Vraag

Emailaccount steeds weer geblokkeerd door PROXIMUS



Toon eerste bericht

39 reacties

Ter info: zal iets voor maandag worden wanneer de prox medewerkers terug op het forum langskomen.
Beste ,

Iphone , Ipad en Macbook zijn de enige toestellen met appelmail die ook skynet account mails binnenhaalt net als 2 gmail accounts die geen enkel probleem vormen en geven.

Wij kijken voor de Vierde maal in 2 maanden alle toestellen nog eens na, en scannen ook nog eens met bitdefender.

Kunnen jullie ondertussen een SPAM mail in raw format eens posten om te kijken van welke IP adres deze worden verstuurd aub. dit is echt niet moeilijk en kan iedereen helpen.

Ik post wanneer de toestellen onderzocht zijn.

mvg,
Frank
Reputatie 7
Badge +4
Beste,

Opnieuw is mijn emailaccount geblokkeerd. Oeps.

Nu wil ik toch de ip adressen van de server die de spam aanmaakt. In de bronversie van een mail kan je dit zien, ik heb zelf de test gedaan en bij skanet mail staan ze er duidelijk in.

Graag weer een deblokkering ook , het probleem zit op jullie servers vermoeden wij.

mvg
Frank


Aangezien het probleem opnieuw is terug gekomen zou ik je toch willen vragen alle toestellen waar je mailbox op geconfigureerd is nog eens grondig na te kijken op virussen en malware. Wanneer je dit hebt nagekeken kan ik de mailbox nog eens vrijgeven.
Beste,

Opnieuw is mijn emailaccount geblokkeerd. Oeps.

Nu wil ik toch de ip adressen van de server die de spam aanmaakt. In de bronversie van een mail kan je dit zien, ik heb zelf de test gedaan en bij skanet mail staan ze er duidelijk in.

Graag weer een deblokkering ook , het probleem zit op jullie servers vermoeden wij.

mvg
Frank
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb de vraag ivm de IP-adressen doorgespeeld naar de dienst die de blokkeringen beheert.
Ik heb ondertussen de skynet.be adressen gevonden , dus dit is ok
Beste PROXIMUS ,

Natuurlijk zien kunnen jullie zien vanuit welk IP adres de spam mails worden verzonden, graag toch deze info !

Ook kan ik via myproximus mijn aliassen wel aanmaken en wijzigen maar ik zie daar geen enkel skynet.be adres terwijl ik enkel deze gebruik. En nu?


frank
Ik weet niet of dit je kan enigszins verder helpen, maar er zijn zo van die sites waar je uw ip adres invult en dan geven die weer of je op een black list staat. bv klik hier
Reputatie 7
Badge +4
Bedankt,

Kunnen jullie mij toch het IP adres vanwaar de SPAM wordt verzonden even doorgeven zodat ik kan tracen van welk device of server dit komt?


MvG
Frank


Nee die info hebben wij niet.
Bedankt,

Kunnen jullie mij toch het IP adres vanwaar de SPAM wordt verzonden even doorgeven zodat ik kan tracen van welk device of server dit komt?


MvG
Frank
Reputatie 7
Badge +4
Beste ,

ik Ben IT enterprise architect en heb dit laten nakijken door de CISO op mijn werk.

Effectief alle devices zijn clean geen malware.
Ik kan wel voorstellen om alle aliases die bestaan onder mijn account te deactiveren en enkel mijn fvdn account te laten bestaan. Misschien kan dit het probleem helpen verhelpen.

mvg,
Frank


Je kan zelf je mail adressen beheren in myProximus, indien je dus aliases wil verwijderen raad ik je aan deze link eens te bekijken https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_alias/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/een-extra-e-mailadres-aanmaken-of-verwijderen.html .
We hebben je mailboxen opnieuw geactiveerd en het wachtwoord opnieuw ingesteld, je dient dus zelf nog even je wachtwoord aan te passen, zie: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_pwd_mailset/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/wachtwoord-van-uw-mailbox.html . Het is zeker aan te raden een volledig nieuw wachtwoord te gebruiken dat je in het verleden nog niet hebt gebruikt om te voorkomen dat deze terug zou worden geblokkeerd.
Beste ,

ik Ben IT enterprise architect en heb dit laten nakijken door de CISO op mijn werk.

Effectief alle devices zijn clean geen malware.
Ik kan wel voorstellen om alle aliases die bestaan onder mijn account te deactiveren en enkel mijn fvdn account te laten bestaan. Misschien kan dit het probleem helpen verhelpen.

mvg,
Frank
Reputatie 7
Badge +4
Je beide mailboxen zijn inderdaad gelocked owv Spam abuse. U schrijft dat uw toestellen clean zijn (bitdefender). Zijn uw PC's eventueel ook nagekeken door een IT'er vermits dit problem blijkbaar regelmatig terug komt ?
Als uw toestellen gecontroleerd zijn, kunnen wij uw paswoord resetten en doorgeven naar ons fraudeteam dat de mailbox terug opengezet kan worden.

Reageer