Ik bezit een SIM voor data op tablet, die auto-inlogt op (destijds) auto-FON, nu Smart-wifi
Thuis blijft die perfect werken, maar ergens anders krijg ik atltijd de melding "onjuist paswoord".... hoe kan dat ??? Fon / smart-wifiis toch een hotspot voor proximus gebruikers ???, moet ik dan inloggen met mijn FON-naam en paswoord ? (nog niet geprobeerd)
Is niet logisch , dat het thuis werkt en op andere hotspot NIET
Wat kan de reden zijn ??
Bladzijde 1 / 1
Als ik thuis op met mijn laptop als wifi met SSID = Proximus smart wifi kies moet ik ook inloggen met mijn fon loginnaam en login wachtwoord (fonloginnaam@proximuswifi.be fonloginwachtwoord)
maar dit wordt normaal onthouden en volgende keren dat ik "Proximus smart wifi" kies moet ik niet dus meer inloggen ook niet als ik dan op verplaatsing het SSID = "Proximus smart wifi" kies.
Anders eens proberen door toch opnieuw in te loggen met je fonloginnaam@proximuswifi.be en fonloginwachtwoord
NB: de naam is al enkele keren gewijzigd geweest:
@belgacomfon.be dan @proximusfon.be en nu @proximuswifi.be
maar dit wordt normaal onthouden en volgende keren dat ik "Proximus smart wifi" kies moet ik niet dus meer inloggen ook niet als ik dan op verplaatsing het SSID = "Proximus smart wifi" kies.
Anders eens proberen door toch opnieuw in te loggen met je fonloginnaam@proximuswifi.be en fonloginwachtwoord
NB: de naam is al enkele keren gewijzigd geweest:
@belgacomfon.be dan @proximusfon.be en nu @proximuswifi.be
@Martin:
JUIST, maar hier gaat het over een SIM (data) die automatisch moet inloggen !! , die is daarvoor gemaakt en werkt thuis perfect, maar niet elders ...
JUIST, maar hier gaat het over een SIM (data) die automatisch moet inloggen !! , die is daarvoor gemaakt en werkt thuis perfect, maar niet elders ...
Hallo Fonz,
Ik heb wel geen ervaring met data only sim, maar je spreekt hier van proximus smart wifi en ik kan niet meer volgen want als je via zo'n sim werkt moet je toch niet inloggen via wifi zoals smartwifi (Ik veronderstel dat je toch met zo'n sim via het mobiel netwerk werkt) of sla ik de bal hier helemaal verkeerd?
Ik heb wel geen ervaring met data only sim, maar je spreekt hier van proximus smart wifi en ik kan niet meer volgen want als je via zo'n sim werkt moet je toch niet inloggen via wifi zoals smartwifi (Ik veronderstel dat je toch met zo'n sim via het mobiel netwerk werkt) of sla ik de bal hier helemaal verkeerd?
Fonz, kan je op je profiel je nr van je datakaartje invullen ? Dan kan ik eens nakijken of alles goed staat voor het gebruik van Smart-Wifi en of het mogelijk is met dat kaartje.
@Martin:
Zoals je opmerkt (je slaat de bal JUIST) moet je NIET inloggen met z'n SIM kaart, want dat doet iet automatisch, en niet via mobiel netwerk, maar direct via WIFI (smart-Wifi alleen), en thuis dien ik enkel te kiezen voor Smart-Wifi, de kaart doet de rest. Als ik kies voor het gewone eigen netwerk(ook WiFi ), dan moet ik mijn user naam en paswoord ingeven (wordt opgeslagen, dus in principe later gewoon de keuze maken of ik eigen netwerk wil of Smartwifi. Dat eigen netwerk is vereist als ik een Webradio ontvanger wil bedienen met mijn smartphone of tablet
@HadewychT:
Wil je het telefoonnr van dat SIMmetje weten, of het sim-nummer ? Het telefoon nr staat op al mijn facturen, het SIM nr natuurlijk niet, maar ik heb het hier niet bij de hand( moet SIM eruit halen of kaartje zoeken op zolder bij de originele dozen van de modem en router
Het telefoon nr van dat SIM kaartje is vermeld bij mijn profiel, alsook mijn klant-nr
------------------
Algemeen: betreft vervangen van modem V5 door V5C: werkt perfect nu (zo zou de V5 ook moeten gewerkt hebben, dan waren er nooit klachten geweest, spijtig dat het zo lang moest aanslepen alvorens de "mensen" van proximus die wouden vervangen.)
Heb speciaal lang gewacht om zeker te zijn dat er geen problemen meer waren ( slechts éénmaal abnormaal groot beeld, na het eerst opzetten van modem, en later pas de TV, ondanks vaste beeldinstellingen !, nadien niet meer voorgekomen, maar normaal staat altijd eerst TV aan, en dan pas de modem opgezet.
Zoals je opmerkt (je slaat de bal JUIST) moet je NIET inloggen met z'n SIM kaart, want dat doet iet automatisch, en niet via mobiel netwerk, maar direct via WIFI (smart-Wifi alleen), en thuis dien ik enkel te kiezen voor Smart-Wifi, de kaart doet de rest. Als ik kies voor het gewone eigen netwerk(ook WiFi ), dan moet ik mijn user naam en paswoord ingeven (wordt opgeslagen, dus in principe later gewoon de keuze maken of ik eigen netwerk wil of Smartwifi. Dat eigen netwerk is vereist als ik een Webradio ontvanger wil bedienen met mijn smartphone of tablet
@HadewychT:
Wil je het telefoonnr van dat SIMmetje weten, of het sim-nummer ? Het telefoon nr staat op al mijn facturen, het SIM nr natuurlijk niet, maar ik heb het hier niet bij de hand( moet SIM eruit halen of kaartje zoeken op zolder bij de originele dozen van de modem en router
Het telefoon nr van dat SIM kaartje is vermeld bij mijn profiel, alsook mijn klant-nr
------------------
Algemeen: betreft vervangen van modem V5 door V5C: werkt perfect nu (zo zou de V5 ook moeten gewerkt hebben, dan waren er nooit klachten geweest, spijtig dat het zo lang moest aanslepen alvorens de "mensen" van proximus die wouden vervangen.)
Heb speciaal lang gewacht om zeker te zijn dat er geen problemen meer waren ( slechts éénmaal abnormaal groot beeld, na het eerst opzetten van modem, en later pas de TV, ondanks vaste beeldinstellingen !, nadien niet meer voorgekomen, maar normaal staat altijd eerst TV aan, en dan pas de modem opgezet.
Hallo HadewychT,
Een data only simkaart maakt dat dan niet alleen gebruik van het mobiel data netwerk?
Een data only simkaart maakt dat dan niet alleen gebruik van het mobiel data netwerk?
@Martin: uw vraag aan HadewychT:
NEEN, een data-only SIM werkt (mogelijk zowel op mobiel netwerk- gebruik hem NOOIT op mobiel), als op WIFI direct.
maar ZEKER op WIFI direct, want zo gebruik ik die altijd, en voor dat het "smart-wifi" was, werkte dat overal op de fon-hotspots in heel belgie (vaak genoeg gebruikt op reis in binnenland). Enkel de laatste tijd blijkt het enkel nog thuis te werken, en de vraag is WAAROM enkel thuis, want die fon SIM heeft niets te maken met mijn eigen netwerk, maar met SMART-WiFi (vervanger van Auto-FON)
NEEN, een data-only SIM werkt (mogelijk zowel op mobiel netwerk- gebruik hem NOOIT op mobiel), als op WIFI direct.
maar ZEKER op WIFI direct, want zo gebruik ik die altijd, en voor dat het "smart-wifi" was, werkte dat overal op de fon-hotspots in heel belgie (vaak genoeg gebruikt op reis in binnenland). Enkel de laatste tijd blijkt het enkel nog thuis te werken, en de vraag is WAAROM enkel thuis, want die fon SIM heeft niets te maken met mijn eigen netwerk, maar met SMART-WiFi (vervanger van Auto-FON)
Fonz,
Ik denk dat ik het begin te snappen, je werkt dus wel degelijk via "proximus smart wifi " ttz dus via het vast netwerk en niet via het mobiel netwerk, en gebruik je alleen de sim als identificatie ipv van je te identificeren met je fon-loginnaam en fon-loginwachtwoord (dat je in het fon tijdperk aangemaakt hebt), want met mijn laptop moet ik natuurlijk mijn fon-loginnaam en fon-loginwachtwoord gebruiken om mij op smartwifi netwerk te identificeren aangezien er geen sim in mijn laptop steekt waarlangs ik kan geïdentificeerd worden.
Edit: 23u02
sorry fonz, ik had je post hier juist boven deze laatste post van HadewychT niet opgemerkt.
Ik weet nu niet meer of herinner mij niet meer of je gans in het begin (dus ook bv met een smarphone met simkaart ) als je de eerste keer wilde identificeren met je sim om op proximus fon te gaan niet eerst de identificatie moest doen door eerst een verbinding te maken met het mobiel netwerk (3g/4g) , en daarna kon het gewoon rechtstreeks al je via wifi (fon) werkte, maar het kan dat ik mij hier in vergis of was dit alleen nodig in de tijd van fon en moet dat niet meer met "proximus smat wifi" !
Ik denk dat ik het begin te snappen, je werkt dus wel degelijk via "proximus smart wifi " ttz dus via het vast netwerk en niet via het mobiel netwerk, en gebruik je alleen de sim als identificatie ipv van je te identificeren met je fon-loginnaam en fon-loginwachtwoord (dat je in het fon tijdperk aangemaakt hebt), want met mijn laptop moet ik natuurlijk mijn fon-loginnaam en fon-loginwachtwoord gebruiken om mij op smartwifi netwerk te identificeren aangezien er geen sim in mijn laptop steekt waarlangs ik kan geïdentificeerd worden.
Edit: 23u02
sorry fonz, ik had je post hier juist boven deze laatste post van HadewychT niet opgemerkt.
Ik weet nu niet meer of herinner mij niet meer of je gans in het begin (dus ook bv met een smarphone met simkaart ) als je de eerste keer wilde identificeren met je sim om op proximus fon te gaan niet eerst de identificatie moest doen door eerst een verbinding te maken met het mobiel netwerk (3g/4g) , en daarna kon het gewoon rechtstreeks al je via wifi (fon) werkte, maar het kan dat ik mij hier in vergis of was dit alleen nodig in de tijd van fon en moet dat niet meer met "proximus smat wifi" !
Nooit moeten identificeren; Gewoon bij tablet of smartphone opzetten de PIN ingeven van de datasim (= nr1) en de gewone prepaid SIM (=nr 2), en dat is alles. gewoon verbinding auto-fon kiezen (nu Smart-wifi) en alles gebeurt automatisch met de gegevens op de SIM ( bij keuze wifi moet je dus wel eens eenmaal het type identificatie = SIM kiezen, dat is alles), géén usernaam, noch paswoord, en het is thuis blijven werken zoals op eerste moment op tablet (/ smartphone nu want tablet kan geen TV overal meer spelen van Proximus, dus van miserie smartphone gekocht !)
Heb wel de keuze verbindingen moeten instellen: data = SIM1, gesprekken/sms =SIM2
Heb wel de keuze verbindingen moeten instellen: data = SIM1, gesprekken/sms =SIM2
Bedankt voor je uitleg Fonz, deze methode kende ik niet ik had voor mijn nieuwe smartphone, waar nog geen sim instak, zelf de instellingen ingevoerd voor Proximus smart wifi om zo toch van Proximus smart wifi gebruik te kunnen maken, en achteraf pas heb ik er een Pay & Go sim ingestoken.
Ik weet dus om die reden niet of het ook op de zelfde manier zou kunnen als je hierboven beschrijft met een Pay&Go sim, ik veronderstel van niet omdat een P&G sim een apart Myproximus account moet hebben en op deze manier Proximus Smart wifi niet kan gekoppeld zijn aan je je producten zoals TV bv aangezien deze producten allemaal samen in een ander account gekoppeld staan waar je geen P&G kan aan koppelen!
Fonz, als ik mag vragen welke data only sim (abonnement) heb je dan genomen voor in je tablet?
edit 11:15
je zegt Nooit moeten identificeren; Gewoon bij tablet of smartphone opzetten de PIN ingeven.....
Maar had je dan op dit moment verbinding met het mobiel netwerk of niet ? want dit is belangrijk om weten...
Ik weet dus om die reden niet of het ook op de zelfde manier zou kunnen als je hierboven beschrijft met een Pay&Go sim, ik veronderstel van niet omdat een P&G sim een apart Myproximus account moet hebben en op deze manier Proximus Smart wifi niet kan gekoppeld zijn aan je je producten zoals TV bv aangezien deze producten allemaal samen in een ander account gekoppeld staan waar je geen P&G kan aan koppelen!
Fonz, als ik mag vragen welke data only sim (abonnement) heb je dan genomen voor in je tablet?
edit 11:15
je zegt Nooit moeten identificeren; Gewoon bij tablet of smartphone opzetten de PIN ingeven.....
Maar had je dan op dit moment verbinding met het mobiel netwerk of niet ? want dit is belangrijk om weten...
"Fonz, als ik mag vragen welke data only sim (abonnement) heb je dan genomen voor in je tablet?"
Géén abbonement, Sim hoorde gewoon bij pakket internet-TV-TVoveral(SIM)-huistelefoon
SIM heeft een eigen (mobiel)telefoonnr, en de gesprekken zouden kunnen aangerekend worden op facturen, want is daar voorzien, maar gebruik nooit voor gesprekken, enkel data, en die zit in pack TV/TVoveral.
Al deze uitleg terzijde, en het feit dat men probeert bij elke gelegenheid het "verouderde" pakket afhandig te maken ( en dus alles kwijt wat daarbij hoorde), is er nog steeds geen antwoord van HadewychT , waarom dat SIM thuis feilloos werkt, en op hotspot elders niet..., heeft met die sim misschien gekoppeld aan mijn thuisnetwerk (ondanks ik een FON -IP krijg, en niet de range van mijn thuisnetwerk)
Het gaat dus enkel om dit "raadseltje"
(Ik heb uiteraard geen problemen hiermee, vermits op alle locaties van logement er een hotspot-van-het-huis ter beschikking is, dat gaat zo tegenwoordig , maar op straat, waar toevallig een proximus hotding gedecteerd wordt zou het in principe moeten werken, net als thuis)
2-
"Maar had je dan op dit moment verbinding met het mobiel netwerk of niet ? "
neen geen verbinding . Zou wel kunnen mits pin1 in te geven vermoed ik... nooit geprobeerd . UIT PRINCIPE surf ik NOOIT op mobiel netwerk
Géén abbonement, Sim hoorde gewoon bij pakket internet-TV-TVoveral(SIM)-huistelefoon
SIM heeft een eigen (mobiel)telefoonnr, en de gesprekken zouden kunnen aangerekend worden op facturen, want is daar voorzien, maar gebruik nooit voor gesprekken, enkel data, en die zit in pack TV/TVoveral.
Al deze uitleg terzijde, en het feit dat men probeert bij elke gelegenheid het "verouderde" pakket afhandig te maken ( en dus alles kwijt wat daarbij hoorde), is er nog steeds geen antwoord van HadewychT , waarom dat SIM thuis feilloos werkt, en op hotspot elders niet..., heeft met die sim misschien gekoppeld aan mijn thuisnetwerk (ondanks ik een FON -IP krijg, en niet de range van mijn thuisnetwerk)
Het gaat dus enkel om dit "raadseltje"
(Ik heb uiteraard geen problemen hiermee, vermits op alle locaties van logement er een hotspot-van-het-huis ter beschikking is, dat gaat zo tegenwoordig , maar op straat, waar toevallig een proximus hotding gedecteerd wordt zou het in principe moeten werken, net als thuis)
2-
"Maar had je dan op dit moment verbinding met het mobiel netwerk of niet ? "
neen geen verbinding . Zou wel kunnen mits pin1 in te geven vermoed ik... nooit geprobeerd . UIT PRINCIPE surf ik NOOIT op mobiel netwerk
Ok Fonz,
laat ons hopen dat je maandag van de proximus medewerkers een oplossing krijgt voor je probleem.
Nog een prettig weekend verder,
Martin.
laat ons hopen dat je maandag van de proximus medewerkers een oplossing krijgt voor je probleem.
Nog een prettig weekend verder,
Martin.
Fonz, ik heb even nagekeken en de public wifi / smart wifi optie staat wel actief op je sim kaart. De enige verklaring dat het thuis werkt en op een andere locatie niet zit volgens mij aan het wifi netwerk waarmee je connectie maakt. Zou het kunnen dat je thuis verbinding maakt met het lokale wifi netwerk en niet met de public wifi / smart wifi ? Om de public wifi / smart wifi opnieuw te laten functioneren stel ik voor via de myProximus app te gaan en je toestel daar opnieuw in te stellen, zie: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqs_hot_connect/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/support/internet/internet-onderweg/surfen-op-een-hotspot/hoe-surfen-op-een-hotspot.html#/android
De uitleg van de link is voor connectie zonder de speciale SIM. Ik vermoed eerder dat de gegevens van de SIM niet meer aanvaard worden door proximus smart-wifi, omdat die nog naar Belgacofon.be verwijzen. Op mijn keuzes komt smart-wifi voor, (dank zij de SIM ???) , maar de inlog geeft een fout paswoord. Ik kan natuurlijk altijd (zoals in de link) de user-SMartwifi-naam (vroeger auto-fon) gebruiken en inloggen met het bestaande paswoord, dus niet met identificatie =SIM, maar gewoon EAP of hoe het ook heet, met naam en PW: Trouwens na de foutmelding kom ik direct op dat scherm terecht , daarvoor moet ik niet een app installeren en koppelen. Soit, nu weet ik dat Proximus "specialisten" het zelf eigenlijk niet weten (waarom SIM vroeger overal werkte en nu niet meer), en maar doorverwijzen naar een algemene methode ( Het kan uiteraard dat zonder de SIM in mijn phone, de optie smart-wifi niet gedetekteerd wordt van hotspots (al betwijfel ik dat, want ook die van telenet zie ik.... , ga ik eens uitproberen als ik niet wat anders te doen heb 🙂 .(PS: SIM voor enkel data wordt niet meer verstrekt, daardoor weet men het niet meer hoe dat moet werken..., mijn gedacht )
Ten overvloede: Ik log zowel in op eigen netwerk als op publiek FON netwerk thuis (ander IP range dus duidelijk )maar de SIM is altijd de SMart-wifi, kan niet op eigen netwerk, zou je moeten weten trouwens.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.