Skip to main content
Beantwoord

Email filters van Proximus


Forum|alt.badge.img
Hallo,
Ik krijg in mijn inbox een (phishing)mail die verzonden is aan
1) een andere naam (nooit mijn emailnaam geweest)
2) een andere provider (@pandora.be; nooit mijn provider geweest)
Kan iemand dat verklaren?

Beste antwoord door Guy_075

Dat zou kunnen...
Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

LinosD
Forum|alt.badge.img+4
  • Proximus Ambassador
  • 8 januari 2019
Vermoedelijk staat jou adres dan in CC of BCC, en werden de bestemmelingen in de mail verborgen gehouden.

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 8 januari 2019
Dat zou kunnen...

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 8 januari 2019
Hoewel... Nee, toch niet!
Zelfs al stuur je een bericht in BCC, dan moet die zijn mailadres toch nog steeds kloppen???

LinosD
Forum|alt.badge.img+4
  • Proximus Ambassador
  • 8 januari 2019
Het e-mailadres kan dan wel kloppen, maar is misschien niet zichtbaar (ook al is het naar u verstuurd geweest).

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 8 januari 2019
En dat kan idd wel... Ik testte of het email adres dat voor mij zichtbaar is, bestaat En ja: ik stuurde er een 'test-mail' naar en kreeg geen melding binnen dat het niet besteld kon worden. Maw: de ontvanger van mijn test-mail is een bestaand mailadres.
Klopt dus!

Martin
  • 8 januari 2019
zij zullen wel in BCC je e-mail gezet hebben maar jij kunt dit niet zien.
NB: via (eigenschappen of iets dergelijks in je mailprogramma) de headers kun je zien welke weg die afgelegd heeft.

LinosD
Forum|alt.badge.img+4
  • Proximus Ambassador
  • 8 januari 2019
Ik heb de mail natuurlijk niet gezien, maar waarschijnlijk zal het wel iets in die aard zijn - gebruikt men wel meer bij phishing en spam.