Extra aanrekening Sharazoo



Toon eerste bericht

36 reacties

Nog ter verder info:
Wat moet er gebeuren om aanrekening te annuleren?
De Ethische Commissie voor de telecommunicatie raadt het volgende aan:
http://www.telethicom.be/nl/veelgestelde-vragen/een-sms-dienst-stopzetten

(c)
Heb al paar keer hetzelfde ontdekt op mijn facturen: 32euro in april en 40 euro in juni naar Sharazoo.
terwijl er al een blokkering op m commerce staat.

Ook naar Proximus gebeld maar te horen gekregen dat ik het maar moet regelen met Sharazoo zelf, en dat Proximus er voor niets tussen zit. En dat terwijl er inderdaad heel veel klachten binnengekomen zijn over deze dienst van verschillende mensen die zeggen nooit een abonnement te hebben afgesloten. Onbegrijpelijk dus dat Proximus deze zaak van fraude niet verder onderzoekt. Na verder surfen een artikel gevonden in de Morgen (al geschreven in april 2016) dat de klachten over onterecht gefactureerde m-commercediensten vooral bij Proximus voorkomen. Indien je het wil blokkeren, blokkeer je tevens alle andere betalende diensten zoals parkeren per sms. Minister De Croo heeft vorig jaar al gezegd dat hij perk en paal wil stellen aan deze praktijken en dat de telecomoperator het unieke aanspreekpunt moet zijn voor gedupeerde klanten en niet de dienstenleveranciers. Maar sommige personeelsleden bij Proximus hebben dat precies niet goed begrepen?ik ga
Reputatie 7
Badge +3
Dag Maria,

Sharazoo moet inderdaad kunnen bewijzen dat er een inschrijving gebeurd is op hun diensten. Mocht blijken dat de aanrekeningen van Sharazoo onterecht zijn, zal Sharazoo de kosten moeten crediteren.

Groetjes,

Antonella
Bedankt voor uw reactie, Tina. Zoals alle andere gedupeerden heb ik ook al een klacht ingediend bij de Ombudsman.
Wat kunnen we verder doen om de onterecht betaalde abonnementskosten te recupereren? Sharazoo moet toch op z'n minst kunnen bewijzen dat er een abonnement werd afgesloten? En indien ze dat niet kunnen, moeten de bedragen dan via Proximus gecrediteerd worden?
Reputatie 7
Badge +3
Proximus neemt de klachten wel serieus; er zijn in het verleden al verschillende m-commerce-diensten bij ons geweigerd omdat ze zich niet aan de regels houden : de geïnde bedragen zijn niet voor proximus zelf, maar voor de betreffende m-commerce-dienst. Ik geef de klacht ivm sharazoo door voor verder onderzoek.

vriendelijke groeten

Tina
Je zou toch denken dat als je een abonnement neemt (per ongeluk of niet), je daar bevestiging van krijgt. Of is dat niet meer nodig?
Idem ! sinds april kom ik blijkbaar net via mijn werkgever te weten ! Niemand een idee hoe je dat "oploopt" ?
Artikel De Morgen van 07/04/2016 :
Ombudsman niet mals voor Proximus: "Cowboys krijgen vrije baan"

Proximus gaat slecht om met klachten over m-commercediensten, waarbij consumenten via hun telefoonrekening gefactureerd worden voor diensten die ze op hun smartphone activeerden. Dat zegt de Ombudsdienst Telecommunicatie. "Cowboys krijgen de vrije baan", zegt Ombudsman Luc Tuerlinckx. Hij stelt vast dat veel consumenten er het raden naar hebben hoe ze zich op de m-commercediensten hebben geabonneerd en besluit dat de aanrekening van de m-commercediensten door de operatoren "veelal onterecht is". Minister van Telecom Alexander De Croo zegt in een reactie bezorgd te zijn en plant een wetgevend initiatief om klanten beter te beschermen tegen de facturatie van diensten door malafide dienstenaanbieders. Hij wil een verplicht protocol afsluiten met de telecomoperatoren over een betere klachtenbehandeling en een vlotter terugbetalingsproces van onrechtmatig geïnde bedragen. Daarnaast wil de minister dat telecomoperatoren voortaan het unieke aanspreekpunt zijn voor consumenten en niet de dienstenleveranciers. Ook moet er een kortere termijn komen voor het behandelen van klachten en een onmiddellijke terugbetaling als de dienstenleverancier niet tijdig antwoordt. Operatoren zouden dienstenleveranciers met wie ze samenwerken in de toekomst proactief moeten evalueren op de kwaliteit van hun dienstverlening, voor en tijdens de periode dat ze een contract hebben met de dienstenleveranciers, luidt het.
Het wordt nog hallucinanter: op advies van een Franstalige mede-gedupeerde (die inmiddels wel zijn geld terug heeft), heb ik zonet een bezoekje gebracht aan de Proximus winkel. Daar mocht ik met een directe lijn naar de facturatiedienst bellen. Groot was mijn verbazing echter, toen ik te horen kreeg dat als je met een gsm op het internet gaat, dat nu eenmaal kan gebeuren. Dus die 72 euro ben ik gewoon kwijt en daar moet ik me maar bij neerleggen. Pardon? Kan dit zomaar?
Hallo jcologne,

Heb zojuist hetzelfde ontdekt op mijn facturen: 32 euro in april en 40 euro in juni naar Sharazoo.
Ook naar Proximus gebeld maar te horen gekregen dat ik het maar moet regelen met Sharazoo zelf, en dat Proximus er voor niets tussen zit. En dat terwijl er inderdaad heel veel klachten binnengekomen zijn over deze dienst van verschillende mensen die zeggen nooit een abonnement te hebben afgesloten. Onbegrijpelijk dus dat Proximus deze zaak van fraude niet verder onderzoekt. Na verder surfen een artikel gevonden in de Morgen (al geschreven in april 2016) dat de klachten over onterecht gefactureerde m-commercediensten vooral bij Proximus voorkomen. Indien je het wil blokkeren, blokkeer je tevens alle andere betalende diensten zoals parkeren per sms. Minister De Croo heeft vorig jaar al gezegd dat hij perk en paal wil stellen aan deze praktijken en dat de telecomoperator het unieke aanspreekpunt moet zijn voor gedupeerde klanten en niet de dienstenleveranciers. Maar sommige personeelsleden bij Proximus hebben dat precies niet goed begrepen?
Reputatie 7
Badge +3
Dag jcologne,

Hiervoor neem je best contact op met het bedrijf dat verantwoordelijk is voor deze aanrekeningen. Dit kan telefonisch op 025881795 of per e-mail op support@techgardenmedia.com.

Hetgeen wij kunnen doen is een blokkering plaatsen op je gsm voor alle betalende diensten.

Groetjes,

Antonella

Reageer