Vraag

Firewall rules

  • 24 April 2019
  • 3 reacties
  • 1032 Bekeken

Hoi,

Dit is mijn eerste bericht hier. Ik heb al zitten zoeken, maar nog nergens een antwoord gevonden.
Bij de firewall settings van BBox3 zijn er 3 mogenlijkheden: Low, Medium en High.
Indien ik deze op High zet, wordt standaard internet (HTTP en HTTPs) doorgelaten naar het internet. Zeer tof dat internet hier dan nog werkt 🙂

Nu wil ik nog een paar rules toevoegen, zodat ik via outlook ook mijn emails kan binnenhalen (dit werkt helaas anders niet) en een VPN kan opstarten (moet af en toe connectie met werk kunnen maken indien ik van thuis uit werk).
Toch stuit ik hier op een probleem.
Na het klikken op "+ Add a New Rule", kan ik direct een nieuwe regel toevoegn.
Wat moet ik ingeven?
Vb:
LAN Netwerk 192.168.0.1 255.255.255.0
DHCP Pool (VLAN10): 192.168.0.1-192.168.0.60
Voor een VPN verbinding die verbind op adres AAA.BBB.CCC.DDD, TCP poort 1194:
Service: VPN
Protocol: TCP
Destination IP address: AAA.BBB.CCC.DDD
Destination port(s): 1194
Source IP address: ???
Source port: ???
Action: Accept (onaanpasbaar)

En hoe moet dit indien destination geen static IP is? Of voor bijvoorbeeld GMAIL account in Outlook?

This topic has been closed for comments

3 reacties

Ter info: Opgepast hier werd ook al gemeld dat portforwarding ook maar werkt in MEDIUM en LOW.

bedoel je met :
En hoe moet dit indien destination geen static IP is?
het toestel verbonden met de bbox waarop de service draait, dan kun je een statiek adres reserveren in je bbox voor dit toestel.
PS: Ondertussen mss ook eens de vraag stellen op het bevriend userbase.be/forum
Ik heb portforwarding gedaan, voor van een externe locatie naar mijn netwerk te geraken.
Sinds ik deze naar High zet, blijven deze regels "aanstaan" maar geraak ik er niet naar toe.
Ik veronderstel dat dit in de firewal regels ook ingesteld moet worden.
Maar voor vanuit de LAN een VPN-connectie naar buiten (werklocatie oid) of om outlook (ander poort dan 80/443) op te zetten lukt niet.

Enig idee hoe ik dit moet doen op High?
Nee ,niet direct maar ik heb hier vroeger, jaren geleden, op het forum nog gelezen dat bij HIGH portforwarding niet werkt maar wel op medium, dus zou het goed kunnen dat het nog altijd het geval is, maar mss kan iemand van de Proximus medewerkers dit bij de bevoegde dienst eens navragen, mss ook ondertussen eens je licht opsteken of iemand bij userbase.be daar al ervaring mee heeft?
Ter bijkomende info: sommige geblokkeerde poorten moet je ook eerst open zetten als volgt:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ports_unblock_secu/particulieren/support/internet/veiligheid-en-bescherming/internetpoorten-en-beveiliging/internetpoorten-openen.html , maar dit zul je waarschijnlijk al gedaan hebben.
Als je naar bovenstaande link surft kun je ook via chat sessie ook altijd eens de vraag stellen aan een Prox medewerker.