Beantwoord

Decoder hapert regelmatig


Het is nu al een hele tijd dat mijn decoder blokkeert tijdens het kijken van films of series die we hebben opgenomen of zelfs herbekijken.
Het beeld dat plots vast staat (freeze) en kunnen dan niets meer doen zoals doorspoelen, pause zetten, stoppen... De decoder reageert niet meer.
Ik heb al meerdere malen de stekkers van de modem en decoder uitgetrokken zoals het hoort om alles opnieuw op te starten.
Dan gaat het een paar dagen goed en plots is het daar weer, het is toch niet de bedoeling om constant dit te doen!!
Wij raken dit beu en worden er gefrustreerd van.
Kan er iemand ons helpen??
icon

Beste antwoord door HadewychT 29 May 2019, 11:58

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 1
Helaas hetzelfde fenomeen als jij maar in mindere mate, ik heb geen volledige blokkage vd decoder zoals jij: klank begint wel om de paar dagen even te haperen alsof de spreker zijn adem een fractie inhoudt. Ik moet dan decoder herstarten en het euvel is dan tijdelijk weer opgelost.
Staan er mss draadloze oplossingen tussen je decoder en bbox of is de decoder rechtstreeks met de bbox verbonden met een netwerkkabel.
De beste oplossing van herstarten is dit te doen in deze volgorde:
decoder eerst spanningsloos zetten dan pas de bbox gedurende 5 sec spanningsloos zetten en bij het heropstarten wachten tot het DSL lampje continue blijft branden om dan pas de decoder terug onder spanning te zetten.
Decoder is met netwerkkabel verbonden, het herstarten heb ik al 100x gedaan, wij zijn radeloos
Als Proximus je op den lange duur geen oplossing kan bieden kun je ook beroep doen op een gratis technieker die ter plaatse alles eens kan komen nazien en die kun je ook zelf aanvragen online hier
> https://proximus.be/happyhouse

PS: blijkbaar werkt de bovenstaande link niet meer ❗️

Daarom post ik je deze hier waar je een happy house technieker kunt aanvragen
> https://www.proximus.be/nl/id_cr_happyhouse/particulieren/discover/thuis/happy-house.html
Reputatie 7
Badge +4
MiekeBjorn, Kan je ook eens proberen om de harde schijf uit je decoder te halen en er terug in te steken ?
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_no_pause/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/tv-problemen/kunt-u-niet-pauzeren-als-u-tv-kijkt.html
@HadewychT,
Kun je eens doorgeven dat de shortcut links niet meer werken ik heb er verschillende getest die niet werken!
ttz je krijgt een blanco pagina niet een melding dat die pagina niet bestaat
Reputatie 7
Badge +4
Ik krijg wel een error 404. Het zal misschien afhangen welke browser er gebruikt wordt.
Ik heb je vraag in ieder geval doorgespeeld aan de verantwoordelijken.
je hebt gelijk in Edge een blanco page en met Opera 404.
Maar in ieder geval veel van deze shortcut links die ik al getest heb werken niet meer.
Sinds ik fiber heb valt mijn signaal ( tv en internet) minstens een maal per dag uit. Er branden dan enkele rode indicatoren op mijn modem en na enkele minuten loopt alles weer normaal
Reputatie 7
Badge +4
Sinds ik fiber heb valt mijn signaal ( tv en internet) minstens een maal per dag uit. Er branden dan enkele rode indicatoren op mijn modem en na enkele minuten loopt alles weer normaal
Ik heb je lijn uitgemeten en ik zie geen storingen, dit wil zeggen dat het signaal goed toekomt tot op je modem, heb je al eens alle toestellen volledig herstart zoals hier beschreven: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html
De modem eens resetten met een tandenstoker , de achterkant bevat een rood of grijs puntje 'reset'. Het kan ook geen kwaad dit met de decoder te doen. Alles laten heropstarten … dit kan wel duren ... De Lan kabel achteraan de modem zou ook moeten knipperen waar deze in de poort gaat als dat niet is, eens de kabel van de eerste poort ( gele serie poorten 4 in totaal ) in de volgende steken. Schiet mij niet af als het niet helpt, ik heb het ook zo doorgekregen.
De volgorde respecteren zoals hier al zo dikwijls uitgelegd kan van belang zijn en is zeker de moeite waard om te proberen al gewoon heropstarten/resetten van decoder niet direct helpt.
Maar inderdaad heropstarten en of resetten lost natuurlijk niet alles op maar is gewoon een manier om zelf eens te proberen om een probleem op te lossen en als dit niet lukt is het toch aan Proximus om de zaak verder op te lossen.
Maar blijkbaar is Proximus medewerker SamuelD er al mee bezig dus zit het in goede handen ☺️
PS: als je de bbox reset moet je er wel rekening mee houden dat je dan al de eventuele instellingen die je zelf gedaan hebt opnieuw moet invoeren achteraf, dus in dit geval mss eerst proberen de fout op te lossen door gewoon een herstart van de bbox en als dit allemaal niet lukt kun je nog altijd als het echt nodig is de bbox resetten.
Reputatie 7
Badge +4
@HadewychT,
Kun je eens doorgeven dat de shortcut links niet meer werken ik heb er verschillende getest die niet werken!
ttz je krijgt een blanco pagina niet een melding dat die pagina niet bestaat

Er bleek inderdaad een probleem te zijn met de websites als er geen "www." voor stond. Dit zou ondertussen wel opgelost moeten zijn.
👌 👍

Reageer