Het grote V6 decoder topic



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

749 reacties

en zie je voorafgaand ook het proximus welcome scherm, want dat heb ik nog altijd.
Beste,

Van medetesters heb ik gehoord dat ze al de enquete ontvangen hebben hier nog steeds niets binnen gekregen, mailadres werkt nochtans want de bevestiging en inschrijving voor de decoder zijn wel aangekomen.

Hier in het begin wat problemen met signaal dat weg viel dat is nu een heel stuk beter, nog niet helemaal, shielded utp cat 6 vervangen door dat kabeltje dat meegeleverd was.

Echter wat een probleem blijft als je hem opzet zie je eerst even in de programma balk de info's van het programma / tv gids van toen je hem de vorige keer uitgezet hebt.
Reputatie 1
Hoi Droopy_kat,

Kan je eens nakijken of je dit probleem nog hebt na het herstarten van je modem?

Thx voor je snelle respons Andy maar
Gisteren heb ik al eens alles herstart maar vandaag is er nog steeds hetzelfde probleem.
Nu kijken we even een film maar ik wil daarna de modem nog eens herstarten in de hoop dat het erna wel goed komt!?
Reputatie 5
Badge +3
Hoi Droopy_kat,

Kan je eens nakijken of je dit probleem nog hebt na het herstarten van je modem?
Reputatie 1
3 dagen geleden kwam ik al eens melden dat het uur en de programmatie melding niet overeenkwamen. Dit is nog steeds het geval (zie foto's)




Ook heb ik reeds enkele malen de decoder moeten heropstarten aangeaien ik enkel geluid zonder en info schermen en menu schermen zonder televisie beeld had
ik heb dit niet gechronometreerd maar een uur zal het niet duren.
De update gebeurt normaal 's nachts (kun je niet kiezen gebeurt automatisch) , maar als je bv een reset doet van de decoder dan wordt, dit indien software update klaar staat , uitgevoerd op je decoder (kun je niet kiezen gebeurt automatisch)
Wat is lang? Een uur?
Ik kan zelfs niet selecteren of ik de update nu wil doen of ‘s nachts..
Laat je de decoder lang genoeg de tijd om de software te kunnen downloaden/updaten
Tijdens deze volledige software update kun je inderdaad de afstandsbediening niet gebruiken
Deze ochtend begon de decoder vreemd te doen, en nu volgend scherm. Afstandsbediening reageert hij niet meer op, reset van decoder en model helpt niets..
Iemand dit ook voorgehad of een idee om dit te verhelpen?
had je dat dan niet voor bij de v5 of V5compact (of V4) decoder?
Ter bijkomende info: Je kunt van een Prox decoder niet in HDMI kopiëren op een video recorder alleen via scart.

klopt, de HDCP encrypt het signaal tot aan het presentatie device, dus alle tussenliggende toestellen zenden het encrypte signaal door, op voorwaarde dat de handshake oké is, voor de V5 geen probleem bij mij, maar de V6 wordt geblockt door mijn AVR met de foutmelding tot gevolg. Mijn vermoeden dus een handshake probleem tussen de V6 en de AVR.
Neen, momenteel hangt de V5 en de V6 aan de AVR, bij de V5 komt het beeld en geluid door, bij de V6 enkel het geluid via de surround en op het scherm de foutmelding... HDMI kabel van de V6 uit de AVR en rechtstreeks in de TV en het beeld is ok.
❗️Dan zullen de proximus medewerkers dit best doorgeven aan de bevoegde specialisten ❗️

PS: er zijn er nog die hier gemeld hebben dat ze geen beeld doorkrijgen en alleen klank, mss heeft dit er ook iets mee te maken :!!!: en hebben sommige TV mss ook hier problemen mee met HDCP 2.2.-compatibiliteit :???:

PS: zie ook topic
> https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/hdcp-2-2-probleem-via-avr-43593/index1.html#post602411
Ik heb inderdaad tot nu toe nog niks opgemerkt van problemen dus ik zal mijn testen in dit verband maar stoppen 😉
Reputatie 1
Hier gisteren geen problemen met de opnames (simultaan kijken en opnemen van iets anders)

Lijkt dus zeker geen constante.

Voorts wel tevreden van de v6
Neen, momenteel hangt de V5 en de V6 aan de AVR, bij de V5 komt het beeld en geluid door, bij de V6 enkel het geluid via de surround en op het scherm de foutmelding... HDMI kabel van de V6 uit de AVR en rechtstreeks in de TV en het beeld is ok.
had je dat dan niet voor bij de v5 of V5compact (of V4) decoder?
Ter bijkomende info: Je kunt van een Prox decoder niet in HDMI kopiëren op een video recorder alleen via scart.
HDCP 2.2 probleem via AVR
Het installeren van de V6 ging vlot, rechtstreeks op de tv aangesloten geen probleem, maar wanneer ik hem via mijn AVR (Onkyo TX-NR656) aansluit krijg ik de melding "Deze inhoud kan niet op uw TV weergegeven worden. Controleer HDMI-verbinding op uw HDCP 2.2.-compatibele TV" De AVR is 4K en HDCP compatibel alsook alle kabels, poorten gewisseld, kabels gewisseld, geen oplossing. Naar mijn gevoel is de HDCP handshake tussen de AVR en de V6 niet in orde. Dit is wel jammer aangezien we alles over de AVR laten gaan, ik heb de V6 tot nu toe enkel maar eens gebruikt om te testen maar dus niet voor continu gebruik. iemand een soortgelijke ervaring en/of een oplossing.
ik ga nog eens regelmatig een test doen om te zien of ik het probleem ook kan veroorzaken door bv een opname te bekijken terwijl er een andere aan het opnemen is....

Update: toch al 50 minuten zonder problemen .... maar ik test verder en als ik iets abnormaal opmerk zal ik het hier posten......
Reputatie 1
Yep, rechtstreeks op kabel verbonden... en idd ik zit op b125 (pas sinds woensdag echt in gebruik)
zit jij rechtstreeks verbonden op de bbox met een utp kabel want dit probleem heb ik nog niet gehad met de v6 zoals je hier beschrijft.
Heb je ook de B125 softwareversie staan.
Reputatie 1
@br0ke23 hebt u de decoder al eens heropgestart? Dus stroom uit en terug in? groeten Els

heb ik idd gedaan, maar dit gaaf geen soelaas, wat ik wel merkte is dat er toen nog een opname bezig was ook, wat gebruiker maj (post na jou) ook ondervond dus, dat er dan stukken en brokken zichtbaar zijn

Dit in vgl met de v5 was geen issue, je kon meerdere opnames lopen hebben (nvpr) en toch een andere opvragen zonder probleem

Gisterenavond hadden we geen gelijktijdige opname lopen en werkte het wel, dus ja, ligt het mss aan het simultaan opnemen en opvragen van een opname, let wel, het opvragen via replay tijdens die opname werkte dan weer wel ...

probleem qua capaciteit op de testservers ?

en vermoed hier geen probleem qua capaciteit van onze lijn (minimum 70/30 profiel, al dan niet 100/30)
Mss best ook er bij vermelden of deze decoder rechtstreeks verbonden is met de bbox3 of dat het via draadloze toestellen gebeurd, kan nuttig zijn om de oorzaak te ontdekken.
'k vraag mij ook af of een reset van de V6 eventueel je probleem zou kunnen oplossen als het niet aan de draadloze toestellen te wijten is !
Reputatie 1
Hallo Allen,
Bij ons draait de nieuwe decoder nu enkele weken.
Mijn eerste bevindingen; klein en handig, kan uit het zicht geplaatst worden. Het lijkt me dat het beeld beter is dan met onze vorige decoder.
Maar, sinds de laatste software update komt het vaak voor dat we geen beeld hebben! Wel geluid maar geen beeld, al de rest werkt en is zichtbaar, programmaboekje, overzicht opgenomen programma's, menu... maar het tv beeld blijft zwart.
Enkel door het uitschakelen met de knop achteraan het toestel en na een tijdje terug in te schakelen komt na de vervelende opstartwachttijd/beelden alles weer in orde. hopelijk is dit van tijdelijke duur.
Soms als wij terugkijken en er is tegelijkertijd een opname bezig op aan ander kanaal valt het beeld in blokjes of loopt het geluid achter.
Het is heel erg jammer dat de youtube app nog niet aanwezig is dit was een van de redenen waarvoor ik aan deze test wou meewerken.
Het door of weerspoelen in een opname of bij terugkijken is ronduit belachgelijk, dit is een heel erg vervelend iets waar men elke keer mee te maken krijgt.

Prettige dag nog colega's testers
Reputatie 7
Badge +3
@br0ke23 hebt u de decoder al eens heropgestart? Dus stroom uit en terug in? groeten Els
probeer eens door het volgende uit te zetten om te zien wat het geeft als resultaat:
MENU > Kies Instellingen > Systeem > Beeld > Automatische HDMI-selectie > Neen.
Druk op OK om te valideren
Ik had na installatie geen TV beeld op eender welke HDMI aansluiting. Dacht eerst dat het aan de HDMI lag, maar alle HDMI’s gedragen zich hetzelfde. Ik krijg pas beeld na lang wachten en heen en weer switchen tussen de verschillende inputs. Toen ik de decoder installeerde waren de Olympische spelen aan de gang, en daar wilde ik op dat moment even niets van missem...dus...oude decoder terug, nieuwe terug in de doos...return to sender!
Toen van de week het bericht kwam van de software update, heb ik het toch weer gewaagd de V6 aan te sluiten.....Maar nog steeds dezelfde miserie. Geen beeld, welgeluid, na inschakelen TV (decoder gaat nooit uit) Ik krijg het snelste beeld als ik de HDMI eruit trek en terug steek.

NIET HANDIG! Test-failed voor mij!