Vraag

Hergebruik harde schijf

  • 20 September 2019
  • 8 reacties
  • 906 Bekeken

Nu proximus alle decoders met harde schijf vervangt en we de oude decoder zelf naar het containerpark moeten brengen, vroeg ik me af of die harde schijf er kan worden uitgehaald en in een PC worden gebruikt? En of er nog andere bruikbare onderdelen in het kastje zitten?

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Pascal, de V5 decoders moeten worden ingeruild. Het zijn de V4 decoders die niet terug moeten binnen gebracht worden.
Ter info: En als ik goed ingelicht ben zit er een versleuteling op deze harde schijf, tenzij je de truc weet om dit te omzeilen, anders kun je er niet veel mee aanvangen.
Ik zat net met dezelfde vraag ivm het verwijderen van de harde schijf uit V4.

Ik vermoed dat met het opnieuw formateren van de HDD, de schijf bruikbaar wordt voor PC (ik heb het nog niet geprobeerd).
Volgens ik al gelezen heb op één of ander forum zou het niet zo eenvoudig, zijn maar als je het eens probeert weet je het direct.
Laat het in ieder geval eens weten indien je het uitgeprobeerd hebt.
succes.
Het werkt zonder problemen.
Als je de HDD op een windows-PC aansluit wordt hij niet onmiddellijk herkend (je zal de schijf niet in je verkenner zien staan), vermoedelijk door de aard van de partities.

Ik heb "MiniTool Partition Wizard Free" gebruikt die de HDD wel herkent. Hiermee heb ik vervolgens de bestaande partities verwijderd en een nieuwe partitie toegevoegd.
Nu kan ik de schijf wel gebruiken in Windows
Bedankt voor de feedback, dan klopt het inderdaad niet wat ik al vroeger ergens gelezen heb.
Reputatie 2
Badge

Pascal, de V5 decoders moeten worden ingeruild. Het zijn de V4 decoders die niet terug moeten binnen gebracht worden.


Krijg je hier bericht van dat je v5 decoder omgewisseld moet worden ben hier namelijk nog niet over ingelicht

Neen de v5 moet niet worden ingeruild, er werd bedoelt dat als je v5 defect is en er een nieuwe wordt bezorgd dat je defecte v5 moet terug terugsturen wat je niet moet doen als het om een v4 decoder gaat, (die is voor het containerpark bestemd)

Reageer