Beste PROXIMUS,
Wij constateren dat onze mailbox bijna elke week wordt geblokkeerd !!.
Wij krijgen geen enkele boodschap , niet per mail niet per telefoon, gewoon schandalig.
Ik heb reeds een paar maal de moed gehad om te bellen naar jullie service om deze opnieuw te deblokkeren. Dir verloopt doorgaans goed , maar ik ben hetgrondig beu om dit elke week te doen.
Het probleem betreft hacking van de skynet servers, wij kunnen helaas niets meer doen aan onze kant. Onze apparatuur is clean (bitdefender), onze Apple hardware is bewaakt en daarenboven hebben wij ook accounts op GMAIL gesynchroniseerd met dezelfde apparatuur en AppleMail, waar wij geen enkel probleem ondervinden. We merken ook op dat dit probleem niet alleen bij ons voorkomt.
Daarenboven is GMAIL gratis !!! en voor de SKYNET accounts dienen we te betalen , onrechtstreeks via ons Pakket. Ik wens een zeer duidelijke actie van PROXIMUS om deze problemen te verhelpen.
Dit kan zo niet verder. Helaas worden onze e-mails in verschillende contracten gebruikt en ook accounts , en is het een titanenwerk om deze overal te gaan veranderen naar een meer stabiele provider. Wij hebben reeds een paar rappelkosten opgelopen wegens het niet ontvangen van facturen per e-mail.
Graag onmiddellijke actie
mvg,
Frank
Bladzijde 2 / 2
Beste ,
Iphone , Ipad en Macbook zijn de enige toestellen met appelmail die ook skynet account mails binnenhaalt net als 2 gmail accounts die geen enkel probleem vormen en geven.
Wij kijken voor de Vierde maal in 2 maanden alle toestellen nog eens na, en scannen ook nog eens met bitdefender.
Kunnen jullie ondertussen een SPAM mail in raw format eens posten om te kijken van welke IP adres deze worden verstuurd aub. dit is echt niet moeilijk en kan iedereen helpen.
Ik post wanneer de toestellen onderzocht zijn.
mvg,
Frank
Iphone , Ipad en Macbook zijn de enige toestellen met appelmail die ook skynet account mails binnenhaalt net als 2 gmail accounts die geen enkel probleem vormen en geven.
Wij kijken voor de Vierde maal in 2 maanden alle toestellen nog eens na, en scannen ook nog eens met bitdefender.
Kunnen jullie ondertussen een SPAM mail in raw format eens posten om te kijken van welke IP adres deze worden verstuurd aub. dit is echt niet moeilijk en kan iedereen helpen.
Ik post wanneer de toestellen onderzocht zijn.
mvg,
Frank
Opnieuw is mijn emailaccount geblokkeerd. Oeps.
Nu wil ik toch de ip adressen van de server die de spam aanmaakt. In de bronversie van een mail kan je dit zien, ik heb zelf de test gedaan en bij skanet mail staan ze er duidelijk in.
Graag weer een deblokkering ook , het probleem zit op jullie servers vermoeden wij.
mvg
Frank
Aangezien het probleem opnieuw is terug gekomen zou ik je toch willen vragen alle toestellen waar je mailbox op geconfigureerd is nog eens grondig na te kijken op virussen en malware. Wanneer je dit hebt nagekeken kan ik de mailbox nog eens vrijgeven.
Beste,
Opnieuw is mijn emailaccount geblokkeerd. Oeps.
Nu wil ik toch de ip adressen van de server die de spam aanmaakt. In de bronversie van een mail kan je dit zien, ik heb zelf de test gedaan en bij skanet mail staan ze er duidelijk in.
Graag weer een deblokkering ook , het probleem zit op jullie servers vermoeden wij.
mvg
Frank
Opnieuw is mijn emailaccount geblokkeerd. Oeps.
Nu wil ik toch de ip adressen van de server die de spam aanmaakt. In de bronversie van een mail kan je dit zien, ik heb zelf de test gedaan en bij skanet mail staan ze er duidelijk in.
Graag weer een deblokkering ook , het probleem zit op jullie servers vermoeden wij.
mvg
Frank
Ik heb de vraag ivm de IP-adressen doorgespeeld naar de dienst die de blokkeringen beheert.
Ik heb ondertussen de skynet.be adressen gevonden , dus dit is ok
Beste PROXIMUS ,
Natuurlijk zien kunnen jullie zien vanuit welk IP adres de spam mails worden verzonden, graag toch deze info !
Ook kan ik via myproximus mijn aliassen wel aanmaken en wijzigen maar ik zie daar geen enkel skynet.be adres terwijl ik enkel deze gebruik. En nu?
frank
Natuurlijk zien kunnen jullie zien vanuit welk IP adres de spam mails worden verzonden, graag toch deze info !
Ook kan ik via myproximus mijn aliassen wel aanmaken en wijzigen maar ik zie daar geen enkel skynet.be adres terwijl ik enkel deze gebruik. En nu?
frank
Ik weet niet of dit je kan enigszins verder helpen, maar er zijn zo van die sites waar je uw ip adres invult en dan geven die weer of je op een black list staat. bv klik hier
Kunnen jullie mij toch het IP adres vanwaar de SPAM wordt verzonden even doorgeven zodat ik kan tracen van welk device of server dit komt?
MvG
Frank
Nee die info hebben wij niet.
Bedankt,
Kunnen jullie mij toch het IP adres vanwaar de SPAM wordt verzonden even doorgeven zodat ik kan tracen van welk device of server dit komt?
MvG
Frank
Kunnen jullie mij toch het IP adres vanwaar de SPAM wordt verzonden even doorgeven zodat ik kan tracen van welk device of server dit komt?
MvG
Frank
ik Ben IT enterprise architect en heb dit laten nakijken door de CISO op mijn werk.
Effectief alle devices zijn clean geen malware.
Ik kan wel voorstellen om alle aliases die bestaan onder mijn account te deactiveren en enkel mijn fvdn account te laten bestaan. Misschien kan dit het probleem helpen verhelpen.
mvg,
Frank
Je kan zelf je mail adressen beheren in myProximus, indien je dus aliases wil verwijderen raad ik je aan deze link eens te bekijken https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_alias/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/een-extra-e-mailadres-aanmaken-of-verwijderen.html .
We hebben je mailboxen opnieuw geactiveerd en het wachtwoord opnieuw ingesteld, je dient dus zelf nog even je wachtwoord aan te passen, zie: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_pwd_mailset/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/wachtwoord-van-uw-mailbox.html . Het is zeker aan te raden een volledig nieuw wachtwoord te gebruiken dat je in het verleden nog niet hebt gebruikt om te voorkomen dat deze terug zou worden geblokkeerd.
Beste ,
ik Ben IT enterprise architect en heb dit laten nakijken door de CISO op mijn werk.
Effectief alle devices zijn clean geen malware.
Ik kan wel voorstellen om alle aliases die bestaan onder mijn account te deactiveren en enkel mijn fvdn account te laten bestaan. Misschien kan dit het probleem helpen verhelpen.
mvg,
Frank
ik Ben IT enterprise architect en heb dit laten nakijken door de CISO op mijn werk.
Effectief alle devices zijn clean geen malware.
Ik kan wel voorstellen om alle aliases die bestaan onder mijn account te deactiveren en enkel mijn fvdn account te laten bestaan. Misschien kan dit het probleem helpen verhelpen.
mvg,
Frank
Je beide mailboxen zijn inderdaad gelocked owv Spam abuse. U schrijft dat uw toestellen clean zijn (bitdefender). Zijn uw PC's eventueel ook nagekeken door een IT'er vermits dit problem blijkbaar regelmatig terug komt ?
Als uw toestellen gecontroleerd zijn, kunnen wij uw paswoord resetten en doorgeven naar ons fraudeteam dat de mailbox terug opengezet kan worden.
Als uw toestellen gecontroleerd zijn, kunnen wij uw paswoord resetten en doorgeven naar ons fraudeteam dat de mailbox terug opengezet kan worden.
Bladzijde 2 / 2
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.