Omdat mijn smartphone defect was ging ik onlangs naar een verkooppunt van Proximus om een nieuwe smartphone aan te kopen. Ik ben 68 jaar en niet opgegroeid met bits en bytes maar ik wilde toch met mijn tijd mee en ook af en toe internet gebruiken.
Nadat ik mijn probleem had uitgelegd aan één van de jonge verkopers wees hij mij op de mogelijkheid om een toestelletje aan te kopen voor de prijs van 9 euro op voorwaarde dat ik mijn oud abonnement van 10 euro liet aanpassen voor een mobilus S abonnement van om en bij de 15 euro per maand en dit voor een periode van 24 maand.
ik zou dan over 1.5 gb kunnen beschikken voor internetverbindingen. Omdat ik niets ken van Gsm’s vroeg ik hem wat volgens hem een goede keuze zou zijn. Hij raadde mij een Huawei Mate 20 black aan. “zo goed als Iphone” zei hij
Toen ik thuis de documenten nog eens las, kwam ik er achter dat ook getekend had voor een optie van 2Gb dataphone . Ik moet dus maandelijks minstens 35 euro betalen . Op zich kan dat ook niet anders want de smartphone kost normaal 499 euro . Ik begrijp dus de omvang van het abonnement.
Die 3.5 Gb ga ik nooit helemaal opgebruiken. Ik was de winkel binnengestapt met de intentie om maximaal 200 euro uit te geven aan een nieuwe smartphone. Dit zou mij op 24 maand met mijn oud abonnement 440 euro gekost hebben. Die verkoper heeft ‘goed gewerkt’” want zijn verkooptechniek zal over dezelfde periode 1239 euro opbrengen , dus 3 maal meer.
Ik zit hier nu vast gedurende 2 jaar met 35 euro per maand en een toestel waarvan ik geen tiende van de mogelijkheden zal gebruiken. Hoe dom kan een oude mens zijn en hoe respectloos sommige verkopers die profiteren van de onwetendheid van oudere mensen.
Ik werd klant als gsm- gebruiker in 1992 Reken daar 2 jaar bij en het zal over en out zijn. Dat noemt Proximus “SERVICE”…
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.