Skip to main content
een technicus van proximus stelde mijn modem in op frequentie 5.0 ; heb ik hierdoor slechte wifi verbinding? De computer beneden krijgt geen wifi-signaal, ook niet in de tuin zoals met mijn 'kapotte' modem van voordien???

Hoe stel ikzelf ook de modem in op frequentie2.4?

Werkt alles dan terug opnieuw normaal.
je kunt via de web interface instellingen veranderen :

http://192.168.1.1 login naam/wachtwoord = User/User password

User password vind je op een sticker van je modem/bbox








Beste, de link werkt niet, Annie
probeer dan eens http://mymodem
Hallo Annie,

Kan je bij je profile je klantnummer even toevoegen dan kijk ik dit eens na.



Groeten

Geert
Sorry, deze werkt ook niet ;
en gewoon bv. in de edge zoekbalk 192.168.1.1 intypen werkt ook niet?

u dient uiteraard wel WiFi dekking te hebben of uw PC/laptop in utp-kabel aan te sluiten op uw Bbox

ik zie dat een Px-medewerker reeds gereageerd heeft, hij zal dat wel op afstand kunnen rechtzetten als u uw profiel aanvult
dank u wel in ieder geval!
ok
Tip best privégegevens zoals je klantnummer in je forumprofiel zetten wat privé en door niemand kan gezien worden, zoals dit nu wel het geval is op het openbaar forum en dit om eventuele misbruiken te vermijden
heb gewist ; bedankt!
We zullen je aansluiting even uitmeten.



Geert
De metingen zijn goed.



He

b je de modem al herstart?
Anders een reset van bbox uitvoeren zodat je de default waarden terug krijgt

Voor uitleg reset klik hier
Ik heb de modem gereset (achteraan de modem) en nu knippert het lampje bij de 'wifi' ; ik heb nog steeds de frequentie 5.0 en wil ook de frequentie 2.4 want daarmee had ik internet buiten ; nu heb ik zelfs geen wifi op de computer beneden.

Ik was vandaag op het werk en kon dus niet vroeger reageren.
Even recapituleren kun je in de interface geraken van je modem via je browser door in zijn adres (URL) balk één van deze URL's te proberen:


  • mymodem
  • http://192.168.1.1
  • 192.168.1.1


  1. Als dit lukt zou je kunnen kijken of 2.4 op 'on' staat
  2. ook kijken of 'One SSID' geactiveerd staat.

Of via windows Explorer in de adresbalk één van deze te proberen


  • mymodem
  • 192.168.1.1


niets lukt ; ik kan niet geraken in zowel mymodem, http://192.168.1.1 als in 192.168.1.1
probeer je op een pc/laptop die verbinding heeft met de bbox via een utp netwerkkabel of via wifi , waar je zeker van bent dat je kunt ook surfen op het internet?



PS: Als het echt niet lukt zou er dan best iemand van Proximus zelf van op afstand eens je settings checken die ik hierboven beschreven heb om zo de wifi2.4 ook in dienst te zetten.

En best dat ze eens One SSID uitzetten om zo te kunnen testen of alles dan in orde is voor u!
ik kan surfen, geen probleem ; op een laptop
ik heb nog een PS: bijgevoegd in mijn laatste bericht hierboven ☺️
Ik ben echt onkundig met een computer, ik kan er enkel mee werken.

Dus termen als ens One SSID ,de interface enz...begrijp ik niet ;

hoe neem ik contact op met die hulp op afstand aub?
onder windows doe eens het volgende:

'Windows' toets samen met 'R' toets indrukken

type in het invoervak > cmd (dan op enter drukken)

dan typ je daar > ipconfig ~ (dan op enter drukken

lees daar eens af wat je default gateway ip adres is , is dit 192.168.1.1 ? of een ander
Hulp op afstand kan hier als een proximus medewerker hier op je post reageert of door te bellen naar helpdesk 0800 22 800

Connaître son adresse IP Locale



http://www.mon-ip.com/img/ip-locale.jpg

Notre outil permet de trouver votre adresse ip locale. C'est ce qui permet d'identifier votre appareil (PC, tablette, telephone, portable ...) sur votre réseau local.

Attention à ne pas confondre adresse IP publique qui vous est attribuée par votre Fournisseur d'accès Internet (FAI) et l'adresse IP locale de votre pc qui est en général attribuée par votre Box ou routeur via son DHCP.

Votre adresse IP Locale est : 10.144.252.143
is dat iets?
One SSID is een instelling in je bbox die er voor zorgt dat je maar één wif signaal ziet bv wifi-5.0 zoals je zegt , maar die automatisch er voor moet zorgen dat samen met een aangesloten toestel (pc laptop....) onderhandeld wordt om verder te werken op wifi-2.4 of op wifi-5.0 ,

maar dat werkt niet met alle apparaten even goed!

daarom dat ze beter dit eens uitzetten op je bbox