Skip to main content
Wij zijn sinds woensdag overgestapt van Telenet naar Proximus, maar we merken wel echter op dat het geluid niet synchroon is met het beeld. We hebben dit op alle zenders. Het is echt storend. Hopelijk kan dit op een manier opgelost worden want nu hebben we wel de vraag of we er goed aan hebben gedaan om over te stappen.
Net het zelfde hier met mijn V5-Compact.

Jij hebt ook TN en ik merk hier op dat er al een aantal zeggen, ik kom van TN en daar was de lipsynchronisatie veel beter, ik heb met TN geen ervaring meer, mss kun jij de vergelijking ook eens maken.
Ik kijk nog zelden naar TN met mijn digicorder (tenzij opnames van Duitsland of Eurosport in HD), meestal via de PCI+-module en de tuner van de TV (je kunt daar een 5-tal groepen in maken met voorkeurzenders). Naar Duitsland en BBC en nog andere in HD daar bv. Ik zal morgen nog eens vergelijken, maar ik heb via mijn V5 relatief weinig synchronisatieproblemen beeld/geluid tenzij soms met de pauzefunctie.
Ik denk ook dat de meesten die hierover klagen het voor hebben met een V6 decoder?
Zoëven getest tussen Proximus TV live via V5 en TN via PCI-module, en ik zie geen verschil. Dus bij mij is het alleen soms bij de pauzefunctie, maar ook niet altijd.
Bedankt voor je moeite Sinjoor, om dit even te willen uittesten.

Dus wij hebben in ieder geval toch al geen last van lipsynchronisatie op de V5 en V5-Compact
Graag gedaan Martin! 😉
Idd hier ook met de V6 decoder, heb deze nu een maand ongeveer omdat vorige V5 defect was en soms bevriest eventjes het beeld voor een seconde alsook het niet synchroon lopen van beeld en geluid soms.
Is hier ondertussen een oplossing voor? Ik heb dit ook voor en dit is enorm storend om op deze manier tv te kijken...
Ik heb nog altijd niets gehoord van een oplossing, hij heeft het deze week weer een paar keer gedaan, echt irritant.
@Armani: In een eerder topic van jou, zou je de decoder resetten. Heb je dit al kunnen doen? Heeft dit iets verbeterd? Synchronisatie tussen beeld en geluid is wel bekend, en is in behandeling door onze engineering teams.
Hey WenzelR, heb ik idd gedaan maar blijft. We wachten af en hopelijk komt er snel een update. Ik weet ook dat dit niet vlug iets is, zit zelf in de branche dus ik weet ook hoe moeilijk dit is.
👍
Ik heb wel een V6 maar daar had ik ook beeld op dat soms niet synchroon liep en in horten en stoten nadat ik het even had terug gespoeld. Je zou eens moeten proberen eerst je decoder tr resetten. Heb je dan nog geen beter resultaat dan zet je decoder stroomloos en reset je je modem. Bij mij lijkt alles opgelost. pas op dit is voor een V6 dus dus ik weet niet of het voor andere toestellen werkt, en wat het er mee doet.
spijtig genoeg werkt dit voor de v6 niet voor iedereen!
waarom?
Misschien die synchronisatie niet. Maar ik denk dat dat beeld toch op een of andere manier vlot moet blijven lopen zodat die tekst en beeld allensinds gelijktijdig blijven lopen. Dit lijkt mij toch logisch
logisch wel maar het lost in de praktijk niet altijd de synchronisatie op en dat kun je afleiden aan de reactie van sommige anderen ook die het geprobeerd hebben op deze manier , net zoals bij mijn pa bv waar de lipsynchronisatie daarmee ook niet op te lossen was ook niet bij zijn v5 die hij vroeger had, bij TN schijnt dit probleem zich blijkbaar niet voor te doen volgens ik van TN klanten hoor?
Ja dit weet ik, ben vroeger ook Telenet klant geweest en toch had ik geen vrees om die sprong naar hier te wagen. Ik weet dat dat daar gesmeerd loopt dat spoelen/stil zetten/en dan verder afspelen, maar ik ken ook niet welke techniek of apperatuur zij gebruiken. het ligt soms aan die kleine voorsprong die zei zoals we allen weten liggen. Ik had deze methode ook maar gekregen van het Proximus Team om mijn probleem op te lossen, dus ik zuig het niet uit mijn duim.
Het is zeker niet dat wat ik daar wou mee bewijzen, dat het uit je duim gezogen hebt, dit is trouwens de klassieke methode die Proximus bij verschillende decoder problemen voorstellen, maar zoals het ook met verschillende decoder problemen het geval is, bij de ene helpt die methode en bij de andere dan weer niet, dat het niet simpel is daar ben ik zeker van overtuigt, het is een lange ketting met heel veel schakels tussen!
Bij mij is het probleem grotendeels opgelost! Bij de bekabeling (in de kelder) was een slecht stuk kabel gebruikt. 't Is niet perfect, maar ik kan er mee leven.
Net het zelfde hier met mijn V5-Compact.

Jij hebt ook TN en ik merk hier op dat er al een aantal zeggen, ik kom van TN en daar was de lipsynchronisatie veel beter, ik heb met TN geen ervaring meer, mss kun jij de vergelijking ook eens maken.




Dag Martin je stelt die vraag nu wel niet aan mij, maar er zijn daar geen problemen bij die synchronisatie van beeld en geluid. Ook niet bij Orange geloof ik want daar ben ik ook klant geweest. Bij Telenet al meerdere keren, maar zou het niet kunnen zijn omdat zij werken via de kabel en dat het hier over glasvezel gaat? En dat die verbinding dan ook misschien niet zo simpel is, als dan als ze over de kabel verloopt?
Ik denk ook dat de meesten die hierover klagen het voor hebben met een V6 decoder?





ja; ik dacht toch ook dat ik er van af was maar die V6 heeft het nog steeds als je een live programma stopzet. En enkele minuten later verder afspeelt dan loopt het beeld en geluid niet gelijk. Zeer goed te zien en vervelend bij Nederlands talige uitzendingen zoals nieuws. Dan gaat die mond niet samen met het geen men zegt.

Komaan mannen van Pickx. Los dit op. Dit is al meer dan een jaar gaande!!

 


Dit probleem is al voor een groot stuk opgelost bij de vorige firmware-upgrade. Op dit ogenblik is er nog een nieuwe firmware in test die nog verbeteringen zou moeten geven.


Wanneer mogen we die nieuwe firmware-upgrade verwachten? Toch wel bedenkelijk dat dit probleem zolang kan aanslepen.


Reageer