Skip to main content
Om alles in verband met de MyProximus-app te bespreken: gebruik, afbeeldingen, widgets, problemen,...
Hallo,

Heb een 4 jaar geleden een digi-TV abbo (van 2 jaar contract) met Samsung galaxy tablet genomen.( om op meerdere plaatsen ook TV te kunnen bekijken, oa in huis via een SIM in de Samsung voor wifi verbinding)

Raadt nu eens wat er na 2 jaar gebeurde...? Juist, Proximus past zijn APP aan zodat die niet meer werkt op die Samsung Galaxy... (logisch toch , niet ??)

Bij aanlog via de oude app komt er op "er is een nieuwe app beschikbaar in de google-store", en als je die wil downloaden, krijg je direct de melding dat de app niet zal werken op dit toestel. De software van de Galaxy wordt (automatisch) steeds geupdated, dus daaraan ligt het niet. (dit buiten het feit, dat ook de andere toestellen (smartphone, PC enz ) niet alle zenders kunnen bekijken wegens .(rechten)..(bullshit natuurlijk want een tweede decoder kan dan wél, en dat is dus in feite hetzelfde voor de zenders,)

Dus nieuwe Samsung of andere kopen ????, geluk dat de SIM ook in een smartphone werkt, en daarin gaat de app dan weer wel, en die is practisch even oud ! (ligt dus aan de software ontwikkelaars die Prox. inhuurt)



Verwacht hierop geen reactie van Proximus zelf, wou enkel aankaarten hoe het tegenwoordig gaat (idem met nieuwere software van Micro$oft, nieuwe software nodig = nieuwe PC kopen, want weigering om op "oude"(lees : geen smeergeld ontvangen van fabricant van-) hardware te installeren... tegenwoordig is alles kassa-kassa-kassa 🙂
Waarschijnlijk werkt je tablet met een oudere versie van android (5.0 of 5.1 (lillipop) vermoed ik) waardoor de app niet meer werkt, dat was bij mij de reden om een nieuwe smartphone te kopen want verder werkte die nog prima maar nieuwe en vernieuwde apps wilden niet meer

Ik heb wel eerst nog geprobeerd om een nieuwere versie android erop te krijgen, dat kun je zelf doen (wordt echter niet aangeraden) mbv van wat google werk maar je loopt wel het risico dat het apparaat vastloopt en totaal onbruikbaar wordt, dat gebeurde mij niet, maar het is me ook niet gelukt om een andere versie te installeren.

Beste optie is dus toch een andere tablet kopen en daarbij goed opletten dat deze met de laatste versie android draait, nieuwste versie op dit moment is Android 9.0 (Pie) en de versie hiervoor is 8.0 (Oreo)
Hallo ik heb sinds maandag deze melding gehad en heb niks besteld

Hoe komt dat? Mvg
Hallo ik heb sinds maandag deze melding gehad en heb niks besteld

Hoe komt dat? Mvg
Daar zou ik ff over gaan bellen voor je aan iets vast zit wat je niet wilt
Ja zal eens naar Proximus moeten gaan want ik heb geen zin om 30 min aan de telefoon te hangen
Of stel de vraag toch nog eens vlug via een Privébericht (klik hier) en stuur de link naar je vraag hier mee , namelijk:

https://nl.forum.proximus.be/myproximus-app-web-16/het-topic-van-de-myproximus-app-45932/index1.html#post620193



Je weet maar nooit dat je toch een antwoord krijgt en je niet naar een proximus winkel moet hiervoor en als het niet lukt kun je nog altijd gaan, succes...
Aah dank wel martin

Heb juist een privébericht gestuurd zal zien hé

Reageer