0.3467.72

https://www.proximus.be/login/webmail

dab geprobeerd met mijn belgacom.net login en wachtwoord en ook eens geprobeerd met mijn skynet.be login en wachtwoord en in beide gevallen werkt dit bij mij.

 

EDIT: Nu heb ik eens de laatste versie  65.0.3467.78  van Opera binnen gehaald en blijft werken.

Beste Martin, heb ook mijn Opera geupdated naar versie .78 en hergestart maar nog steeds hetzelfde.

Ik werk met een degelijk antiviruspakket genaamd Bitdefender (verleden jaar beste koop volgens Test-Aankoop) en misschien dat dat stokken in de wielen steekt.

Pagina geeft dus geen feedback met foutcodes en pagina refresht naar 2 lege velden.

Vreemd dat het dan bij u wel werkt.  Of zou het te zien hebben met feit dat u wellicht een skynetadres heeft en mijn adres een belgacom.netadres is ?  Wat me opvalt is dat de pagina niet correct functioneert, de taalvoorkeur instellen met het pijltje rechtsboven blijkt evenmin te werken.

En standaard zie ik steeds die pagina in het Frans laden “Connexion à Proximus Mail...”.

Ik denk dat dat allemaal ook wat te zien heeft met feit dat pagina enkel wordt getest op de grootste browsers gezien er kan ingelogd worden op google en op mozilla firefox (heb ik net getest).

Tja, ‘t zou interessant zijn eens te horen wat Proximus hun programmeurs adviseren….

→ een tip voor Proximus: waarom kan dat niet gewoonweg op die pagina worden gepubliceerd ?  De namen van de browsers die compatibel zijn met de skynet/belgacom-webmail ?  Zou veel miserie en tijdverlies besparen...

 

Beste groeten

Ik heb een Skynet.be mail adres maar mijn pa heeft ook een belgacom.net mail adres en als ik probeer met beide in Opera werkt dit inderdaad voor beide om in te loggen met respectievelijk loginen wachtwoord voor skynet en belgacom.net.
Op mijn laptop staat het Norton Antivirus pakket.

miss moet je eens de cache / cookies en onthouden wachtwoorden wissen van je opera browser, wie weet werkt het dan wel.

https://www.browserchecker.nl/cache-bestanden-verwijderen/cache-verwijderen-opera

https://www.browserchecker.nl/cookies-verwijderen#opera

http://windowsbulletin.com/nl/zie-het-beheren-van-door-operatoren-opgeslagen-wachtwoorden/

Kan je in jouw forumprofiel dan ook even aanvullen (onder telefoonnummer of iets dergelijks) over welk mailadres het gaat? De klantengegevens die momenteel gelinkt zijn aan jouw profiel leiden tot een nooit gebruikt mailadres.

Dag Martin,

nog eens je advies geprobeerd en alle cache, cookies etc. gewist via de instellingen van Opera maar situatie blijft hetzelfde.  In alle geval kan ik weg via Mozilla en Google dus ik heb een uitweg.

alleszins bedankt voor uw advies.

 

Erwin

Heel graag gedaan en nog een fijn weekend verder.

Martin.

Echt tof dat er nog zo’n mensen zijn als de helpende handen hierboven :wink:  nogmaals dank

Nog een bedenking: zou het resetten van Opera naar zijn initiële instellingen niet helpen!