We zijn sinds ongeveer 3 maanden klant. De WiFi was echt uitstekend, over het hele appartement bereik. Nu heb ik (denk ik zelf) in de routerinstellingen "Wave" aangezet. Het zou erop neerkomen dat je 1 WiFi netwerk hebt ipv 2,en dat je toestel zelf de frequentie kiest.
Op amper 8 meter van de modem (en 3 muren) heb ik nu geen bereik meer, of heel slecht. Dit omdat deze constant de verbinding automatisch verbreekt (gaat naar "opgeslagen"), of er totaal geen WiFi netwerk is. De deur van de slaapkamer openen help, maar niet goed.
Ik wil graag terug zoals een maandje geleden 2 verschillende netwerken, dat werkte echt zalig. Hoe kan ik dit voof elkaar krijgen? Alvast enorm bedankt voor uw hulp.
Met vriendelijke groeten,
Jonas
Indien dit niet lukt om zelf uit te stellen dan best afwasten tot iemand het van Proximus doet op afstand.
Met welk toestel heb je dit probleem? Ik zie 2x eenzelfde smartphone op jouw wifi, als het één van die twee is, kan je me het MAC adres (als je deze weet vinden) daarvan via privébericht doorsturen?
(heb wel eerst een reset moeten doen).
_Edit_ zowel op de Bbox3 van Technicolor (AC) als van Sagemcom kun je "Wave"/"One SSID"
in- en uit-schakelen.
Zelfde probleem hier. Ik had (lang geleden,) de 5Ghz SSID afgezet omdat die problemen gaf met mijn WLAN based domotica systeem. Domotica zit in 2.4Ghz en accepteert geen commando’s van GSM als die in een SSID met zelfde naam maar op ander frequentie (5Ghz) zit
Nu al maanden miserie en in het haar krabben tot ik nu ontdek dat “One SSID” opstaat en de 5G wavelength terug geactiveerd is en ik bovendien niet eens meer kan forceren om GSM op 2.4Ghz te connecteren. (Tx a lot Proximus). Dus werkt nu wel/niet afhankelijk van waar de modem vindt dat de GSM moet connecteren….
Ik vind ook nergens een optie om die One SSID terug af te zetten. Iemand een idee?
One SSSID (WAVE) deactiveren door in de bbox zijn GUI (http://192.168.1.1),
op de One SSID banner (Wave) klikken en dan gewoon op 'OK' waardoor One SSID gedeactiveerd wordt.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.