heb je al een reset gedaan van de wifibridge door aan de zijkant de reset knop door die gedurende enkele seconden in blijven duwen. Nadien is het toestel geherinitialiseerd.
Een simpele herstart doe je als volgt >
klik hier.
Moest het nog niet helpen ook eens de bbox resetten
Ja Martin, dat heb ik al geprobeerd. Geen resultaat.
Ook de bbox al gereset
klik hier
en als dat niet helpt eens de wifi bridge dicht bij de bbox zetten en daar je decoder (die waarschijnlijk ook niet ver van de bbox staat), op aansluiten als het dan nog niet goed werkt is de wifi bridge al een hoofdverdachte.
Alles al gereset. Dat was het eerste wat ik getest heb.
De reden waarom we een wifi-bridge hebben is dat de bbox te ver staat. Ik kan dus niet bridge en decoder en TV dicht genoeg bij bbox brengen om dit te testen. Hoe dan ook: kan bridge vervangen worden?
ja daar kan ik niet met zekerheid op antwoorden aangezien Proximus de wifi bridge vervangen heeft door de wifi booster, mss zijn er nog proximus centers die er liggen hebben maar daar zou morgen iemand van proximus zelf dit eerst beter bevestigen vooraleer je nutteloos naar een proximus center trekt.
Ook is het zo dat je nog geen 100% zekerheid hebt dat de wifi bridge defect is, want de verbinding gaat over wifi tussen bbox en wifibridge.
wifi booster >
klik hier
je zou ook eventueel met powerline adapters kunnen werken al kun je ook op voorhand geen 100% zekerheid hebben dat er hiermee vroeg of laat ook geen problemen zullen optreden. (vroeger had proximus ook maar nu is het alleen nog de wifi booster)
NB: blijkbaar kun je de wifi bridge hier nog vinden >
klik hier
EDIT: Door Proximus werd in december 2018 het volgende gezegd:
WiFi bridge:
wordt niet meer online aangeboden.
Verkrijgbaar in winkel zolang de voorraad strekt.
Wordt door technicus geplaatst wanneer er reeds een bestaande wifi bridge staat welke defect is (in garantie).