Vraag

email problemen

  • 13 September 2019
  • 14 reacties
  • 1035 Bekeken

Beste leden,

ik werk met outlook sinds twee dagen geen emails meer verzenden.
Hulp bij de helpdesk heb ik niet gekregen gezien men geen advies/hulp meer geeft over het instellen van een programma !!!! Vroeger kon dit wel, nu moet een specialist komen en men rekent daarvoor 30€ aan!
"We sturen u info over hoe u dit zelf kan doen"...
Wat ontvang ik? info over het instellen van mijn webmail, die werkt, want we hebben het samen geprobeerd...
Ben dus diep teleurgesteld in de service/hulp.
Maar... Mijn emails kan ik nog altijd niet verzenden.
Alhoewel, nadat ik de telefoon dicht legde, kon ik plots wel mijn emails verzenden, deze morgen plots niet meer!!!!!
Of ik zenuwachtig begin te worden: nog geen klein beetje...

This topic has been closed for comments

14 reacties

Is het alleen via het mail account skynet/proximus dat je geen mails meer kunt versturen of ook niet meer via ander accounts zoals gmail , Hotmail enz....

NB: je bbox even 5 seconden zonder stroom zetten kun je ook al eens proberen.

bij je instellingen moet je ook altijd zien dat je de volledig naam invoert
dus bv xxxxxxxx@skynet.be / xxxxxxx@proximus.be en niet alleen xxxxxxxx (wat vroeger wel werkte)

Hebben ze bij Proximus ook gecheckt of je mailbox niet geblokkeerd staat om één of andere reden !
Is het alleen via het mail account skynet/proximus dat je geen mails meer kunt versturen of ook niet meer via ander accounts zoals gmail , Hotmail enz....

NB: je bbox even 5 seconden zonder stroom zetten kun je ook al eens proberen.

bij je instellingen moet je ook altijd zien dat je de volledig naam invoert
dus bv xxxxxxxx@skynet.be / xxxxxxx@proximus.be en niet alleen xxxxxxxx (wat vroeger wel werkte)

Hebben ze bij Proximus ook gecheckt of je mailbox niet geblokkeerd staat om één of andere reden !
Martin,
al mijn accounts werken, behalve die van skynet/proximus.
Ik heb mijn instellingen vergeleken en die zijn beide identiek, zij heeft geen problemen, ik wel.
Ik heb de gebruikersnaam nu ingevuld met mijn volledig emailadres, maar zonder resultaat.
Via de helpdesk heb ik totaal niets zinnigs te horen gekregen, alleen dat een technieker kon langskomen.
De Nederlandse dame vroeg telkens hulp bij haar collega...
Ik moet dringend juridische documenten bezorgen via mijn officieel emailadres en dat kan ik al twee dagen niet.
Bedankt voor helpen mee te denken.
heb je de bbox dan al eens 5 seconden stroomloos gezet.

Kun je voorlopig niet via http://webmail.proximus.be je mails versturen tot er een oplossing gevonden/aangeboden wordt.
Reputatie 7
Badge +4
Vraagje:
Indien uw officiëel e-mailadres er ééntje is van @skynet/proximus.be is kunt u het probleem voorlopig niet verhelpen via webmail skynet/proximus; t.t.z. verzenden vanuit webmail en niet vanuit/via de outlook applicatie?

Ik zie dat @Martin juist hetzelfde voorstel formuleerde....
En als je die niet kunt verzenden via via http://webmail.proximus.be dan is er kans dat er een blokkering gebeurd is (je om één of ander reden op de blacklist terecht gekomen bent) of anders dat er iets scheelt met je mailprofiel instellingen bij hen, dus dan is er maar één oplossing dat hier iemand van Proxiumus dit natrekt voor u ...
Bedankt Martin en M_016,
ik kan inderdaad de documenten versturen via de webmail, maar dan heb ik de uitgaande emails niet in mijn outlook staan.
Omwille van praktische redenen is dit niet echt ideaal. Waarom heb ik dan een programma als outlook nodig?

Ik heb de B-Box al meerdere malen uitgeschakeld, pc heropgestart e.d. maar zonder positief resultaat.

Ik heb vanuit Outlook 2019 met mijn zakelijk emailadres van een andere account naar mijn skynet gestuurd en krijg dit als antwoord:

Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: test
Verzonden: 13/09/2019 9:48

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

'Lambert J. Derenette' op 13/09/2019 9:48
Serverfout: 550 authentication required
Reputatie 7
Badge +4
Ter info:
https://support.office.com/nl-nl/article/Instellingen-voor-POP-en-IMAP-e-mail-voor-Outlook-8361e398-8af4-4e97-b147-6c6c4ac95353
Proximus instellingen terug te vinden onder "nummers Proximus" als lokale provider keuze
&
https://faq.secureonline.nl/index.php?action=artikel&cat=15&id=776&artlang=nl
Zet de instelling voor mijn uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist aan


staat er in je instellingen
een vinkje voor 'Voor deze server is verificatie vereist'.
en als rechts ernaast klikt op 'Instellingen'.
'De instellingen van de server voor inkomende e-mail gebruiken'.
Beste mensen,

bedankt voor jullie geduld! Maar ik geraak er niet uit...
Hierbij screenshots van de instellingen in mijn outlook 2019...

Reputatie 7
Badge +4
Ter info:
https://www.netweters.be/t5/E-mail/Outlook-telenet-mail/td-p/29893
Zie laatste post in bovenstaande link
type versleutelde verbinding STARTTLS
= vervang geen

helpt het of niet?
Gebruik het volgende type versleutelde verbinding: selecteer STARTTLS (or TLS) in het dropdownmenu.
bij u staat geen


Server voor inkomende e-mail: vul pop.proximus.be in.
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): vul relay.proximus.be in.

Je kunt hier ook eventueel eens je licht opsteken > klik hier onder outlook 2016
Beste mensen,

nogmaals bedankt voor jullie geduld en hulp.
STARTTTLS aangevinkt en mijn mails zijn de deur uit.
Als dit zo blijft ben ik zeer tevreden :-D

Nogmaals dank en prettige dag

Lambert
Heel graag gedaan en blij te horen dat het werkt,
Voor u ook nog een prettige dag verder.
Martin